Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 104 EersteEerste ... 3341424344455393 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 1037
    Senior Member

Standaard

Je bent altijd afhankelijk van hoe hard de drummer slaat, daar moet je gewoon vet bovenuit, anders is het geen rock 'n' roll.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Je bent altijd afhankelijk van hoe hard de drummer slaat, daar moet je gewoon vet bovenuit, anders is het geen rock 'n' roll.

juistem!!

dank u!
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Juist, rock & roll... Het gaat toch om een goed geluid, of niet? Als iedereen dan lekker eigenwijs op onbeschoft volume gaat staan spelen/rammen, kan ik me de frustratie van een geluidsman wel voorstellen. Ook een drummer kan zich tot op zekere hoogte aanpassen aan de zaal. Als je in een klein kroegje speelt, kun je nu eenmaal niet voluit gaan, ook als drummer niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Tja, onze drummer zegt datie het tempo niet haalt alsie zacht moet spelen. Ook een kwestie van ervaring natuurlijk, maar hij is er (na aandringen van de band) op aan het oefenen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik ben ook altijd bang voor PA-mensen ... Ik ben erg onervaren qua optredens, dus ik weet niet goed wat ik wel/niet moet doen. Veel PA-mensen communiceren niet of nauwelijks en zo leer ik er ook niks van. Als ze zich vriendelijk opstellen en mij gewoon vertellen wat ik moet doen, zou ik er geen moeite mee hebben.
    Bang ben ik er niet voor, maar ik deel je ervaring met geluidsmensen die absoluut niet communicatief vaardig zijn! Van die verlegen gasten, die je niet aankijken als je ze aanspreekt, louter even knikken of brommen ter bevestiging, of zo monotoon praten, dat je je afvraagt of het werkelijk mensen zijn.

Ja, die mensen hebben lol in wat ze doen!

Senior Member

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    .....
    Als iedereen dan lekker eigenwijs op onbeschoft volume gaat staan spelen/rammen......
    Niet iedereen, alleen ik!

Senior Member

Standaard

Juist, rock & roll... Het gaat toch om een goed geluid, of niet? Als iedereen dan lekker eigenwijs op onbeschoft volume gaat staan spelen/rammen, kan ik me de frustratie van een geluidsman wel voorstellen. Ook een drummer kan zich tot op zekere hoogte aanpassen aan de zaal. Als je in een klein kroegje speelt, kun je nu eenmaal niet voluit gaan, ook als drummer niet.
    drummer heeft al dempringen etc, vaak over gehad dat hij moet leren om zachter te spelen. maarja, in het heetst van de strijd gaat het loos.

laatst kocht hij nog een nieuw snare vel, waarom? juist omdat deze harder en strakker zou klinken.
    flink eigenwijs dus.

hoor geluidsmensen dan ook vaak over het feit dat ze de drums nagenoeg niet uitversterken.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Mijn eigen ervaring als drummer is dat met name de bekkens het podiumgeluid dichtsmeren. Dus als je als drummer wat minder hard op de bekkens en de hihat slaat, is alles veel beter te horen. Dat vereist wel enige oefening idd, maar het scheelt enorm in podiumgeluid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ik speelde vroeger met mijn JCM 800 met de master op 1. Gitaar over de monitors, kon mezelf overal horen en een uitstekend zaalgeluid. Als wij hard speelden op het podium en dan gingen kachelen op hoge snelheden dan was er alleen nog maar brij.. Bovendien werd je er zo toch minder doof van. En dat was met de hardste drummer waar ik ooit mee gespeeld heb. Als je bij die jongen 5 minuten in de oefenruimte stond hoefde je niet meer aan je knoppen te zitten, verschil hoorde je dan niet meer.

Dan maar geen R 'n' Roll.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 25 augustus 2009 om 13:18
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Mijn eigen ervaring als drummer is dat met name de bekkens het podiumgeluid dichtsmeren. Dus als je als drummer wat minder hard op de bekkens en de hihat slaat, is alles veel beter te horen. Dat vereist wel enige oefening idd, maar het scheelt enorm in podiumgeluid.
    pff inderdaad zeg.. die bekkens van hem zijn echt vreselijk!!!

en dan weer eem boomstand erbij want het staat zo mooi al die bekkens, nou inderdaad staat mooi.. maar gebruik ze aub niet want het klink KUT.
    Toooooooooooooooone!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten