http://www.gibson.com/en-us/Lifestyl...on-dusk-tiger/
hebben jullie overigens al de opvolger gezien van de darkfire?
Printable View
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyl...on-dusk-tiger/
hebben jullie overigens al de opvolger gezien van de darkfire?
Klopt, ik heb geen weet van die dingen op een ander forum, maar dan nog om hem dan niet het voordeel van de twijfel te geven? Je kunt hoog of laag beweren Orpheo is altijd een nuttige aanwinst geweest voor het merendeel van zijn posts en ik ben blij dat wij, forummers zijnde met lang niet zo veel forumverleden als jij, ook van Orpheo kunnen leren.
Iedere gitaarenthousiasticus is er ééntje, en ik vind iemand met beduidend meer kennis als ik (dat gaat overigens al makkelijk) zeer welkom, ook na vervelende manier van vertrek. :chicken:
zoals.....
Ik nog nooit in mijn leven crap gekocht (op mijn japanse gitaren na, om sommigen voor te blijven)
Mijn messen en eetgerei komen uit Duitsland, mijn porcelein uit Engeland.
Ik loop op Van Lier schoenen, en koop kleding van Europese merken.
Koop eerlijke chocolade en koffie en thee..:soinnocent:
ik probeer altijd zo bewust mogelijk mijn spullen te kopen....
Ik smeed m'n eigen messen en verbouw m'n eigen wiet ehm groente. Ik bak m'n eigen porcelein. Verder eet ik alleen vlees van dieren die uitzichzelf het loodje hebben gelegd en van de huiden maak ik schoenen. Van de darmen maak ik snaren. En ik heb met hulp van mevrouw mac williams zelf een kind gemaakt.
Mr Orpheo heeft al veel te vaak het voordeel van de twijfel gehad. Hij heeft hier de nodige mensen beledigd en uitgescholden. Deels op achterbakse wijze op het Warmoth forum. Als hij een echte kerel zou zijn, zou hij eerst eens beginnen zijn excuus te maken voor zijn gedrag. En dan op dezelfde groteske wijze als hij "afscheid" heeft genomen.
Ook het leren van de alwetende Mr. Orpheo vind ik zwaar over-rated. Hij heeft erg eenzijdige kennis, maar weet veel mensen vooral te overtuigen door erg hard en veel te schreeuwen. Ik ken behoorlijk wat mensen hier op het forum die zowel qua spel als qua gear kennis heel wat verder zijn dan Mr. Orpheo. Alleen schreeuwen die mensen niet zo hard en veel.
On topic: Mr Orpheo heeft de anti Gibson toon weer goed gezet en toont aan dat lezen erg moeilijk is. Er staat duidelijk in het artikel dat er een onderzoek is en dat er nog geen aanklacht ingediend is. Maar omdat het Gibson is, zal Gibson dus ook wel schuldig zijn.
Welke twijfel, en waarover?
Trouwens, die snapshots van die 'nieuwe' gibson: :ok:
http://bergoiata.org/fe/felins/Takin...al%20Tiger.jpg
Tijgers zijn de shit.
effe een intermezzo jongens :makeup:
Mike Oldfield sluit in deze clip vriendjes met de twee uitersten.
De zanger heeft trouwens een grote mond:cheerup:
http://www.youtube.com/watch?v=pFKwyzb5S34
enjoy:lovelove::hippie:
ik zeg helemaal niks over aanklacht of onderzoek. in het artikel word ook gezegd dat er hout e.d. in beslag alvast is genomen, en daar heb ik 't slechts over.
dat is het enige dat ik me afvraag, en ik zet het expres tussen aanhalingstekens, omdat er nog niks definitiefs is. Ik probeer ook zo min mogelijk te zeggen of/dat gibson 'slecht' is ofzo, ik plaats alleen een bericht dat er een onderzoek word gepleegd,meer niet. je legt me woorden in de mond, en dat heb je de vorige keer ook al gedaan. ik heb expres al heel snel mijn 'opiniepost' verwijderd, en toch denk je van alles te lezen.Citaat:
Vraag ik me wel direct af... zouden andere toko's dan ook 'fout hout' gebruiken?
Kom maar eens met daadwerkelijke citaten van mij in dit topic,en dan praten we wel verder.
@mark o:goh, het zit je echt dwars he? dat je je zo erg laat opfokken door iets op het internet. het zijn maar nulletjes en eentjes, op je computer. take a chill pill, neem ook een pauze van het forum van een maand of 2, ga lekker spelen op je gitaar,met de vrouw, met de kinders, en neem 't niet zo serieus. Leef je langer door.
Biertje?
Jammer dat deze post totaal off topic is, ik vind de post:
- niet constructief
- niet bijdragen aan het topic en
- niet bijdragen aan de sfeer hier. Ik zie daarna het topic dan ook compleet ontsporen. Meerdere personen beginnen op de man te spelen, terwijl dat volgens mij is wat TS vaak verweten werd en waarvoor hij ook redelijk wat bans heeft gekregen.
Dat moeten we hier niet hebben en dat staat ook gewoon in de FAQ van Gitaarnet: " De inhoud waar wij absoluut niet achter staan en die dan ook van het forum verwijderd zal worden is:
Ik dacht nog aan de rapporteer knop, maar gezien het overige gekeuvel in dit topic lijkt me dat wat overdreven ...
- Inhoud waarin persoonlijke vetes worden uitgevochten"
Overigens ben ik ook verbaasd dat TS weer post, maar zolang hij on topic blijft en zich daarin normaal gedraagt zal het mij een worst wezen.
On topic:
M.b.t. Gibson en fout hout: boefjes! Goed dat dat aangepakt wordt. Inderdaad bizar dat een bedrijf wat sociaal verantwoord wil overkomen met Smartwood zo handelt.
Bij mijn weten is er maar 1 ronduit beledigend geweest naar anderen toe en heeft er maar 1 afscheid genomen met de nodige beledigingen voor de hele gitaarnet community. En heeft er ook maar 1 de nodige berispingen gehad. Lijkt me duidelijk dat er dus maar 1 schuld heeft. Het gaat hier ook niet over "kijven" zoals jij het noemt, maar om gedrag wat tegen de fatsoensnormen ingaat en tegen de regels hier op gitaarnet. En meer zeg ik er niet meer over.
Ik ook niet, maar dit forum speelt zich ook buiten het www af. En een groot deel van de personen die Orph tegen de schenen heeft geschopt heeft hem ook persoonlijk ontmoet. Op deze meetings was het een stil mannetje waar weinig uit kwam. Orph zijn gitaren kennis is grotendeels geen kennis het zijn voor het merendeel opvattingen van zijn ervaringen die hij als waarheid heeft bestempeld...
Als iemand zegt dat zijn LP meer klinken kan als een Strat dan een Strat zelf... :stop:
@schizo
ik zei dat ik uit m'n LP (waar toendertijd 2 singlecoils in mid en hals positie zaten, met trem en 25.5'' scale bolt on neck) een tone kon halen die ik meer associeerde met de strat tone dan wanneer ik op een strat speelde. de tone dus die ik in m'n hoofd had, luisterend naar bv dire straits of SRV. dat een 'reguliere' lp, met verlijmde hals, 2 volle humbuckers, dikke esdoorn top en een 24.75'' scale klinkt als een strat, heb je mij niet in alle ernst horen zeggen. ja, als geintje, om effe te stangen, maar niet serieus. in de bewuste gitaar heb ik nu 3 volvette humbuckers, en ik krijg van z'n lang zal ze leven er geen 'stratty' tone uit. En ik zei dat alleen om aan te geven dat in mijn optiek de tone meer te maken heeft met halshout, brug(model en materiaal) en mensuur, niet perse bodyhout. dat ik weinig zei op meetings is nogal nietszeggend. Als je me in het echt zou kenne, en dan bedoel ik, in het ECHT, denk ik dat het beeld anders zou zijn. Jij komt/kwam bijvoorbeeld over als een chagrijnige brompot met een lang gezicht die 't liefst alles en iedereen kort en klein slaat.
Orpheo, ik wil even zeggen dat ik blij ben dat je weer post. Met jouw aanwezigheid komt dit forum altijd ineens weer tot leven. En ik kan je kritische blik voor Gibson, maar ook in het algemeen, zeer waarderen. Laat iedereen maar moord en brand schreeuwen, ik zeg: bedankt!
Tuurlijk... Orph is een teringlul soms, maar sjonge wat zijn jullie een stelletje zielige miepen zeg! Mooie post btw Noid.
My 2 cents...
:punk:
Tuurlijk is Noids post prachtig. Beauty is in the eye of the beholder, hm?
En tuurlijk nam ik een hele scherpe bocht en tuurlijk valt me van alles te verwijten en Orpheo niets want die was heel braaf in dit topic. Dus ben ik waarschijnlijk de botte lul met een Gibson fetish en een rode waas. Nou...even over de historie: verschillende keren heb ik het voor Orpheo opgenomen als hij in topics, over de loop van vele jaren, in de zeik gezet werd door deze en gene. Gerapporteerd als er even niet werd opgelet, posts geplaatst als tegengeluid: allemaal gedaan. De laatste tijd niet meer, omdat ik wel enige verandering bespeurde bij de topic starter maar te weinig om het constructief te noemen. Op het moment dat dan het complete forum allerlei verwensingen naar zijn hoofd krijgt en op een ander forum wordt uitgejankt en even later komt -ie weer even zo vrolijk terug zonder een woord te reppen over het gebeurde, tja, dan wil ik me misschien druk maken over enen en nullen. Ik vind dat namelijk totaal respectloos.
Persoonlijk vond ik dus deze posts wat aardiger maar gek genoeg worden die dan weer niet gequote.
Ik zal me er verder buiten houden, wie me verder nog wat moois wil toefluisteren zie wel per PB.
ik denk als orpheo niet persoonlijk op post in gaat die op hem gericht zijn, en hij niet een te overdreven mening heeft. en dan ook mensen in hun waarde laat en andere meningen respecteerd iedereen gewoon weer gezellig verder kletst met hem zonder zo op hem te reageren. ik denk ook dat het competentieve van orpheo mensen tegen staat.Het blijft me verbazen hoe mensen blijven reageren op iemand waar ze wat minder affiniteit mee hebben. persoonlijk negeer ik mensen waar ik me aan erger en richt ik me op het positieve ,hier heb ik veel meer plezier aan.
-on topic.ik hou wel van nieuwe dingen. de klassieke strat en LP zijn er wat jaartjes inmiddels.ik juich vooruitgang en verbeteringen toe!
Hey aarschgezicht, back off..je gaat hier van je lijn af.... Jij gaat weg met een hoop poeha, en alsof we je moeten missen. ..Wat mij betreft ben je gewoon net een kwal, vent zonder ruggegraat, en je nu terug aan land komt drijven.. moeten we de draad weer oppakken? Vervolgens vervuil je diverse topics met gezever, en krijgen we weer lange discussies waar we niet op zitten te wachten. Net zomin als dat we op jouw zitten te wachten.. Als we aandacht willen van lui die verstand hebben dan bellen we wel en betalen we ook... en jij staat niet in onze telefoongids...
klopt, ik meng me eigenlijk ook niet helemaal in de discussie (hou me darom wel er redelijk erbuiten) hoewel ik er wel even op inhaak nu omdat, je hoeft niet te lezen wat ik zeg maar ik probeer te zeggen dat IK denk .. (hoeft niemand me eens te zijn) ik denk dus dat het gewoon een beetje overtoffen is.. mocht orph een eikel zijn .. (weet ik niet vanwege mijn korte forumverleden) maar mocht het zo zijn dan hoef je je er nog niks van aan te trekken. even appels met peren vergelijken "als ik ga zitten schijten gaat toch niemand kijken of het wel lekkere schijt is"
ik bedoel dus eigenlijk te zeggen wat ze op de kleuterschool nog zeggen "schelden doet geen pijn"
wacht ik kan er geen touw meer aan vast knopen.. hehe
mooie gitaar de nieuwe gibson .. alleen nog even wennen
vind alleen het witte lelijk
ps. ik wil en ga er niks mee te maken hebben met die discussie dus ik hou me er vanaf nu dan ook buiten, gitaren kijken en spelen is veel leuker;)
Ik ben geen groot liefhebber van chips, maar vanavond staan de zakken Nibb-its, Duyvis en Croky op tafel.
Ik heb dat hele Orpheo-gedoe nooit zo meegekregen, maar dat zou mogelijk iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik de meeste van zijn topics bij voorbaat oversloeg.
Zo leer ik weer eens wat!
Daar gaat het ook niet om. Je kan niet goedpraten wat Mr. Orpheo heeft gedaan. De scheldpartijen, het afscheid waarin hij zijn vermeende superioriteit nogmaals moest benadrukken en vervolgens zijn jankpartij op het Warmoth forum, waarbij hij ook nog eens de boel bij elkaar liegt.
Voor dat gedrag hoort hij zijn excuus te maken. Dan zou hij zijn volwassenheid tonen.
Zijn reactie op mijn vorige post spreekt boekdelen. Dezelfde agressieve toon is er weer. Jammer, het was de afgelopen maanden zo gezellig op het forum. Er waren zelfs constructieve discussies over Gibson. Dat is weer over. Mr. Orpheo weet de sfeer weer enorm te verkloten. Ik ga ook niet meer met hem in discussie. Ik zal wel kritische opmerkingen blijven plaatsen.
Goedpraten hoeft ook echt niet.
Er lopen hier wel meer gasten rond die last hebben van een enorm ego en soms allesbehalve tactisch en bescheiden zijn. Als je niet onderaan de pikorde staat kun je blijkbaar wel alles zeggen...
Wat ik nu zie gebeuren is dat een aantal mensen weer in de rij staat te dringen om na maanden een trap uit te delen en daardoor de sfeer enorm verkloten. Als reactie geen haar beter dus.
Ik vind de sfeer hier de laatste tijd helemaal niet zo geweldig, met of zonder Orpheo. Ik sta er gewoon van te kijken dat er na die tijd nog zo moet worden gereageerd. En dat op een wijze die net als Orpheo destijds deed evenmin een schoonheidsprijs verdient. Iets van splinter en balk enzo... Als ik iemand een lul vind laat ik die gewoon met rust. Dan ga ik niet zoals op het schoolplein met mijn vriendjes in een kringetje er om heen staan en nog eens flink wat olie op het vuur gooien...
Dan maar even een olijk plaatje tussendoor....
http://i415.photobucket.com/albums/p.../dogknight.jpg
Hm, heerlijk, ik neem effe een chill-pil hoor, had ik veel eerder moeten doen....thanks voor de tip.
Orph komt wel op een goed moment terug trouwens, het was hier flink ingekakt, nu doet mijn bloedsomloop z'n ding weer, gelukkig.
Die tiper Les Paul, hm, leuk idee, is niet direct iets voor mij, maar toch.
@MarkS: +10
Affakkelen doe je maar in je eigen tijd.
Hier een aardig artikel artikel uit de
Tennessean van 18-11.
Blijken ze met tussenpersonen te werken waarvan lang niet altijd na te gaan is of ze wel bonafide zijn. Een perceel bos op madagaskar zou nog niet zo gek zijn, kun je het hele proces zelf controleren.
Mensen gooi het topic maar dicht. Wat een stelletje kleuters. Doe het lekker via de PM. Ik wil wat over die gibson fabriek weten.
ik reageerde nauwelijks, en jij grijpt een post van mij al aan, om op tilt te slaan. je legt me woorden in de mond, en je komt er nog mee weg ook. hoef ik niet te proberen; jij trommelt je vriendjes op, en ik krijg weer een afkoelban van een week. zie je zelf niet eens dat dat scheef is? Of ik me in het verleden misdragen heb, staat niet ter discussie momenteel. Het gaat erom dat ik wat post, en 3 pagina's later, is 't hele onderwerp ondergesneeuwd, en is 't weer heibel, alleen omdat ik wat gepost heb, zonder inhoudelijk erop zijn ingegaan, of mijn mening gegeven te hebben, op eeen regel na, en dat was zelfs in algemene termen.
@tillens: zo'n post van jou is reden genoeg voor een berisping of waarschuwing. Ik laat een proefballonetje nu op, kijken wat de mods ermee doen.
...
/slotje
Goedemorgen allemaal! Koffie? :cheerup:
Oh, ik dacht even dat dit het chat-topic was.
Ik ben het eigenlijk wel een beetje zat. Iedereen heeft z'n zegje gedaan en iedereen heeft z'n mening gevormd, al dan niet positief/negatief over Orpheo. Nutteloos ouwehoeren kan in Offtopic