Waarom laten jullie GN nooit meegenieten met wat sound samples :( Ik ben echt reuze benieuwd naar hoe zo'n unit klinkt bij de gewone gitaar man ipv de gesponsorde rock star
Printable View
Waarom laten jullie GN nooit meegenieten met wat sound samples :( Ik ben echt reuze benieuwd naar hoe zo'n unit klinkt bij de gewone gitaar man ipv de gesponsorde rock star
Btw zit op die mesa al niet een speakersim op de direct out?
Ik zou denken dat je je speaker output in je Kemper moet doen via een DI.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee die heeft geen speakersim. ER wordt wel gezegd dat de MK lll eindversterker het er niet mooier op maakt bij Direct Profiling.
Keertje die Victory’s proberen dan maar Philippe ;)
Waarom zou je je eigen versterker(s) klonen? Ik zou blij zijn met alle versterkers die ik zomaar cadeau krijg via m'n Kemper.
Uiteindelijk is het best wel een kunst om je eigen amp goed te profilen, veel trial & error. Ik heb het op een gegeven moment wel voor elkaar gekregen, met twee mic's, een mengtafel en een buizen preampje.
De versterkers, beter gezegd profiles, die je zomaar cadeau krijgt (ondertussen meer dan 15.000 profiles of zo) zijn in de regel waardeloos. Je kan stellen dat meer dan 99% van de profiles Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is. Aan de andere kant blijft er een kleine 1% over, dan heb je het nog wel over 150 goede profiles. Toen ik een Kemper had, ben ik op een gegeven moment de library in m'n Kemper gaan opschonen, uiteindelijk bleven er nog geen 30 profiles over die mij konden bekoren. Da's natuurlijk ook nog meer dan genoeg...... Live gebruikte ik max. 5 profiles, waaronder 3 van mijzelf.
Maar er zullen van een betreffende versterker toch ook al wel (goede) profiles bestaan?
Vast wel. Maar for the fun of it wil ik het ook nog wel eens een poging geven. Ook om een amp te profilen en ‘m daarna op die instellingen en dezelfde cab en ruimte te kunnen vergelijken.
Dat kan ook met een bestaande profile maar das toch anders.
Daar heb je een punt.
Ik was in de veronderstelling dat er mensen zijn met veel meer en betere mogelijkheden om goede profiles te maken, dan dat (bijvoorbeeld) ik op een zolderkamertje met een en ander aan cheapass opnamezooi, zonder geluidstechnicus ervaring een amp probeer te profilen.
Zou leuk zijn als er een low budget versie zou zijn; wel profiles laden maar geen mogelijkheid deze te maken, en dan zonder effecten en zo. Lijkt me wel wat voor thuis. Maar ja, aan de andere kant, als je dat weglaat, hoeveel zou dat dan schelen op de verkoopprijs (of kostprijs + dezelfde marge). Misschien wel zeer weinig.
Hmm..die had ik nog niet gehoord. Wellicht verklaart dat het eea.
Enfin ik heb ook hele goede (commerciële) Mark IIC+ profiles en gratis Mark III profiles van Rig Exchange die waarschijnlijk veel beter zijn dan dat ik ooit zelf voor elkaar krijg. Het profilen van mijn eigen versterker is meer voor de lol, en klinkt het goed dan is het mooi meegenomen.
Het is een Red Stripe wide head uit '87 en een Green Stripe hardwood combo uit '89.
Ik snap het wel, maar neem het niet persoonlijk. Stel dat iemand een sample plaatst, dan zal het overgrote deel
toch wel reageren met "Ik kan duidelijk horen dat het geen echte amp is". Kan me nog goed herinneren dat ik ooit eens een snarenvergelijking postte, d'r zaten een paar draaikonten bij die het niet wilden toegeven dat ze geen verschil konden horen, en maar stug volhouden dat het verschil door "de kleur van de gitaar" kwam. Als er al een verschil waarneembaar zou zijn.
Snap ik allemaal, maar t kan mij GEEN BRAD schelen of t op de/een echte amp lijkt. Ik hou van gitaar SOUNDS, ongeacht hoe dat wordt gemaakt, analoog, digitaal, whatever, en of t wel of niet ergens op lijkt. De Kemper profiling zal ongetwijfeld niet de originelen kunnen benaderen, don't care, het lijkt me een FANTASTISCH product om gave SOUNDS mee te maken.
HOOFDletters yeah! YEAH!
Ik bedacht me net dat je bedoelde welke profiles ik heb, en niet welke Mesa's ;)
Even uit het blote hoofdje:
- Choptones 2C+
- Mattfig BE100
- Cililab MKIV
- Cililab 5:25
- Top Jimi Brown Sound pack
De factory profiles heb ik er bijna allemaal afgegooid, behalve de Morgan AC20, een Gilmour-achtige profile, en wat Michael Britt profiles..
Van welke aanbieder?
Die factory profiles verwijderen is eigenlijk nooit in me opgekomen haha. Misschien een goed idee want er zijn er nogal wat.
Momenteel zoek ik echt nog een high gain die goede pinch harmonics geeft, tips zijn welkom :)
Die Morgan AC20 zal ik ook eens checken!
Het idee van die direct profiles is (naar mijn idee) juist dat je weinig nodig hebt. Je maakt nl. geen moeilijke opnames met microfoons etc, maar stopt gewoon je gitaarkabel in de kemper (die weet dus wat het inkomende signaal is), vanuit daar naar je amp, vanuit de amp naar een DI, vanuit de DI terug naar de Kemper (en ik geloof nog een signaal naar een cab omdat die versterker z'n vermogen kwijt moet oid). Die Kemper maakt dan een momentopname van wat die versterker met je signaal doet en dat zou dus eigenlijk niet fout moeten kunnen gaan. Maar dat is het verschil tussen theorie en praktijk...
De aanbieders zijn het eerste woord. Dus Choptones, Top Jimi, Mattfig, en Cililab. Ze hebben allen erg goede high gain profiles. Top Jimi heeft nog een Marshall profile van het gemodde exemplaar van Paul Gilbert (Lee Jackson 50 pack). Check anders ff het Kemper forum! Is erg veel info op te vinden.
Morgan AC20 is dus gratis van Rig Exchange en van gebruiker rmpacheco. Dit is clean op het randje. Hij heeft ook een AC20 profile met meer gain genaamd "AC20 more gain" ;)
Die AC20 wordt op het Kemper forum door vrijwel iedereen de hemel in geprezen, in ik moet zeggen dat je met dat ene profile vrijwel alles kan spelen. Van clean tot lead.
Correct. En een DI profile zou beter klinken over een poweramp, dan wanneer je van een complete profile (studio profile) de cab uitschakelt en hem dan over je poweramp gooit. In het eerste geval is je DI profile "puur", en in het laatste geval berekent de Kemper wat het DI profile zou moeten zijn en trekt hij DI en cab uit elkaar.
Godskolere wat leg ik het belabberd uit..vergeef me hiervoor maar ik ben nu eenmaal niet zo'n technicus haha.
Dat je dit gebruikt om compleet zonder speakersim te profilen begrijp ik, maar dan moet je al een DI hebben waar je de speaker output aan kunt hangen, en nog een goede reactive load en/of speakercabinet ivm interactie tussen cabinet en poweramp?
Lijkt me alleen echt eenvoudig als je alleen een preamp wilt profilen?
Verdraaid, inderdaad, zelfs de handleiding van die behringer geeft aan dat er speaker level in kan/mag.
Gaaf, dan zou ik mn eigen amps ook kopiëren ja.
Kemper heeft er overigens zelf een DI voor ontwikkeld
https://shop.kempermusic.com/nl/kemp...rofiler-di-box
Nog niet in verdiept of dat dan beter werkt of niet. Maar als het echt zo simpel is als het pretendeert te zijn is dat natuurlijk gaaf idd, maar Phillippe z'n ervaring is nog even anders ;)
Nou ff een beetje aan 't lezen maar ik krijg wel zin om zo'n Kemper DI box aan te schaffen.
't is dat ik niks heb om de profilen :seriousf:
Even langs Bax gaan en daar de hele amp inboedel profilen ;)
Heb overigens op het Kemper forum wat andere ervaringen teruggelezen m.b.t. de Mark-versterkers en de Direct Output. Schijnbaar moet je het signaal (vanuit de Mesa) erg laag houden. 4 of lager. Ik zat volgens mij veel hoger dan dat. Van de week nog maar eens een poging wagen!
Wat van die Paul Davids geluisterd. Lekker!
Hoe lang zou t duren voordat ze doorhebben dat je 30 amps in alfabetische volgorde achter elkaar bestelt? :D
Heb de Kemper nu zo'n kleine 4 jaar.... nog NIET de behoefte gehad om te Profilen ;-)
De beschikbare Profiles - betaald - zijn dusdanig goed, dat ik te lui ben om zelf aan de slag te gaan.
Bert Meulendijk heeft veel erg goede profiles. Michael Britt is ook erg goed.
'Vroeger/' (voor mij dus 4 jaar terug) moest ik 't ook doen met maximaal 2 amps en wat pedalen.
Met de profiler gebruik ik voor 80% van mijn sounds maar één bank met 5 basis sounds.
D.m.v. bijtrappen wat effecten of 'Morphing' naar meer gain volume, doe ik eigenlijk alles.
Voor wat U2 / John Mayer / Super compressed '80's sounds gebruik ik een andere bank....
Voor mij een WERELD Apparaat... ;-)
Zelfde hier Guus!
Paar ToneJunkie presets met morph toegevoegd m op een bank waar ik veel mee doe en een bank met wat aparte galmpjes etc. Zou niet meer anders willen (kunnen).
Klinkt ook lekker!
https://youtu.be/hZsoU4sAQw8
Die cleane en crunchgeluiden kan ik wel aan wennen, maar die high gain sounds? Brrr.
Door de profiles of geen plexi fan?
Gave sounds, clean, crunch en high gain👍
Top!