Al die aandacht gaat naar die kerel, wie denkt er om dat arme pedaaltje?
Die snapt nog altijd niet wat hij heeft verkeerd gedaan.
Printable View
Al die aandacht gaat naar die kerel, wie denkt er om dat arme pedaaltje?
Die snapt nog altijd niet wat hij heeft verkeerd gedaan.
Een zevenmans formatie waarvan diverse bandleden meer dan één instrument bespelen en inclusief opbouwen van de drumkit binnen 10 minuten vanaf een leeg podium opbouwen, line-checken en monitor checken:???::???: Het had misschien binnen een uur gekund want we hadden ook de tijd maar veel sneller zie ik dat toch echt niet gebeuren.
Ik doe dit werk al bijna 20 jaar en ken het klappen van de zweep inmiddels wel, met 99,9% van de artiesten die ik onder de knoppen heb gehad was het ook altijd bijzonder prettig samenwerken.
En ik weet ook heel goed dat artiesten voor een optreden gespannen zijn en daardoor soms wat lichtgeraakt. Net zo goed als ik weet dat de geluidstechnicus altijd de schuld krijgt wanneer er iets niet lekker loopt, ik laat die beschuldigingen ook altijd maar over me heen komen ondanks dat het 9 van de 10 keer niet terecht is.
Deze gitarist bleef mij maar lastig vallen, er was voor mij geen ontkomen aan en zelfs de tussenkomst van andere bandleden mocht niet baten. Hij was gewoon net zo lang aan het zuigen tot ik hem, in zijn optiek, een reden gaf om te doen wat hij heeft gedaan.
Musicxtra,
Rot man. Dat soort onzin wil je niet. Ik hoop dat je het snel achter je kan laten.
Muziekschuur
Nee, inderdaad, behoorlijk dieptepunt.
En verder, welkom op Gitaarnet! Ik hoop dat je blijft hangen, het is hier gezellig, hoe meer technici, hoe meer vreugd!
Stuur deze meneer maar eens naar een Gitaarnet gearmeeting
Wij hebben nog wel een paar Squier en BC Rich halsjes over (en de meesten weten nu wel wat ik bedoel):seriousf::seriousf::)
Effe serieus nu.
Ik vind het behoorlijk erg wat er gebeurd is, ergens nog laf ook om met een pedalboard te meppen, maar hopen dat het zielige figuur uitgerangeerd is.
Excuses zijn er niet, wat mij betreft, die gozer heeft werkelijk alle fatsoensnormen overschreden, hopelijk vind die geen bandje meer.
Ik las trouwens dat hij vaker dit soort fratsen heeft uitgehaald?
Kijk, klappen is natuurlijk klappen, dat mag duidelijk zijn. Maar dit soort uitspraken maken mij wel héél nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal...Citaat:
Hij was gewoon net zo lang aan het zuigen tot ik hem, in zijn optiek, een reden gaf om te doen wat hij heeft gedaan.
Vanochtend was er weer een incident in het nieuws, ditmaal twee bandleden die een organisator onder handen hebben genomen vanwege nog niet betaald honorarium. Kan het bericht zo snel even niet vinden.
De andere kant van het verhaal zijn slechts beweringen van mijn kant dat er geen enkele reden tot klagen was, of iemand dat van me aan wil nemen is niet aan mij. Wat zeker wel een feit was is dat ik de dader met geen vinger heb aangeraakt, als ik dat wel gedaan zou hebben zou dat een mogelijk excuus zijn om mij een klap te verkopen. Maar dan wel met blote handen en zeker niet met een zwaar voorwerp waarbij iedereen kan bedenken dat het ook fataal af had kunnen lopen.
Nee, hij bedoelt natuurlijk het verhaal in de lezing van de dader. Jouw verhaal is duidelijk zat. Maar zoals ik al zei, na die pedalenbak hoef ik niet ook nog zijn motivatie te horen.
+1.
Voor zo'n actie is gewoon geen enkel verhaal goed genoeg. Dat doe je niet... PUNT.
Ja snap em, heb het alleen verkeerd verwoord.
Bedoelde eigenlijk dat ieder verhaal inderdaad altijd twee kanten heeft.
Of je nu wel of niet mijn verslag van het gebeuren gelooft, die andere kant moet wel heel veel fantasie hebben om een geldig excuus te kunnen bedenken.
Nou ken ik toevallig een wat oudere PA boer, eigenaar van een behoorlijk PA bedrijf die ook erg kort aangebonden is en muzikanten met een microfoonstatief te lijf ging. Maar daar is geen enkel excuus voor mogelijk, als je het verbaal niet meer af kunt moet je een ander vak zoeken.
Lekker! Komkommer!
tsja, zonder gevaar geen RnR.
Dat de gitarist in de verte wel wat weg heeft van Chuck Berry had bij de mixman de alarmbellen direkt al moeten laten klingelen.
Don't mess with the old skool. Zeker niet als er familie in de zaal is.
Erg puik bandje trouwens, afgaande op de (live) clip op hun inmiddels lege website: http://everyoneweb.com/manoa/
Prachtige uitvoering met super vocals. Een echte slijper! Puur vakwerk.
Zoveel subtiliteit moet je wel aankunnen natuurlijk, als mixman :soinnocent:
Van mij mag dit bandje gewoon blijven, Chuck included.
Wel 100 strafregels natuurlijk!
Sorry mixman, live can be a bitch.
Bokspromotor?
Lekker niveau heb jij.:stop:
Ja jammer verkoop elkaar maar een mep voor de kop:stop:
Ik heb het gevoel dat er bij jou een paar buisjes zijn doorgebrand en vervangen moeten worden.:stop:
Of ben jij tegen een effectenbak aangelopen dat de boel enigzins distorted is?
Als je iemand een zak hooi noemt lijkt mij dat geen excuus om een effectenbak in iemands schedel te parkeren, zeker omdat het mannetje een reden zat te zoeken om er op los te meppen.
Dit soort hooizakken mogen wat mij betreft overal geweerd worden.:stop:
Ik snap Geerts reactie wel, ik hoop voor je dat je niet ooit zelf een effectenbak op je harses krijgt geparkeerd. :stop:
Als geluidsman vind ik het zo jammer dat veel bandjes niet meer kunnen spelen in zalen, groot genoeg voor een serieus geluidssysteem. Veel bandjes investeren serieuze bedragen en doen vaak vrienden en familie "te kort". Ze geven vaak persoonlijke wensen op voor muziek apparatuur. Uitgaves waar geen andere inkomsten tegenover staan.
Even over de grens (Duitsland) is dat al anders. Daar zijn veel "onbekende" bandjes die succesvol toeren in hun omgeving en daarmee in ieder geval een leuke neven inkomst creeren. En dus met betaald spelen hun spullen kunnen betalen.
Als geluidsman heb ik diverse aanvragen gedaan voor buiten evenementen. Dingen die heel vaak afgewezen worden. Ook zie ik dat veel horeca ondernemers geen vergunning krijgen voor zaken met meer dan 100 man plaats. De zaken met podia voor circa 400 man krijgen veelal geen vergunning voor een "levend" podium. Al met al kunnen de vele bandjes in Nederland vaak niet meer dan 1x per 2 maanden optreden.
De frustratie die je dan als muzikant hebt is dan hoog. En voor velen een van de redenen om hun mooie hobby nog slechts met familie leden te delen.
Ik vermoed dat dit een van de basisdingen is die de basis vormde voor deze uitspatting. Al keur ik dat af.
ik meende we in jouw response "Don't mess with the old skool. Zeker niet als er familie in de zaal is." "zonder gevaar geen RnR." en een rinkelende endorsement voor deze band + oproep tot tolerantie voor dit bandje "Chuck included". Iets bijzonder cynisme overschrijdens te ontdekken.
Ik heb er persoonlijk een grotere hekel aan als omstanders twijfelende vechtersbazen gaan aanmoedigen om het besluit te nemen te gaan vechten. In plaats van te sussen.
Jouw response was precies die van iemand die in het kader van R'n'R zo een vechtpartij eigenlijk wel lekker vind. Goed voor het image van de ruige gitarist. Dan 100 strafregels en jammer voor de mixman, "live can be a bitch."
Lekker veilig van een afstandje.
Dat is niet alleen kansloos, het is ook nog laf, achterbaks, zielig. Ga dan zelf in persoon zo stoer lopen doen bij geluidsmensen. En dan wel met de blote vuist. Wie weet ben jij dan degene die, life is a bitch, de klappen op kan lopen. Zou je wel een echte vent zijn. Dit land gaat naar de kloten door katjes in het donker knijpende bloeddorstigen.
Ik wind mij zowaar op.
Maar het mooie is dat Solidkick eerst zo'n trieste reactie geeft en vervolgens door Geert terecht gewezen wordt en dat ie dan gelijk op zijn teentjes getrapt is.
Moet je na gaan hoe de geluidsman zich voelde nadat ie met een effectbak voor zijn hoofd geslagen was en dan kun jij het niet hebben dat je gelijk zo'n (terechte) reactie krijgt :stop:
Plaat voor de kop (of floorboard)...
Sorry flauwe grap...
Eerlijk gezegd heb ik solidkick's eerste reactie als 1 grote sarcastische grap gelezen. :chicken:
Anyway, muziekschuur snijdt wel een interessant punt aan, dat wat mij betreft een eigen onderwerp verdient. Het lijkt wel alsof er in dit land een oorlog tegen live muziek wordt gevoerd: wie het wil promoten, wordt aan alle kanten aan banden gelegd en moet - al is er geen huis in de omgeving - als een ambtenaar de decibelmeter in de gaten houden. Ondertussen mag er niet gerookt worden, niet gestaan op het terras en wat je verder maar kan bedenken om de horeca kapot te krijgen. Zo blijven er weinig podia over, en die hebben daarom soms een houding van "je mag allang blij zijn dat". Beperk je je tot de podia die wél redelijk betalen en muzikanten keurig behandelen, dan speel je dus inderdaad 1 of 2 keer in de maand en moet je ernaast ander werk doen.
Toch vraag ik me af of dat hier nou de oorzaak was. Sommige muzikanten staan nou eenmaal stijf van de zenuwen/adrenaline als ze spelen en worden onzeker/perfectionistisch met de bekende ontploffende ego's ten gevolg. En sommigen zijn meer bezig met hun popsterfantasie uitleven, dan met de realiteit van een lullig zaaltje met een lauw publiek en soms inderdaad suboptimaal geluid. Ik zou persoonlijk een ander vak/hobby kiezen als ik er zo ongelukkig van werd, je moet er wel plezier in hebben. (Maar goed dit blijft giswerk, ik ken al die mensen niet).
Het maakt geen ruk uit wat eraan vooraf is gegaan, het maakt ook geen ruk uit of de gitarist terecht boos was of niet. Iemand met een floorboard de schedel inslaan valt nooit goed te praten. Als Solidkick serieus vindt dat het een gevalletje pech is en hij de woorden "Sorry mixman, live can be a bitch." écht zo bedoelt als ze er staan... dan is hij niet helemaal lekker.
MusicXtra loopt met een jaap van 7 cm in zijn giechel, waarschijnlijk met een litteken dat de rest van zijn leven zichtbaar is tot gevolg... En dat allemaal omdat een gitarist niet tevreden was over hoe hij klonk en daarvan de geluidsman de schuld gaf en hem dus maar even het ziekenhuis in mepte.
Reden maakt niet uit, omstandigheden maken ook niet uit. Er is maar één conclusie: Onaanvaardbaar.
Gewoon te gek voor woorden dit soort gezeik. Kwaad worden heeft sowieso nooit enig nut. Als de geluidman niet goed kan mixen, dan kan ie dat ook niet nadat er op hem gescholden is en als het wel een goede geluidsman is dan kan ie er waarschijnlijk niet meer van maken.
Schelden en kwaad worden roept alleen maar op dat een geluidsman gaat denken: 'flikker jij eens fijn op arogante draak' en hup, daar gaat je schuifje dicht. En terecht! Oprotten met die agressie!
Ik speel met veel verschillende geluidsbedrijven en de ene keer heb ik een fantastisch geluid, een andere keer wat minder. Zang op de monitor vrijwel nooit, omdat op de een of andere manier monitor mixers altijd een soort zaalmix proberen te maken en regelmatig niet begrijpen dat de achtergrondzangers zichzelf net zo goed moeten kunnen horen als de leadzanger om goed zuiver te kunnen zingen, maar goed... Ook al komt er stront uit mijn monitor, ik ga na afloop altijd even naar de geluidsmensen en crew om ze te bedanken. Ik ga er gewoon van uit dat ze naar beste kunnen hebben gewerkt. Een volgende keer heb je dan weer een goed contact en mensen die gewoon gemotiveerd zijn, er zin in hebben en hun best doen.
Met vriendelijkheid kom je veel verder en daarnaast ben je naar mijn idee zelf verantwoordelijk voor je eigen optreden. So what als de monitor het niet doet, deal with it! En wat dan nog als het licht uit valt. Improviseer er maar wat leuks van.... Shit happens.
Als de massa weent is er geen plaats voor scherts en luim.
Bedroefd meeknikken of verontwaardigd meebriesen is het devies!
@Bert: ja, met een komkommer
@Showband: denk je wel om je hart? We willen geen ongelukken achter de tafel....
@schizo910: Kun je me aangeven waar die grens tussen aanvaardbaar en onaanvaardbaar precies ligt? dan zet ik het in de rider.
Trouwens, bij ons is "zak hooi" een compliment.
Ik wens u een zak hooi toe, betekent het.
Echt waar!
Als het slecht een geval was van ironie die niet wou landen, vat die zak hooi dan maar op als een compliment...:D
Als je de geluidsman te lijf meent te moeten gaan, is er wel ergens iets misgegaan tijdens het eerste ontmoetingsgesprekje. Vriendelijkheid en communicatie, daar draait het om. Als je op een normale manier met elkaar blijft communiceren, is er geen enkele reden om elkaar voor de vlakte te slaan. Die reden is er trouwens nooit.