Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 14 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 135

Standaard

Al die aandacht gaat naar die kerel, wie denkt er om dat arme pedaaltje?
    Die snapt nog altijd niet wat hij heeft verkeerd gedaan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    geheel terecht dat je er werk van maakt!

Wel moet ik zeggen dat het dan een enorm complexe band is als het opzetten en linechecken 3 kwartier moet duren.
    Wij krijgen het binnen 10 min voor elkaar en kunnen met 5 min er weer af zijn als het moet, wij zijn dan ook redelijk doorgewinterd met plug and play avonden en zijn dan ook altijd erg dankbaar dat het geluid nog redelijk goed is gezien de korte voorbereiding.
    Een zevenmans formatie waarvan diverse bandleden meer dan één instrument bespelen en inclusief opbouwen van de drumkit binnen 10 minuten vanaf een leeg podium opbouwen, line-checken en monitor checken Het had misschien binnen een uur gekund want we hadden ook de tijd maar veel sneller zie ik dat toch echt niet gebeuren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    En toch, ik heb het een jaar of tien gedaan en een PA bedrijf is een dienstverlenend bedrijf. De bands en artiesten zijn vaak gespannen en het is niet zo gek moeilijk om de boel dan te laten escaleren. Ik vind dat de geluidstechnicus de rust zelve moet zijn en niet van zijn stuk te brengen. Het is een baan die zeer veel stress kan veroorzaken en daar moet je tegen kunnen en vooral mee kunnen omgaan.

Dat betekent niet dat je geslagen moet worden, dat gaat alle perken te buiten, maar je moet toch wel vaak je schouders ophalen en gewoon je best blijven doen. Sommige muzikanten valt geen soep van te maken en daar moet je ver boven staan zonder het te laten merken. Ik vind het nog steeds te gek om te doen.

Als je het draadje hier leest over de ervaringen met geluidstechnici dan kom je af en toe niet meer bij van verbazing, er zijn er toch veel die wat anders zouden moeten doen.
    Ik doe dit werk al bijna 20 jaar en ken het klappen van de zweep inmiddels wel, met 99,9% van de artiesten die ik onder de knoppen heb gehad was het ook altijd bijzonder prettig samenwerken.
    En ik weet ook heel goed dat artiesten voor een optreden gespannen zijn en daardoor soms wat lichtgeraakt. Net zo goed als ik weet dat de geluidstechnicus altijd de schuld krijgt wanneer er iets niet lekker loopt, ik laat die beschuldigingen ook altijd maar over me heen komen ondanks dat het 9 van de 10 keer niet terecht is.
    Deze gitarist bleef mij maar lastig vallen, er was voor mij geen ontkomen aan en zelfs de tussenkomst van andere bandleden mocht niet baten. Hij was gewoon net zo lang aan het zuigen tot ik hem, in zijn optiek, een reden gaf om te doen wat hij heeft gedaan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk bericht
    Een zevenmans formatie waarvan diverse bandleden meer dan één instrument bespelen en inclusief opbouwen van de drumkit binnen 10 minuten vanaf een leeg podium opbouwen, line-checken en monitor checken Het had misschien binnen een uur gekund want we hadden ook de tijd maar veel sneller zie ik dat toch echt niet gebeuren.

Ik doe dit werk al bijna 20 jaar en ken het klappen van de zweep inmiddels wel, met 99,9% van de artiesten die ik onder de knoppen heb gehad was het ook altijd bijzonder prettig samenwerken.
    En ik weet ook heel goed dat artiesten voor een optreden gespannen zijn en daardoor soms wat lichtgeraakt. Net zo goed als ik weet dat de geluidstechnicus altijd de schuld krijgt wanneer er iets niet lekker loopt, ik laat die beschuldigingen ook altijd maar over me heen komen ondanks dat het 9 van de 10 keer niet terecht is.
    Deze gitarist bleef mij maar lastig vallen, er was voor mij geen ontkomen aan en zelfs de tussenkomst van andere bandleden mocht niet baten. Hij was gewoon net zo lang aan het zuigen tot ik hem, in zijn optiek, een reden gaf om te doen wat hij heeft gedaan.
    Hoe had je hem nu ook weer genoemd ? een zak hooi ofzo ?

Senior Member

Standaard

Musicxtra,

Rot man. Dat soort onzin wil je niet. Ik hoop dat je het snel achter je kan laten.

Muziekschuur
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Standaard

Nee, inderdaad, behoorlijk dieptepunt.

En verder, welkom op Gitaarnet! Ik hoop dat je blijft hangen, het is hier gezellig, hoe meer technici, hoe meer vreugd!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    En verder, welkom op Gitaarnet! Ik hoop dat je blijft hangen, het is hier gezellig, hoe meer technici, hoe meer vreugd!
    Tnx, zal zo af en toe mijn gezicht hier wel laten zien.

Senior Member

Talking

Stuur deze meneer maar eens naar een Gitaarnet gearmeeting

Wij hebben nog wel een paar Squier en BC Rich halsjes over (en de meesten weten nu wel wat ik bedoel)

Effe serieus nu.

Ik vind het behoorlijk erg wat er gebeurd is, ergens nog laf ook om met een pedalboard te meppen, maar hopen dat het zielige figuur uitgerangeerd is.

Excuses zijn er niet, wat mij betreft, die gozer heeft werkelijk alle fatsoensnormen overschreden, hopelijk vind die geen bandje meer.

Ik las trouwens dat hij vaker dit soort fratsen heeft uitgehaald?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk bericht
    ... en ken het klappen van de zweep inmiddels wel, ...
    moet... me... inhouden... flauwe grap.... over pedalboard.....

AAArrgghhhh het is sterker dan mezelf!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    moet... me... inhouden... flauwe grap.... over pedalboard.....

AAArrgghhhh het is sterker dan mezelf!
    Inderdaad een intikkertje/inkoppertje

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht

Ik las trouwens dat hij vaker dit soort fratsen heeft uitgehaald?

ben benieuwd, waar kan ik dat lezen?
    Toooooooooooooooone!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten