Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
Het idee van die direct profiles is (naar mijn idee) juist dat je weinig nodig hebt. Je maakt nl. geen moeilijke opnames met microfoons etc, maar stopt gewoon je gitaarkabel in de kemper (die weet dus wat het inkomende signaal is), vanuit daar naar je amp, vanuit de amp naar een DI, vanuit de DI terug naar de Kemper (en ik geloof nog een signaal naar een cab omdat die versterker z'n vermogen kwijt moet oid).
Dat je dit gebruikt om compleet zonder speakersim te profilen begrijp ik, maar dan moet je al een DI hebben waar je de speaker output aan kunt hangen, en nog een goede reactive load en/of speakercabinet ivm interactie tussen cabinet en poweramp?
Lijkt me alleen echt eenvoudig als je alleen een preamp wilt profilen?