Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
Tuurlijk klinkt het over het algemeen beter. Ik heb ook echt met alle soorten microfoons uit allerlei verschillende prijsklassen gewerkt. Ik werk meestal ook met 57's en 58's en ik krijg daar ook gewoon een hele vette sound mee.
Maar het lijkt alsof Han aandelen Beyer Dynamik heeft en een hekel aan Shure. Hij loopt ze continu op te hemelen alsof meneer Beyer God zelf is.
Dat de 57 en de 58 industry standards zijn is echt niet alleen door de marketing. Ze klinken voor hun prijs prima en ze zijn niet kapot te krijgen.
Als het slechte microfoons zouden zijn dan zouden ze echt niet zoveel gebruikt worden.

Maar het belangrijkste van een PA is de instelling van de speakercontroller. Je kan nog zulke mooie microfoons hebben maar als je delaytijden en je crossovers niet kloppen klinkt het allemaal kut. Als de controller goed ingesteld staat heb je zelfs de FOH-EQ niet meer nodig.

Je zou een Amerikaan kunnen zijn, die zijn ook allemaal zo gek van Shure en ik moet toegeven dat de SM7 een mooie microfoon is. De 57 en 58 zijn standaard omdat ze idiotproof zijn en goedkoop. Die amerikanen zijn ook al zo gek van de SM81. Geef mij dan maar een C451 of een KM84, een stuk duurder maar ook veel mooier, ook live. Maar heb jij wel eens met Sanken gewerkt? CU41 of CU31/32? Dat is pas mooi.

En idd heb ik drie Shure microfoons die ik nooit gebruik.