Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 76 EersteEerste ... 21293031323341 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 752
    Senior Member

Standaard

alles kan, de vraag is enkel of dat een goeie combinatie is

ik heb denk ik nog nooit een mahonie body met essen top tegengekomen/gehoord. Ik denk wel dat het moet gaan aangezien de klank niet enkel door de top wordt bepaald.

Standaard

Ik heb, na wat research, gezien dat Ibanez een gitaar heeft (gemaakt) met een essen top, maar na wat samples te hebben gehoord, was ik niet erg tevreden van die klank. Het leek mij nogal dof in zijn geheel. Ik denk dat esdoorn en mahonie een beter combinatie zal zijn.
    In elk geval bedankt.

Standaard

Hallo, weet ook iemand echt goede houtzagerijen, buiten de arnhemse en amsterdamse fijnhouthandel, in Nederland. Het lieftst in het noorden.

Die bijvoorbeeld padouk, swietenna mahony, esdoorn, ovankol, walnoot, tulpenhout o.a. hebben?

(ga vanmiddag even bij http://www.inlands-hout.nl/ kijken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pushifier Bekijk bericht
    Hallo, weet ook iemand echt goede houtzagerijen, buiten de arnhemse en amsterdamse fijnhouthandel, in Nederland. Het lieftst in het noorden.

Die bijvoorbeeld padouk, swietenna mahony, esdoorn, ovankol, walnoot, tulpenhout o.a. hebben?

(ga vanmiddag even bij http://www.inlands-hout.nl/ kijken.
    als je er dn toch bent kijk eens naar het essen hout,of ie wat moois daarvan heeft...scheelt mij een ritje...
    Je kan altijd in Akkrum kijken,net buiten het dorp richting Jirnsum/joure mischien dat die wat heeft liggen ...,

JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard leopard wood

zag op het bill lawrence forum een gitaar van leopard wood.
    nooit van gehoord maar ziet er goed uit.

hang er nog even een vraag aan vast.
    heb een vrij ruw stuk kernhout van olijfessen.
    iemand daar ooit eens iets mee gemaakt, misschien foto's?

Senior Member

Standaard

Dat lijkt erg op pearlwoord of louro faia.
    Volgens mij verschilt olijfessen niet van gewoon essen, maar wordt het als olijfessen verkocht vanwege het donkere hart. (ben wel geen expert )
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

Misschien al ergens gepost, kwam deze site over houtsoorten tegen;

http://www.stijlvorm.nl/houtsoorten.htm

Senior Member

Standaard

Ik ga één van de komende weken een Fender Stratocaster aanschaffen. Heb zelf weinig tot geen ervaring met elektrische gitaren en een kennis heeft mij er één aangeraden die volgens hem een goede gitaar is om te beginnen en daarna ook nog een hele tijd mee door te kunnen, een Classic 70's.

Nu is mijn vraag, omdat het hier over houtsoorten gaat: wat zijn de verschillen tussen een maple of redwood fretboard?
    Ik heb gehoord dat een Squier met maple fretboard duurder is dan één met redwood, en toch zie ik dan Strats te koop staan waar de duurdere gitaar die met een redwood fretboard is, voor hetzelfde type gitaar...

Alvast bedankt voor de uitleg

Senior Member

Standaard

De prijs van een gitaar wordt niet alleen bepaald aan de hand van het gebruikte houtsoort, maar heeft ook te maken met de elementen en de overige hardware die erin zit.
    Uit je verhaal kan ik opmaken dat je een aantal gitaren bekeken hebt met verschillende fretboards, maar heb je ook gekeken naar de andere specs van de gitaar?

Senior Member

Standaard

Bedankt.

Ja, de verschillende specs heb ik bekeken, maar bij mijn voorbeeld ging het om dezelfde gitaar met alleen een verschillend fretboard. Ik zou graag weten wat de verschillen tussen de twee zijn, tussen maple en redwood. De klank waarschijnlijk, maar wat maakt de ene duurder dan de andere?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten