-
25 augustus 2009, 00:10
Even een frisse nieuwe wind door dit topic. Een heleboel uitspraken berusten op waarheid, bij deze mijn bescheiden mening.
Ik ben een jaar of tien actief als gitarist in diverse semi profi bands en de afgelopen 3 jaar professioneel backliner.(Krezip/BZB/Van Dik Hout/Heideroosjes) Je zit zo lekker tussen de band en geluids en lichtmensen.
Wat me vaak opvalt is dat geluids en lichtmensen denken dat de band voor hen werkt ipv andersom. Tot op heden vraag ik me af waar dit vandaan komt, heel vaak wordt afgegeven op de band alsof het amateurs zijn die niks van geluid weten. Vaak is dit ook zo, als professionele muzikant ben je meer bezig met muziek maken dan met het technische deel hiervan. Alleen vind ik het raar dat dit ze wordt aangerekend...maar wellicht ligt dit aan mij.
Ik heb door de jaren heen geleerd dat een heldere communicatie doet als muzikant tegenover een geluidsman, teveel laag in de gitaar? Dan gaat dat eruit, enz. Ik heb echter wel vaker meegemaakt dat een negatieve attitude van de geluidscrew komt.
Dit laatste niet alleen als muzikant, ook als stagemanager of als vaste crew van een band. Het eerste contact tussen deze twee is mijn ogen het belangrijkste, is dit in de eerste plaats verziekt, zal het deze avond geen prettig werken worden.
En natuurlijk zijn er ook fijne mensen om mee te werken, De Beer is een fijne kerel. Hoe gaat t met Absent Minded?
Regels voor berichten