Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 135
    Senior Member

Standaard Er is iets goed mis met evenementen vergunningverlening in Nederland

Als geluidsman vind ik het zo jammer dat veel bandjes niet meer kunnen spelen in zalen, groot genoeg voor een serieus geluidssysteem. Veel bandjes investeren serieuze bedragen en doen vaak vrienden en familie "te kort". Ze geven vaak persoonlijke wensen op voor muziek apparatuur. Uitgaves waar geen andere inkomsten tegenover staan.

Even over de grens (Duitsland) is dat al anders. Daar zijn veel "onbekende" bandjes die succesvol toeren in hun omgeving en daarmee in ieder geval een leuke neven inkomst creeren. En dus met betaald spelen hun spullen kunnen betalen.

Als geluidsman heb ik diverse aanvragen gedaan voor buiten evenementen. Dingen die heel vaak afgewezen worden. Ook zie ik dat veel horeca ondernemers geen vergunning krijgen voor zaken met meer dan 100 man plaats. De zaken met podia voor circa 400 man krijgen veelal geen vergunning voor een "levend" podium. Al met al kunnen de vele bandjes in Nederland vaak niet meer dan 1x per 2 maanden optreden.

De frustratie die je dan als muzikant hebt is dan hoog. En voor velen een van de redenen om hun mooie hobby nog slechts met familie leden te delen.

Ik vermoed dat dit een van de basisdingen is die de basis vormde voor deze uitspatting. Al keur ik dat af.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Thumbs down

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solidkick Bekijk bericht
    Ja joh, door direct persoonlijk te worden geef jij blijk van een lekker niveau.
    Kansloos.
    ik meende we in jouw response "Don't mess with the old skool. Zeker niet als er familie in de zaal is." "zonder gevaar geen RnR." en een rinkelende endorsement voor deze band + oproep tot tolerantie voor dit bandje "Chuck included". Iets bijzonder cynisme overschrijdens te ontdekken.

Ik heb er persoonlijk een grotere hekel aan als omstanders twijfelende vechtersbazen gaan aanmoedigen om het besluit te nemen te gaan vechten. In plaats van te sussen.

Jouw response was precies die van iemand die in het kader van R'n'R zo een vechtpartij eigenlijk wel lekker vind. Goed voor het image van de ruige gitarist. Dan 100 strafregels en jammer voor de mixman, "live can be a bitch."

Lekker veilig van een afstandje.

Dat is niet alleen kansloos, het is ook nog laf, achterbaks, zielig. Ga dan zelf in persoon zo stoer lopen doen bij geluidsmensen. En dan wel met de blote vuist. Wie weet ben jij dan degene die, life is a bitch, de klappen op kan lopen. Zou je wel een echte vent zijn. Dit land gaat naar de kloten door katjes in het donker knijpende bloeddorstigen.

Ik wind mij zowaar op.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Maar het mooie is dat Solidkick eerst zo'n trieste reactie geeft en vervolgens door Geert terecht gewezen wordt en dat ie dan gelijk op zijn teentjes getrapt is.
    Moet je na gaan hoe de geluidsman zich voelde nadat ie met een effectbak voor zijn hoofd geslagen was en dan kun jij het niet hebben dat je gelijk zo'n (terechte) reactie krijgt
    Plaat voor de kop (of floorboard)...
    Sorry flauwe grap...
    Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

Senior Member

Standaard

Eerlijk gezegd heb ik solidkick's eerste reactie als 1 grote sarcastische grap gelezen.

Anyway, muziekschuur snijdt wel een interessant punt aan, dat wat mij betreft een eigen onderwerp verdient. Het lijkt wel alsof er in dit land een oorlog tegen live muziek wordt gevoerd: wie het wil promoten, wordt aan alle kanten aan banden gelegd en moet - al is er geen huis in de omgeving - als een ambtenaar de decibelmeter in de gaten houden. Ondertussen mag er niet gerookt worden, niet gestaan op het terras en wat je verder maar kan bedenken om de horeca kapot te krijgen. Zo blijven er weinig podia over, en die hebben daarom soms een houding van "je mag allang blij zijn dat". Beperk je je tot de podia die wél redelijk betalen en muzikanten keurig behandelen, dan speel je dus inderdaad 1 of 2 keer in de maand en moet je ernaast ander werk doen.

Toch vraag ik me af of dat hier nou de oorzaak was. Sommige muzikanten staan nou eenmaal stijf van de zenuwen/adrenaline als ze spelen en worden onzeker/perfectionistisch met de bekende ontploffende ego's ten gevolg. En sommigen zijn meer bezig met hun popsterfantasie uitleven, dan met de realiteit van een lullig zaaltje met een lauw publiek en soms inderdaad suboptimaal geluid. Ik zou persoonlijk een ander vak/hobby kiezen als ik er zo ongelukkig van werd, je moet er wel plezier in hebben. (Maar goed dit blijft giswerk, ik ken al die mensen niet).

Senior Member

Standaard

Het maakt geen ruk uit wat eraan vooraf is gegaan, het maakt ook geen ruk uit of de gitarist terecht boos was of niet. Iemand met een floorboard de schedel inslaan valt nooit goed te praten. Als Solidkick serieus vindt dat het een gevalletje pech is en hij de woorden "Sorry mixman, live can be a bitch." écht zo bedoelt als ze er staan... dan is hij niet helemaal lekker.

MusicXtra loopt met een jaap van 7 cm in zijn giechel, waarschijnlijk met een litteken dat de rest van zijn leven zichtbaar is tot gevolg... En dat allemaal omdat een gitarist niet tevreden was over hoe hij klonk en daarvan de geluidsman de schuld gaf en hem dus maar even het ziekenhuis in mepte.

Reden maakt niet uit, omstandigheden maken ook niet uit. Er is maar één conclusie: Onaanvaardbaar.

Standaard

Gewoon te gek voor woorden dit soort gezeik. Kwaad worden heeft sowieso nooit enig nut. Als de geluidman niet goed kan mixen, dan kan ie dat ook niet nadat er op hem gescholden is en als het wel een goede geluidsman is dan kan ie er waarschijnlijk niet meer van maken.

Schelden en kwaad worden roept alleen maar op dat een geluidsman gaat denken: 'flikker jij eens fijn op arogante draak' en hup, daar gaat je schuifje dicht. En terecht! Oprotten met die agressie!

Ik speel met veel verschillende geluidsbedrijven en de ene keer heb ik een fantastisch geluid, een andere keer wat minder. Zang op de monitor vrijwel nooit, omdat op de een of andere manier monitor mixers altijd een soort zaalmix proberen te maken en regelmatig niet begrijpen dat de achtergrondzangers zichzelf net zo goed moeten kunnen horen als de leadzanger om goed zuiver te kunnen zingen, maar goed... Ook al komt er stront uit mijn monitor, ik ga na afloop altijd even naar de geluidsmensen en crew om ze te bedanken. Ik ga er gewoon van uit dat ze naar beste kunnen hebben gewerkt. Een volgende keer heb je dan weer een goed contact en mensen die gewoon gemotiveerd zijn, er zin in hebben en hun best doen.

Met vriendelijkheid kom je veel verder en daarnaast ben je naar mijn idee zelf verantwoordelijk voor je eigen optreden. So what als de monitor het niet doet, deal with it! En wat dan nog als het licht uit valt. Improviseer er maar wat leuks van.... Shit happens.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd heb ik solidkick's eerste reactie als 1 grote sarcastische grap gelezen.
    Als de massa weent is er geen plaats voor scherts en luim.
    Bedroefd meeknikken of verontwaardigd meebriesen is het devies!

@Bert: ja, met een komkommer
    @Showband: denk je wel om je hart? We willen geen ongelukken achter de tafel....
    @schizo910: Kun je me aangeven waar die grens tussen aanvaardbaar en onaanvaardbaar precies ligt? dan zet ik het in de rider.

Trouwens, bij ons is "zak hooi" een compliment.
    Ik wens u een zak hooi toe, betekent het.
    Echt waar!
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

Standaard

Als het slecht een geval was van ironie die niet wou landen, vat die zak hooi dan maar op als een compliment...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solidkick Bekijk bericht
    @schizo910: Kun je me aangeven waar die grens tussen aanvaardbaar en onaanvaardbaar precies ligt? dan zet ik het in de rider.
    Kom op man, je wilt toch niet zeggen dat jij fysiek geweld aanvaardbaar vindt? Tenzij het om verdediging (of sport ) gaat is slaan (of ergens mee slaan) nooit goed te praten...

Senior Member

Standaard

Als je de geluidsman te lijf meent te moeten gaan, is er wel ergens iets misgegaan tijdens het eerste ontmoetingsgesprekje. Vriendelijkheid en communicatie, daar draait het om. Als je op een normale manier met elkaar blijft communiceren, is er geen enkele reden om elkaar voor de vlakte te slaan. Die reden is er trouwens nooit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten