Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 44 van 104 EersteEerste ... 3442434445465494 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 1037
    Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik schrik toch wel van sommige verhalen, er zijn kennelijk veel incompetente geluidsboeren die zich technicus durven noemen. Naar de plantsoenendienst met die gasten. Een goede techneut helpt de onervaren muzikant en stelt hem op zijn gemak, legt hem uit dat ook hij de natuurwetten niet kan veranderen en samen maken we er een feest van, want zo hoort het.
    Ach... het vertekent hier natuurlijk ook wel iets. Als 't "gewoon" goed gaat, blijft 't niet hangen. Vooral de positieve en negatieve uitschieters zullen hier komen... en het is denk ik gemakkelijker om een negatieve uitschieter voor elkaar te krijgen dan een positieve .

Bij de meeste optredens kom je binnen, schud je een paar handjes en leer je elkaars naam en dan ga je ff rustig afspreken hoe je 't gaat aanpakken. Dan komt 't meestal wel goed. Er zullen ook op een goede avond nog wel 's zeikpuntjes over en weer zijn, maar da's iets anders dan echt ontevreden zijn over de avond of dat dat echt om incompetentie gaat of zo.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Senior Member

Standaard

Dat met die drummers is een kwestie van de middenweg vinden. Beneden een zeker volume kan een drummer moeilijk een bepaalde feel neerzetten. Maar dat betekent ook weer niet dat het alleen voluit rammend goed kan klinken.

Ander punt: hoe weet je nou eigenlijk of het zaalgeluid goed is? Ik check het bij de soundcheck, maar dan staat er niemand in de zaal (akoestiek anders) en de schuiven bewegen natuurlijk nog genoeg daarna.
    Regelmatig hoor ik van mensen in de zaal tegenstrijdige verhalen, laatst nog van 2 ervaren muzikanten zelfs - de 1 zei de bas to-taal niet te horen, de ander vond het perfect klinken. (Ze stonden vlakbij elkaar trouwens.) Is niet de eerste keer dat ik dat meemaak. Herkenbaar voor jullie?

Senior Member

Standaard

en natuurlijk is het allemaal relatief... elke situatie is en klinkt anders en elke geluidsman en muzikant denkt anders etc etc.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht

Ander punt: hoe weet je nou eigenlijk of het zaalgeluid goed is? Ik check het bij de soundcheck, maar dan staat er niemand in de zaal (akoestiek anders) en de schuiven bewegen natuurlijk nog genoeg daarna.
    Regelmatig hoor ik van mensen in de zaal tegenstrijdige verhalen, laatst nog van 2 ervaren muzikanten zelfs - de 1 zei de bas to-taal niet te horen, de ander vond het perfect klinken. (Ze stonden vlakbij elkaar trouwens.) Is niet de eerste keer dat ik dat meemaak. Herkenbaar voor jullie?
    altijd hoor ik dat soort tegenstrijdige dingen.

de een zegt: jezus wat stond jij hard
    de ander roept: jammer dat je niet hoorbaar was.

ook over de zang hoor ik verschillende uitspraken.

alles heeft te maken met smaak en hoe je iets ervaard, ook de mensen die dit zeggen hebben vaak geen verstand van geluid en/of onder invloed van alcohol waardoor de hele beleving anders is.

dus is dit een goede referentie? nee dus.

ookal zijn ze incompetent lijkt het me dus toch dat we de geluidsman maar moeten vertrouwen gezien jij op het podium niet weet hoe het in de zaal klinkt op dat moment.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Kijk, en daarom zijn geluidsmensen nogal terughoudend met het aannemen van advies van bezoekers. Noem het eigenwijs, maar je kunt als geluidsman nooit aan alle adviezen gehoor geven, juist vanwege de tegenstrijdigheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Member

Standaard

Op zich neem ik geen meningen van bezoekers klakkeloos over, maar ik zal zeker even extra kritisch luisteren naar hetgeen waarover "geadviseerd" wordt.
    Soms moet je een genre mixen waarmee je niet zo bekend bent (in mijn geval bijv. heavy metal/punk) en in zo'n geval sta ik zeker voor suggesties open.
    En inderdaad wil ik nog even het al zo vaak genoemde punt aanhalen:
    Als het op het podium al te hard gaat, ben je als mixer in de zaal volkomen kansloos. En dat is heel frustrerend. Want uiteindelijk wordt JIJ erop aangekeken als het niet lekker klinkt... Maar dan nog is het ook geen goed visitekaartje voor de band zelf. En daar is uiteindelijk niemand bij gebaat.

Just my €0,02
    Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Senior Member

Standaard

Dinsdag @ Amsterdamse Popprijs

We hadden een geluidsman die al niet heel erg geïntresseerd was in de monitorwensen van iedereen, dus het was al een brak geluid voor ons.

Komt die lul na het eerste nummer het podium op om zo'n glazen wand voor het drumstel neer te zetten.
    Ik sta altijd helemaal rechts en de bassist en andere gitarist aan de linkerkant. En het beetje geluid wat ik uit hun versterker hoorde was door die wand weg. Ik hoorde alleen mezelf nog en een beetje drums.
    En die geluidsman naar z'n paneeltje kijken en geen enkel contact met de band hebben.
    Wat een lul.
    Gonna dance all my shit away

Standaard

Hang him by the balls!

maar inderdaad kan het gewoon enorm kwalitatief uitermate teleurstellend zijn, als je een lul van een geluidsman hebt die niet communiceerd en meer met zn knopjes aan t spelen is en t geluid van de band eerder irritant vind dan dat ie er iets voor probeerd te doen.

Senior Member

Standaard

Nouja, kan me aan de andere kant ook wel iets bij zo'n geluidsman voorstellen als hij het 1000ste bandje krijgt met monitorwensen: "doe maar van alles wat".

Dan kun je er net zo goed niets opzetten en hoef je van die band ook niet te verwachten dat ze nog nuttige suggesties voor zichzelf hebben..

Desalniettemin is het inderdaad vrij asociaal om geen aandacht aan een spelende band te besteden.

Mijn ervaring met geluidsmensen is over het algemeen positief. Buiten het feit dat je er af en toe een "verwaande knoppendraaier" tussen hebt zitten die er echt de ballen verstand van heeft (bijv. een mic voor je top zetten, waar toch echt nooit geluid uit gaat komen).
    Zolang je fatsoenlijk communiceert en een beetje verstand hebt van je eigen geluid (als in: zet je versterker niet te hard, zorg dat alles op het podium al fatsoenlijk in balans is, vraag geen "totale mix" op je monitor, e.d.) valt er met bijna iedereen fatsoenlijk te werken.

Ik wil niet weten hoe frustrerend het is voor geluidsmensen om sommige bandjes te moeten mixen die daar totaal geen benul van hebben en uiteindelijk inderdaad het slechte geluid aan zichzelf te danken hebben, maar het wel op de techniek afschuiven...

De techniek is er heus niet om jou zo slecht mogelijk te laten klinken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fistfunk Bekijk bericht
    Nouja, kan me aan de andere kant ook wel iets bij zo'n geluidsman voorstellen als hij het 1000ste bandje krijgt met monitorwensen: "doe maar van alles wat".

Dan kun je er net zo goed niets opzetten en hoef je van die band ook niet te verwachten dat ze nog nuttige suggesties voor zichzelf hebben..

Desalniettemin is het inderdaad vrij asociaal om geen aandacht aan een spelende band te besteden.

Mijn ervaring met geluidsmensen is over het algemeen positief. Buiten het feit dat je er af en toe een "verwaande knoppendraaier" tussen hebt zitten die er echt de ballen verstand van heeft (bijv. een mic voor je top zetten, waar toch echt nooit geluid uit gaat komen).
    Zolang je fatsoenlijk communiceert en een beetje verstand hebt van je eigen geluid (als in: zet je versterker niet te hard, zorg dat alles op het podium al fatsoenlijk in balans is, vraag geen "totale mix" op je monitor, e.d.) valt er met bijna iedereen fatsoenlijk te werken.

Ik wil niet weten hoe frustrerend het is voor geluidsmensen om sommige bandjes te moeten mixen die daar totaal geen benul van hebben en uiteindelijk inderdaad het slechte geluid aan zichzelf te danken hebben, maar het wel op de techniek afschuiven...

De techniek is er heus niet om jou zo slecht mogelijk te laten klinken.
    Een dikke +1.
    Het gebeurt natuurlijk af en toe wel eens dat niet alles naar wens is maar in 95% van de gevallen heb ik eigenlijk nooit te klagen over geluidsmensen.

Ik denk dat het ook aan je verwachtingen ligt. Je mag niet verwachten van op het podium een perfect gebalanceerd geluid van de hele band te horen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten