Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 120
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@schizo
    ik zei dat ik uit m'n LP (waar toendertijd 2 singlecoils in mid en hals positie zaten, met trem en 25.5'' scale bolt on neck) een tone kon halen die ik meer associeerde met de strat tone dan wanneer ik op een strat speelde. de tone dus die ik in m'n hoofd had, luisterend naar bv dire straits of SRV. dat een 'reguliere' lp, met verlijmde hals, 2 volle humbuckers, dikke esdoorn top en een 24.75'' scale klinkt als een strat, heb je mij niet in alle ernst horen zeggen. ja, als geintje, om effe te stangen, maar niet serieus. in de bewuste gitaar heb ik nu 3 volvette humbuckers, en ik krijg van z'n lang zal ze leven er geen 'stratty' tone uit. En ik zei dat alleen om aan te geven dat in mijn optiek de tone meer te maken heeft met halshout, brug(model en materiaal) en mensuur, niet perse bodyhout. dat ik weinig zei op meetings is nogal nietszeggend. Als je me in het echt zou kenne, en dan bedoel ik, in het ECHT, denk ik dat het beeld anders zou zijn. Jij komt/kwam bijvoorbeeld over als een chagrijnige brompot met een lang gezicht die 't liefst alles en iedereen kort en klein slaat.

Senior Member

Standaard

Orpheo, ik wil even zeggen dat ik blij ben dat je weer post. Met jouw aanwezigheid komt dit forum altijd ineens weer tot leven. En ik kan je kritische blik voor Gibson, maar ook in het algemeen, zeer waarderen. Laat iedereen maar moord en brand schreeuwen, ik zeg: bedankt!

Banned

Standaard

Tuurlijk... Orph is een teringlul soms, maar sjonge wat zijn jullie een stelletje zielige miepen zeg! Mooie post btw Noid.

My 2 cents...

Moderator

Music

Tuurlijk is Noids post prachtig. Beauty is in the eye of the beholder, hm?

En tuurlijk nam ik een hele scherpe bocht en tuurlijk valt me van alles te verwijten en Orpheo niets want die was heel braaf in dit topic. Dus ben ik waarschijnlijk de botte lul met een Gibson fetish en een rode waas. Nou...even over de historie: verschillende keren heb ik het voor Orpheo opgenomen als hij in topics, over de loop van vele jaren, in de zeik gezet werd door deze en gene. Gerapporteerd als er even niet werd opgelet, posts geplaatst als tegengeluid: allemaal gedaan. De laatste tijd niet meer, omdat ik wel enige verandering bespeurde bij de topic starter maar te weinig om het constructief te noemen. Op het moment dat dan het complete forum allerlei verwensingen naar zijn hoofd krijgt en op een ander forum wordt uitgejankt en even later komt -ie weer even zo vrolijk terug zonder een woord te reppen over het gebeurde, tja, dan wil ik me misschien druk maken over enen en nullen. Ik vind dat namelijk totaal respectloos.

Persoonlijk vond ik dus deze posts wat aardiger maar gek genoeg worden die dan weer niet gequote.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht
    Orpheo: mijns inziens had deze hele rel voorkomen kunnen worden door:
    1) een andere account te maken onder een ander pseudoniem om het forum te sparen van dit soort komedies
    2) met dezelfde bombarie (lees:excuses) zijn terugkeer aankondigen als zijn vertrek, dan ben je gewoon een vent namelijk en kan er weer op gelijkwaardigheid gediscussieerd worden. Verwachten dat niemand er iets over gaat zeggen als je plots weer opduikt is natuurlijk wel vrij naïef. Netiquette heet zoiets toch?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Volgens mij zoek je sowieso de confrontatie op door eerst met veel poeha te vertrekken om vervolgens een 'stille' trap na te geven op een ander forum en dan terug te komen en weer beginnen te posten alsof je neus bloedt.
    Ik zal me er verder buiten houden, wie me verder nog wat moois wil toefluisteren zie wel per PB.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

ik denk als orpheo niet persoonlijk op post in gaat die op hem gericht zijn, en hij niet een te overdreven mening heeft. en dan ook mensen in hun waarde laat en andere meningen respecteerd iedereen gewoon weer gezellig verder kletst met hem zonder zo op hem te reageren. ik denk ook dat het competentieve van orpheo mensen tegen staat.Het blijft me verbazen hoe mensen blijven reageren op iemand waar ze wat minder affiniteit mee hebben. persoonlijk negeer ik mensen waar ik me aan erger en richt ik me op het positieve ,hier heb ik veel meer plezier aan.

-on topic.ik hou wel van nieuwe dingen. de klassieke strat en LP zijn er wat jaartjes inmiddels.ik juich vooruitgang en verbeteringen toe!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik zeg helemaal niks over aanklacht of onderzoek. in het artikel word ook gezegd dat er hout e.d. in beslag alvast is genomen, en daar heb ik 't slechts over.

dat is het enige dat ik me afvraag, en ik zet het expres tussen aanhalingstekens, omdat er nog niks definitiefs is. Ik probeer ook zo min mogelijk te zeggen of/dat gibson 'slecht' is ofzo, ik plaats alleen een bericht dat er een onderzoek word gepleegd,meer niet. je legt me woorden in de mond, en dat heb je de vorige keer ook al gedaan. ik heb expres al heel snel mijn 'opiniepost' verwijderd, en toch denk je van alles te lezen.

Kom maar eens met daadwerkelijke citaten van mij in dit topic,en dan praten we wel verder.

@mark o:goh, het zit je echt dwars he? dat je je zo erg laat opfokken door iets op het internet. het zijn maar nulletjes en eentjes, op je computer. take a chill pill, neem ook een pauze van het forum van een maand of 2, ga lekker spelen op je gitaar,met de vrouw, met de kinders, en neem 't niet zo serieus. Leef je langer door.

Biertje?
    Hey aarschgezicht, back off..je gaat hier van je lijn af.... Jij gaat weg met een hoop poeha, en alsof we je moeten missen. ..Wat mij betreft ben je gewoon net een kwal, vent zonder ruggegraat, en je nu terug aan land komt drijven.. moeten we de draad weer oppakken? Vervolgens vervuil je diverse topics met gezever, en krijgen we weer lange discussies waar we niet op zitten te wachten. Net zomin als dat we op jouw zitten te wachten.. Als we aandacht willen van lui die verstand hebben dan bellen we wel en betalen we ook... en jij staat niet in onze telefoongids...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    En al die Nicks, Nickofzo's en Quicksilvers, (toevallig allemaal leden met een niet zo erg lang forumverleden) jullie hebben duidelijk e.e.a. gemist. Goed hij is nu niet scheldend teruggekomen of wat dan ook, maar dat neemt niet weg dat hij bij zijn vertrek dingen heeft lopen blaten die ik niet zal vergeten. Erger nog hij deed dat ook nog eens achter onze rug om op een ander forum...
    klopt, ik meng me eigenlijk ook niet helemaal in de discussie (hou me darom wel er redelijk erbuiten) hoewel ik er wel even op inhaak nu omdat, je hoeft niet te lezen wat ik zeg maar ik probeer te zeggen dat IK denk .. (hoeft niemand me eens te zijn) ik denk dus dat het gewoon een beetje overtoffen is.. mocht orph een eikel zijn .. (weet ik niet vanwege mijn korte forumverleden) maar mocht het zo zijn dan hoef je je er nog niks van aan te trekken. even appels met peren vergelijken "als ik ga zitten schijten gaat toch niemand kijken of het wel lekkere schijt is"
    ik bedoel dus eigenlijk te zeggen wat ze op de kleuterschool nog zeggen "schelden doet geen pijn"

wacht ik kan er geen touw meer aan vast knopen.. hehe

mooie gitaar de nieuwe gibson .. alleen nog even wennen
    vind alleen het witte lelijk

ps. ik wil en ga er niks mee te maken hebben met die discussie dus ik hou me er vanaf nu dan ook buiten, gitaren kijken en spelen is veel leuker
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Ik ben geen groot liefhebber van chips, maar vanavond staan de zakken Nibb-its, Duyvis en Croky op tafel.

Ik heb dat hele Orpheo-gedoe nooit zo meegekregen, maar dat zou mogelijk iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik de meeste van zijn topics bij voorbaat oversloeg.

Zo leer ik weer eens wat!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik kan me dus echt niet beledigd voelen door opmerkingen op het www.
    Daar gaat het ook niet om. Je kan niet goedpraten wat Mr. Orpheo heeft gedaan. De scheldpartijen, het afscheid waarin hij zijn vermeende superioriteit nogmaals moest benadrukken en vervolgens zijn jankpartij op het Warmoth forum, waarbij hij ook nog eens de boel bij elkaar liegt.
    Voor dat gedrag hoort hij zijn excuus te maken. Dan zou hij zijn volwassenheid tonen.

Zijn reactie op mijn vorige post spreekt boekdelen. Dezelfde agressieve toon is er weer. Jammer, het was de afgelopen maanden zo gezellig op het forum. Er waren zelfs constructieve discussies over Gibson. Dat is weer over. Mr. Orpheo weet de sfeer weer enorm te verkloten. Ik ga ook niet meer met hem in discussie. Ik zal wel kritische opmerkingen blijven plaatsen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Daar gaat het ook niet om. Je kan niet goedpraten wat Mr. Orpheo heeft gedaan. De scheldpartijen, het afscheid waarin hij zijn vermeende superioriteit nogmaals moest benadrukken en vervolgens zijn jankpartij op het Warmoth forum, waarbij hij ook nog eens de boel bij elkaar liegt.
    Voor dat gedrag hoort hij zijn excuus te maken. Dan zou hij zijn volwassenheid tonen.

Zijn reactie op mijn vorige post spreekt boekdelen. Dezelfde agressieve toon is er weer. Jammer, het was de afgelopen maanden zo gezellig op het forum. Er waren zelfs constructieve discussies over Gibson. Dat is weer over. Mr. Orpheo weet de sfeer weer enorm te verkloten. Ik ga ook niet meer met hem in discussie. Ik zal wel kritische opmerkingen blijven plaatsen.
    Goedpraten hoeft ook echt niet.
    Er lopen hier wel meer gasten rond die last hebben van een enorm ego en soms allesbehalve tactisch en bescheiden zijn. Als je niet onderaan de pikorde staat kun je blijkbaar wel alles zeggen...
    Wat ik nu zie gebeuren is dat een aantal mensen weer in de rij staat te dringen om na maanden een trap uit te delen en daardoor de sfeer enorm verkloten. Als reactie geen haar beter dus.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten