Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 42 van 104 EersteEerste ... 3240414243445292 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 1037

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robijn Bekijk bericht
    Wat me vaak opvalt is dat geluids en lichtmensen denken dat de band voor hen werkt ipv andersom. Tot op heden vraag ik me af waar dit vandaan komt,
    Dat komt omdat 'iedereen' geneigd is te denken dat wat hij doet PAS ECHT belangrijk is. Dat schiet natuurlijk niet op zo en op die manier wordt het eigenlijk ook nooit echt goed. Je maakt het mee in alle geledingen van laag naar hoog en het is puur en alleen een attitude kwestie.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Eerlijk gezegd is min ervaring dat je als gitarist met de meeste geluidsmensen heel goed kunt samenwerken als je je normaal gedraagt. Dus eerst even pootje geven, voorstellen en vertellen wat je graag wilt dat ze doen voor je. Werkt ook bij monitormixers prima.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Dat komt omdat 'iedereen' geneigd is te denken dat wat hij doet PAS ECHT belangrijk is. Dat schiet natuurlijk niet op zo en op die manier wordt het eigenlijk ook nooit echt goed. Je maakt het mee in alle geledingen van laag naar hoog en het is puur en alleen een attitude kwestie.
    Ik ben ook altijd bang voor PA-mensen ... Ik ben erg onervaren qua optredens, dus ik weet niet goed wat ik wel/niet moet doen. Veel PA-mensen communiceren niet of nauwelijks en zo leer ik er ook niks van. Als ze zich vriendelijk opstellen en mij gewoon vertellen wat ik moet doen, zou ik er geen moeite mee hebben.

Ik heb ergens in dit topic eens iets geschreven over het optreden van een band van wat vrienden, waarbij de PA-boer op het podium klom om de versterker van de gitarist anders in te stellen, want hij vond het maar kut klinken. Als hij dat nu bij de sound check even gevraagd had, was er niets aan de hand geweest, maar zo ... Overigens heb ik die man nu 3 keer het geluid zien/horen doen bij bands en het was alle 3 de keren ongeloofelijk slecht. Echt niet om aan te horen: zelfs de volumes in de mix klopten van geen kanten (onhoorbare leadgitarist / bassist, vergeten backingvocal microfoons aan te zetten etc.). Maarja: stel ik kom hem tegen en hij moet mijn geluid gaan doen (hij doet regelmatig PA-klussen hier in de buurt)... Wat dan? Want ik heb er bar weinig vertrouwen in. Hij meent zelf echter de knoppenkoning te zijn die niks fout kan doen: het ligt bij hem altijd aan de band.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik ben ook altijd bang voor PA-mensen ... Ik ben erg onervaren qua optredens, dus ik weet niet goed wat ik wel/niet moet doen. Veel PA-mensen communiceren niet of nauwelijks en zo leer ik er ook niks van. Als ze zich vriendelijk opstellen en mij gewoon vertellen wat ik moet doen, zou ik er geen moeite mee hebben.

...
    Dat kun je natuurlijk ook zelf sturen. Als je bij binnenkomst de PA-boer even een hand geeft en vertelt dat je nog niet zoveel podiumervaring hebt, zal hij je denk ik wel wat meer uitleggen en helpen.

Alles valt of staat met communicatie vooraf. Wat Rinze ook al zegt, even een hand geven, even ouwehoeren en vertellen/overleggen wat de bedoeling is. Je moet het samen doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Helemaal waar. Begint al met zorgen dat tenminste 1 iemand van de band ruim op tijd aanwezig is, kopje koffie kan drinken, kennis maken etc.

Senior Member

Standaard

Daar zit het probleem ook denk ik: het waren elke keer bandjesavonden waarbij er weinig tijd was tussen de optredens door. Bij mijn ervaringen dan: de ervaring van de andere band was een serieuze betaalde gig op een buitenpodium.

Senior Member

Standaard

en dat diegene dan ook zo bekwaam is om gelijk een relaxte sfeer te creëren zonder dwingend te zijn.

Echter zijn mijn ervaringen geheel uiteenlopend, van neefjes van kroegbazen die denken dat ze heel wat zijn omdat ze het geluid doen bij de kroeg van ome jan en dan zich dus geluidmensen noemen, tot proffesionele geluidsmensen die vaak nogal "strikt" zijn.

Echter heb ik nooit zo'n goede relatie met geluidsmensen gezien mijn arrogantie en de voorliefde voor schofterig hard spelen.
    dit is dan ook geheel mijn fout en heeft de geluidsman geen blaam.

Ik denk dat gitaristen en geluidsmensen vaak lijnrecht tegenoverelkaar zullen denken.
    altijd dat eeuwige "je moet zachter anders kunnen we je niet goed uitversterken" tegen "ja maar dan hoor ik mezelf totaal niet meer spelen"

en dan maar 1000 keer vragen om meer monitor geluid en het gewoon niet krijgen.
    Toooooooooooooooone!!!

Moderator

Standaard

Ik schrik toch wel van sommige verhalen, er zijn kennelijk veel incompetente geluidsboeren die zich technicus durven noemen. Naar de plantsoenendienst met die gasten. Een goede techneut helpt de onervaren muzikant en stelt hem op zijn gemak, legt hem uit dat ook hij de natuurwetten niet kan veranderen en samen maken we er een feest van, want zo hoort het.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    ...
    Ik denk dat gitaristen en geluidsmensen vaak lijnrecht tegenoverelkaar zullen denken.
    altijd dat eeuwige "je moet zachter anders kunnen we je niet goed uitversterken" tegen "ja maar dan hoor ik mezelf totaal niet meer spelen"
    Dat is onzin. Ik heb nog nooit problemen gehad met geluidsmensen of dat ik zachter moet spelen, en ook nooit problemen gehad om mezelf te horen. Als je allemaal zorgt dat je de boel op het podium niet zo onnozel hard zet, kan iedereen zichzelf prima horen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat is onzin. Ik heb nog nooit problemen gehad met geluidsmensen of dat ik zachter moet spelen, en ook nooit problemen gehad om mezelf te horen. Als je allemaal zorgt dat je de boel op het podium niet zo onnozel hard zet, kan iedereen zichzelf prima horen.
    probleem,.. je kunt de drummer moelijk zachter zetten..
    Toooooooooooooooone!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten