Oorspronkelijk geplaatst door
Fistfunk
Nouja, kan me aan de andere kant ook wel iets bij zo'n geluidsman voorstellen als hij het 1000ste bandje krijgt met monitorwensen: "doe maar van alles wat".
Dan kun je er net zo goed niets opzetten en hoef je van die band ook niet te verwachten dat ze nog nuttige suggesties voor zichzelf hebben..
Desalniettemin is het inderdaad vrij asociaal om geen aandacht aan een spelende band te besteden.
Mijn ervaring met geluidsmensen is over het algemeen positief. Buiten het feit dat je er af en toe een "verwaande knoppendraaier" tussen hebt zitten die er echt de ballen verstand van heeft (bijv. een mic voor je top zetten, waar toch echt nooit geluid uit gaat komen).
Zolang je fatsoenlijk communiceert en een beetje verstand hebt van je eigen geluid (als in: zet je versterker niet te hard, zorg dat alles op het podium al fatsoenlijk in balans is, vraag geen "totale mix" op je monitor, e.d.) valt er met bijna iedereen fatsoenlijk te werken.
Ik wil niet weten hoe frustrerend het is voor geluidsmensen om sommige bandjes te moeten mixen die daar totaal geen benul van hebben en uiteindelijk inderdaad het slechte geluid aan zichzelf te danken hebben, maar het wel op de techniek afschuiven...
De techniek is er heus niet om jou zo slecht mogelijk te laten klinken.