Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
Ja dat soort shit heb ik vaak meegemaakt. Echt zo irritant. Bij grotere podia vind ik het altijd lekker een beetje kick te hebben (ik speel drums), en dan 'draaien' ze, maar je hoort niks veranderen. En ik blijf maar vragen om meer kick, maar er gebeurd gewoon niks.
Zo irritant.. Ze gaan er gewoon blind van uit dat je een een of andere proleet bent die er toch niks van snapt. Sowieso vind ik sommige geluidsmensen echt flauwe chappies. Snap nou gewoon dat je iets voor de band doet en niet voor jezelf ofzo..
Nou, dat vind ik idd een andere situatie. Dan heb je 't over je monitormix. Daar heeft een geluidsman eigenlijk weinig over te zeggen (totdat 't problemen veroorzaakt ). De muzikant moet daarbij gewoon zeggen wat hij wil en krijgen indien technisch mogelijk.

En ook over het zaalgeluid vind ik dat een muzikant zeker wel een beetje aangeven hoe ze bepaalde dingen willen. Het publiek komt idd voor de band, niet voor de geluidsman.

Maar qua zaalgeluid zitten er vooral in hele kleine zaaltjes echt grenzen aan. Die sneller worden bereikt naarmate de band z'n volume verder voorbij het redelijke in de betreffende ruimte schroeft. De geluidsman moet niet proberen het geluid van de band te maken... gewoon goed door te versterken voor die ruimte. Maar daar moet de band dus wel de ruimte voor bieden...

en mijn ervaring (juist ook als muzikant, niet als geluidoproepkracht in een soos ), is dat bands vaak door hun basisvolume in kleinere kroegen de geluidsman tot een zang-mixer degraderen.
Maar dan vervolgens wel klagen over kut-geluid van de hele band, waar die geluidsman dus geen invloed meer op uitoefent