Oorspronkelijk geplaatst door
MusicXtra
De reacties hier even doorgenomen wil ik toch nog wel het een en ander nuanceren.
Ik ben dus de bewuste technicus die de klap heeft gekregen.

Alle speculaties omtrent het te hard spelen of gebrekkige apparatuur zijn niet waar.
De apparatuur waar ik mee werk is allemaal van meer dan uitstekende kwaliteit en met inmiddels een kleine 20 jaar ervaring als technicus denk ik mijn vak best aardig te verstaan. Overigens wordt ik al 15 jaar door de organisatie tot volle tevredenheid ingehuurd en dat zal vast niet zijn omdat ik mijn werk slecht doe.

Het probleem die middag was voornamelijk ontstaan doordat er, ondanks herhaald verzoek van mijn kant, geen leesbare rider was verstuurd door de betreffende band.
Mijn verantwoordelijkheid als technicus is niet om te zorgen dat bands leesbare informatie sturen en wanneer ik na drie pogingen niets meer hoor vind ik het allemaal ook best.
Dit evenement is, zoals vele, een 'plug en play' verhaal waarbij simpelweg geen tijd is om uitgebreid te sound-checken, de wissel tussen de artiesten mag hooguit 15 minuten duren. Dat is normaal gesproken geen probleem mits er niet op één middag twee uitgebreide bands staan geprogrammeerd waarbij ik bij de eerste band al ruim anderhalf uur nodig had om te installeren.
Die eerste band (Orfeo Folk Band) was er overigens één van bijzondere kwaliteit waarbij de samenwerking uiterst relaxt verliep en het geluid gewoon heel goed was.
Voordat Manoa het podium op kon moest Orfeo er eerst af, dit duurde al ruim 15 minuten, uiteindelijk heeft het precies een uur geduurd om de band te installeren en een line-check te doen.
Gezien de complexiteit van de band, het ontbreken van een rider en de korte wissel tijd mag het een klein wonder genoemd worden dat er al vrij snel een heel redelijke sound stond.
De band speelde gedisciplineerd alleen was het niet bepaald een topklasse band.
Wanneer er poep op het podium wordt geproduceerd lukt het ook mij niet om daar een 5 gangen diner van te maken zullen we maar zeggen.

Kortom, eigenlijk was er niet echt een reden om zo te klagen over het geluid, zeker wanneer je bedenkt dat de gitarist in kwestie zijn eigen geluid via zijn eigen versterker hoorde en dus al helemaal geen mening kon hebben.
Daarbij getuigd dergelijk primitief handelen van frustratie over het eigen kunnen en gebrek aan intelligentie, dit is in mijn optiek op geen enkele manier te verantwoorden. Gelukkig ben ik over een week of twee weer volledig hersteld maar ik zal ervoor zorgen dat de dader hier nog jaren pijn (in zijn portemonnee) van zal voelen.
Favorieten/bladwijzers