@schizo
ik zei dat ik uit m'n LP (waar toendertijd 2 singlecoils in mid en hals positie zaten, met trem en 25.5'' scale bolt on neck) een tone kon halen die ik meer associeerde met de strat tone dan wanneer ik op een strat speelde. de tone dus die ik in m'n hoofd had, luisterend naar bv dire straits of SRV. dat een 'reguliere' lp, met verlijmde hals, 2 volle humbuckers, dikke esdoorn top en een 24.75'' scale klinkt als een strat, heb je mij niet in alle ernst horen zeggen. ja, als geintje, om effe te stangen, maar niet serieus. in de bewuste gitaar heb ik nu 3 volvette humbuckers, en ik krijg van z'n lang zal ze leven er geen 'stratty' tone uit. En ik zei dat alleen om aan te geven dat in mijn optiek de tone meer te maken heeft met halshout, brug(model en materiaal) en mensuur, niet perse bodyhout. dat ik weinig zei op meetings is nogal nietszeggend. Als je me in het echt zou kenne, en dan bedoel ik, in het ECHT, denk ik dat het beeld anders zou zijn. Jij komt/kwam bijvoorbeeld over als een chagrijnige brompot met een lang gezicht die 't liefst alles en iedereen kort en klein slaat.
Favorieten/bladwijzers