Ik ben ook altijd bang voor PA-mensen ... Ik ben erg onervaren qua optredens, dus ik weet niet goed wat ik wel/niet moet doen. Veel PA-mensen communiceren niet of nauwelijks en zo leer ik er ook niks van. Als ze zich vriendelijk opstellen en mij gewoon vertellen wat ik moet doen, zou ik er geen moeite mee hebben.
Ik heb ergens in dit topic eens iets geschreven over het optreden van een band van wat vrienden, waarbij de PA-boer op het podium klom om de versterker van de gitarist anders in te stellen, want hij vond het maar kut klinken. Als hij dat nu bij de sound check even gevraagd had, was er niets aan de hand geweest, maar zo ... Overigens heb ik die man nu 3 keer het geluid zien/horen doen bij bands en het was alle 3 de keren ongeloofelijk slecht. Echt niet om aan te horen: zelfs de volumes in de mix klopten van geen kanten (onhoorbare leadgitarist / bassist, vergeten backingvocal microfoons aan te zetten etc.). Maarja: stel ik kom hem tegen en hij moet mijn geluid gaan doen (hij doet regelmatig PA-klussen hier in de buurt)... Wat dan? Want ik heb er bar weinig vertrouwen in. Hij meent zelf echter de knoppenkoning te zijn die niks fout kan doen: het ligt bij hem altijd aan de band.
Favorieten/bladwijzers