Die serie Dano's zijn geloof ik true bypass.
Van de Flashback zou het kunnen dat je kunt kiezen tussen true bypass en buffer. Ik dacht in elk geval dat de Hall of Fame dat wel had.
Verder heb je gelijk, dacht ik.
Printable View
Ik ben wel nieuwsgierig: ik vermoed dat als je je losse buffer weghaalt, je zeer waarschijnlijk geen verschil zal horen.
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Ja de kwaliteit per buffer kan verschillen. Maar je hebt (zonder die aparte buffer) nog zeker 4 andere buffers...
En het geluid aan het einde van je chain is dan zo goed als je slechtste buffer... ;)
In deze tijden is het altijd verstandig om een buffertje te hebben ;-)
To buffer or not-to buffer... That is the question.
Die Volca wordt voor meerdere dingen gebruikt, als ik in een show eigen werk speel dan ligt de Volca op mijn orgel en gebruik ik die samen. Als ik een cover show heb dan kan het nog wel eens zo zijn dat we een Pink Floyd medley spelen en dan eindigen we met On The Run en voor die synthesizer loop gebruik ik de Volca en gaat hij door mijn pedalboard en versterker(voor gemak)
ok leuke dingen die korgs ,ik heb ze ook een tijdje geprobeerd maar de knopjes zijn me wat te klein, ik werk ook met analoge sequencers en modulaire synths en die volca's klinken best goed.De sampler heb ik nooit geprobeerd hoor, ik ben al heel lang geleden opgehouden met samplen..
Bedankt voor je info.
Interessant board, pepe!
Ik had gedacht dat het rotary effect logischerwijs voor de delay zou staan, maar zo logisch is dat eigenlijk helemaal niet als ik er wat langer over denk.
Je kan de delay er ook achter zetten, heel veel verschil zal het niet maken maar ik geloof niet dat ik delay en rotary tegelijk gebruik.
Maar goed, ik ga een beetje uit van zoals de oude knapen dat deden en dat is leslie laatst.
En klinkt die Mosaic beter achter de overdrive? Dat is toch ook niet de natuurlijke volgorde die je met een echte 12-string hebt.
Ja daar heb je gelijk in. De eerste keer dat ik hem gebruikte had ik ook mijn Sg jr. voor het eerst mee en iedereen riep dat die gitaar te gek klonk. Het klonk ook echt behoorlijk goed maar het was eerlijk gezegd meer de combinatie van Mosaic en Deco wat het zo groots maakte dus ik heb verder niet meer nagedacht om daar iets in te veranderen.
Die acoustic simulator, is dat enigzins bruikbaar?
Dat hangt er sterk vanaf waar je hem op aansluit . Op de ene versterker klinkt het minder dan op de andere
Op een buizenversterker vind ik het niet overtuigend klinken en op een transistorversterker al veel beter . Ik sluit de line out van dat ding aan op de aux in van mijn Orange micro terror
Daarmee omzeil je de buizen voorversterker en word het signaal alleen versterkt door de transistor eindversterker . Ook de toonregeling omzeil je , ik persoonlijk vind dat dit het beste geluid oplevert
Het is het natuurlijk niet helemaal maar wanneer je aanslaat is de respons veel meer in de richting van een akoestische gitaar dan wanneer je elektrisch speelt met een clean geluid
Voor functionele partijen zoals een akoestische slagpartij vind ik hem best gechikt . Voor solo partijen in de hogere regionen vind ik hem minder geschikt
Voor finger picking in de lagere regionen dan weer wel
In dit topic heb ik een geluidsvoorbeeld gepost . Het klinkt wel wat meer iel dan in werkelijkheid want het is niet met de allerbeste microfoon opgenomen
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post3251364
Kom op Brad!
Bespaar ons die meuk. :stop:
Disclaimer: Ik had ook niks kunnen zeggen, maar iemand moet het doen toch? Goeiedag hé!
:cheerup:
Ik denk dat je dat geluidsvoorbeeld bedoeld . Dat heeft gewoon hetzelfde doel als die geluidsvoorbeelden op de sites van fabrikanten
Muzikaal niet interessant maar dat hoeft ook niet , het gaat erom een idee te geven van de sound van een pedaal , versterker of wat dan ook
Ik bedoel je foto van dat "pedalboard".
Wat is daar mis mee ? Word je zenuwachtig van die draden spaghetti ? Een beetje neurotisch misschien ?
Het is niet echt een pedal board natuurlijk maar dat is ook niet echt noodzakelijk wanneer je een effect processor gebruikt met een paar pedalen als aanvulling
Het is geen board, maar een zooitje pedalen en een multi-effect.
Is eigenlijk geen pedalboard hè, maar vooruit. Edit: Crosspost... is iedereen me weer voor. :roll:
Een Boss fan zie ik. Jammer dat er dan een Behringer tussen staat. ;) Boss had vroeger net zo'n pedaal. Die heb ik hier nog liggen en het zou me niet verbazen als die Behringer daarvan is gekloond. Ik vond de feedback functie trouwens totaal onbruikbaar. Gebruik jij die?
Ja absoluut . Bijvoorbeeld als ik een solo speel van Gilmour of Hacket waarbij ze een noot heel lang laten doorklinken waarna hij overgaat in feedback
Aangezien dat een beetje lastig ls op slaapkamervolume bied dat ding uitkomst . Ik gebruik hem bijvoorbeeld ook voor die solo in Bring on the night van de Police en het werkt best aardig
En een Boss ME-5... Die heb ik jaaaren niet gezien! Volgens mij gelanceerd in de eerste helft van de jaren 80. Degelijk spul, kennelijk.
Ziet er niet podium-proof uit die gele simulator en de tulp aansluiting...
Daar heb je gewoon verloopjes voor, van Tulp naar Jack
Zo is het Dennis , mocht ik toch weer eens gaan optreden dan zorg ik dat alles podium proof is . Geweldig apparaat overigens die ME 5 wat klank betreft
En ook nog eens programmeerbaar
Ik vind het wel interessant om te weten welke pedalen iemand gebruikt, zoals Brad. Minder interessant vind ik wat ene Henri H daarvan vindt. Ik ben in staat mijn eigen oordeel te vormen, bedankt. Misschien kan Henri H dit soort commentaren beter achterwege laten in de toekomst. Het is per slot van rekening niet echt constructief, beste Henri.
Als je graag constructief wil zijn, post je board zou ik zeggen.
Ok ik ga de uitdaging aan. Ik heb helaas even geen recente foto van mijn pedalboard. Trouwens, ik heb niet één pedalboard, ik gebruik er twee. Het rechter pedalboard is mijn drive/filter/pitch-pedalboard. Het linker pedalboard is stereo. Dat is mijn modulation/delay/reverb board en gaat naar twee versterkers.
https://faase3.home.xs4all.nl/images...Pedaoboard.jpg
Ik gebruik er twee ipv een, want dat is makkelijker te vervoeren. Ik ga op de fiets naar mijn repetities. Elk pedalboard past in één fietstas. Mensen zullen mij voor gek verklaren.
De foto's zijn verouderd. De PSM-5 is vervangen door een LS-2, maar een echte loop-master loopswitcher komt er aan. De OD-3 is vervangen door een OD-1X. De Super Pulsar is vervangen door een Source Audio Vertigo. De DS-2 is vervangen door een Metal Zone. De Mooer Mod Factory is vervangen door een Funky Monkey. De Ditto Looper is vervangen door de Line 6 M5. De TC Corona is vervangen door de Strymon Ola. De Mooer Reecho is uitgefaseerd.
Ik maak altijd een ontwerp en ik ben bijna zover dat het onderstaande ontwerp is gerealiseerd. Ik moet alleen een loop-switcher ontvangen voor het rechter pedalboard, en de LA Lady en een stereo loopswitcher (custom) voor het linker pedalboard bestellen.
https://faase3.home.xs4all.nl/images...%20Ontwerp.jpg
PS: Momenteel worden beide pedalboards gevoed door elk een Voodoo Lab 4x4, maar ik ga het daarmee niet redden voor het linkerboard als ik alles op een aparte uitgang wil aansluiten, dus ik zit te wachten op de Strymon Zuma.
Onder de indruk hoor. Ik zie je al gaan met die pedalboarden half uit de fietstassen, in iedere hand een combo en op je rug je gitaar.
Nee, zonder gekheid, ik vind je boardjes mooi en de overweging om het in tweeën te splitsen snap ik. Doe ik zelf ook omdat het dan in mijn 19 inch-kist past.
Mooie collectie Zonno , zo te zien gebruik jij ook een Metal zone en een PH 3 phaser net als ik
Simpel, maar voor mij goed genoeg omdat ik toch voornamelijk clean speel.
http://i549.photobucket.com/albums/i...psmwkhasqs.jpg
Handig, die settings op je pedaal!