variant 415.
![]()
variant 415.
![]()
Interessant board, pepe!
Ik had gedacht dat het rotary effect logischerwijs voor de delay zou staan, maar zo logisch is dat eigenlijk helemaal niet als ik er wat langer over denk.
Je kan de delay er ook achter zetten, heel veel verschil zal het niet maken maar ik geloof niet dat ik delay en rotary tegelijk gebruik.
Maar goed, ik ga een beetje uit van zoals de oude knapen dat deden en dat is leslie laatst.
En klinkt die Mosaic beter achter de overdrive? Dat is toch ook niet de natuurlijke volgorde die je met een echte 12-string hebt.
Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret
Ja daar heb je gelijk in. De eerste keer dat ik hem gebruikte had ik ook mijn Sg jr. voor het eerst mee en iedereen riep dat die gitaar te gek klonk. Het klonk ook echt behoorlijk goed maar het was eerlijk gezegd meer de combinatie van Mosaic en Deco wat het zo groots maakte dus ik heb verder niet meer nagedacht om daar iets in te veranderen.
Die acoustic simulator, is dat enigzins bruikbaar?
Dat hangt er sterk vanaf waar je hem op aansluit . Op de ene versterker klinkt het minder dan op de andere
Op een buizenversterker vind ik het niet overtuigend klinken en op een transistorversterker al veel beter . Ik sluit de line out van dat ding aan op de aux in van mijn Orange micro terror
Daarmee omzeil je de buizen voorversterker en word het signaal alleen versterkt door de transistor eindversterker . Ook de toonregeling omzeil je , ik persoonlijk vind dat dit het beste geluid oplevert
Het is het natuurlijk niet helemaal maar wanneer je aanslaat is de respons veel meer in de richting van een akoestische gitaar dan wanneer je elektrisch speelt met een clean geluid
Voor functionele partijen zoals een akoestische slagpartij vind ik hem best gechikt . Voor solo partijen in de hogere regionen vind ik hem minder geschikt
Voor finger picking in de lagere regionen dan weer wel
In dit topic heb ik een geluidsvoorbeeld gepost . Het klinkt wel wat meer iel dan in werkelijkheid want het is niet met de allerbeste microfoon opgenomen
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post3251364
Laatst gewijzigd door Brad; 11 september 2016 om 17:58
Kom op Brad!
Bespaar ons die meuk.
Disclaimer: Ik had ook niks kunnen zeggen, maar iemand moet het doen toch? Goeiedag hé!
![]()
Ik denk dat je dat geluidsvoorbeeld bedoeld . Dat heeft gewoon hetzelfde doel als die geluidsvoorbeelden op de sites van fabrikanten
Muzikaal niet interessant maar dat hoeft ook niet , het gaat erom een idee te geven van de sound van een pedaal , versterker of wat dan ook
Favorieten/bladwijzers