Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 104 EersteEerste ... 1119202122233171 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 1037
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    En dan krijg je 't omgekeerde, zoals drummers die per se de kick uitversterkt willen omdat ze denken dat dat hoort. Dan moet ik dus een mic in de kick gooien en wat aan een gemute kanaal kloten totdat zij 't precies goed vinden klinken... dan moet ik er "niets meer aan doen!" en dat doe ik dan ook niet .

Hahahaha en door dat soort geluidsmannen ben ik het vertrouwen in jullie soort kwijt geraakt

Ik twijfel zelf ook wel eens aan die gasten hoor, sta je te spelen tijdens de soundcheck, vraag je bv om beetje meer gitaar over monitor, je ziet hem wat doen maar hoort geen verschil, vraagt het nog een keer netjes en zeg uiteindelijk maar 'ja zo is het goed' terwijl het eigenlijk nog net zo kansloos is als daarvoor....

En zo heb ik zelf ook wel eens in volle overtuiging een geluidsman staan complimenteren om het zaalgeluid van mn gitaar om vervolgens te horen dat mijn schuif nog op 0 stond hahaha

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    En zo heb ik zelf ook wel eens in volle overtuiging een geluidsman staan complimenteren om het zaalgeluid van mn gitaar om vervolgens te horen dat mijn schuif nog op 0 stond hahaha
    Hoeft dan ook geen onterecht compliment te zijn in een klein zaaltje ofzo

Senior Member

Standaard

Niets mis mee, maakt niet uit hoe je het bereikt, als het geluid maar goed is

Senior Member

Standaard

.....
    Ik twijfel zelf ook wel eens aan die gasten hoor, sta je te spelen tijdens de soundcheck, vraag je bv om beetje meer gitaar over monitor, je ziet hem wat doen maar hoort geen verschil, vraagt het nog een keer netjes en zeg uiteindelijk maar 'ja zo is het goed' terwijl het eigenlijk nog net zo kansloos is als daarvoor....
    .....
    Dat heb ik ook vaak ja. Voel me vaak een "zeikerd" en heb dan zoiets van OK, laat maar.

Senior Member

Standaard

Wel leuk om te lezen dit, want veel geluidsmensen onder elkaar hebben zoiets van: ja die gitaristen zijn maar zeikerds, je veranderd niets en ze zijn tevreden....

Wat ik wel merk bij heel veel poppodia, gebrek aan goeie monitor mensen en apparatuur. Grafische eq voor elke monitor scheelt al een HEEEELEE hoop (wanneer goed afgesteld). Ik moet toegeven dat ik er zelf geen held in ben maar begin het wel elke keer beter te doen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    .....
    want veel geluidsmensen onder elkaar hebben zoiets van: ja die gitaristen zijn maar zeikerds, je veranderd niets en ze zijn tevreden....
    .....
    Dat gevoel had ik ook al ja.
    Sinds kort hebben we een "eigen" geluidsman.
    Dat werkt toch wel net zo prettig.
    Je weet veel beter wat je aan elkaar hebt.

Senior Member

Standaard

Jup
    Die rol heb ik nu.... Werkt deels heerlijk en deels niet (af en toe discussies over wat de band showtechnisch wil en wat voor het geluid het beste is, helaas verlies je dat altijd van je werkgever )

Senior Member

Standaard

Ja dat soort shit heb ik vaak meegemaakt. Echt zo irritant. Bij grotere podia vind ik het altijd lekker een beetje kick te hebben (ik speel drums), en dan 'draaien' ze, maar je hoort niks veranderen. En ik blijf maar vragen om meer kick, maar er gebeurd gewoon niks.
    Zo irritant.. Ze gaan er gewoon blind van uit dat je een een of andere proleet bent die er toch niks van snapt. Sowieso vind ik sommige geluidsmensen echt flauwe chappies. Snap nou gewoon dat je iets voor de band doet en niet voor jezelf ofzo..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ja dat soort shit heb ik vaak meegemaakt. Echt zo irritant. Bij grotere podia vind ik het altijd lekker een beetje kick te hebben (ik speel drums), en dan 'draaien' ze, maar je hoort niks veranderen. En ik blijf maar vragen om meer kick, maar er gebeurd gewoon niks.
    Zo irritant.. Ze gaan er gewoon blind van uit dat je een een of andere proleet bent die er toch niks van snapt. Sowieso vind ik sommige geluidsmensen echt flauwe chappies. Snap nou gewoon dat je iets voor de band doet en niet voor jezelf ofzo..
    Nou, dat vind ik idd een andere situatie. Dan heb je 't over je monitormix. Daar heeft een geluidsman eigenlijk weinig over te zeggen (totdat 't problemen veroorzaakt ). De muzikant moet daarbij gewoon zeggen wat hij wil en krijgen indien technisch mogelijk.

En ook over het zaalgeluid vind ik dat een muzikant zeker wel een beetje aangeven hoe ze bepaalde dingen willen. Het publiek komt idd voor de band, niet voor de geluidsman.

Maar qua zaalgeluid zitten er vooral in hele kleine zaaltjes echt grenzen aan. Die sneller worden bereikt naarmate de band z'n volume verder voorbij het redelijke in de betreffende ruimte schroeft. De geluidsman moet niet proberen het geluid van de band te maken... gewoon goed door te versterken voor die ruimte. Maar daar moet de band dus wel de ruimte voor bieden...

en mijn ervaring (juist ook als muzikant, niet als geluidoproepkracht in een soos ), is dat bands vaak door hun basisvolume in kleinere kroegen de geluidsman tot een zang-mixer degraderen.
    Maar dan vervolgens wel klagen over kut-geluid van de hele band, waar die geluidsman dus geen invloed meer op uitoefent

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Jup
    Die rol heb ik nu.... Werkt deels heerlijk en deels niet (af en toe discussies over wat de band showtechnisch wil en wat voor het geluid het beste is, helaas verlies je dat altijd van je werkgever )
    Is heb het geluk met een band te werken die mijn inzicht behoorlijk vertrouwd. Daar gaat wel even overheen natuurlijk. Vooral veel lullen voor en vooral na shows helpt.
    Als het "klikt" is dat al het halve werk.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten