Je bent altijd afhankelijk van hoe hard de drummer slaat, daar moet je gewoon vet bovenuit, anders is het geen rock 'n' roll.![]()
Je bent altijd afhankelijk van hoe hard de drummer slaat, daar moet je gewoon vet bovenuit, anders is het geen rock 'n' roll.![]()
Juist, rock & roll... Het gaat toch om een goed geluid, of niet? Als iedereen dan lekker eigenwijs op onbeschoft volume gaat staan spelen/rammen, kan ik me de frustratie van een geluidsman wel voorstellen. Ook een drummer kan zich tot op zekere hoogte aanpassen aan de zaal. Als je in een klein kroegje speelt, kun je nu eenmaal niet voluit gaan, ook als drummer niet.
Tja, onze drummer zegt datie het tempo niet haalt alsie zacht moet spelen. Ook een kwestie van ervaring natuurlijk, maar hij is er (na aandringen van de band) op aan het oefenen.
Bang ben ik er niet voor, maar ik deel je ervaring met geluidsmensen die absoluut niet communicatief vaardig zijn! Van die verlegen gasten, die je niet aankijken als je ze aanspreekt, louter even knikken of brommen ter bevestiging, of zo monotoon praten, dat je je afvraagt of het werkelijk mensen zijn.
Ja, die mensen hebben lol in wat ze doen!![]()
drummer heeft al dempringen etc, vaak over gehad dat hij moet leren om zachter te spelen. maarja, in het heetst van de strijd gaat het loos.
laatst kocht hij nog een nieuw snare vel, waarom? juist omdat deze harder en strakker zou klinken.
flink eigenwijs dus.
hoor geluidsmensen dan ook vaak over het feit dat ze de drums nagenoeg niet uitversterken.
Toooooooooooooooone!!!
Mijn eigen ervaring als drummer is dat met name de bekkens het podiumgeluid dichtsmeren. Dus als je als drummer wat minder hard op de bekkens en de hihat slaat, is alles veel beter te horen. Dat vereist wel enige oefening idd, maar het scheelt enorm in podiumgeluid.
Ik speelde vroeger met mijn JCM 800 met de master op 1. Gitaar over de monitors, kon mezelf overal horen en een uitstekend zaalgeluid. Als wij hard speelden op het podium en dan gingen kachelen op hoge snelheden dan was er alleen nog maar brij.. Bovendien werd je er zo toch minder doof van. En dat was met de hardste drummer waar ik ooit mee gespeeld heb. Als je bij die jongen 5 minuten in de oefenruimte stond hoefde je niet meer aan je knoppen te zitten, verschil hoorde je dan niet meer.
Dan maar geen R 'n' Roll.
Laatst gewijzigd door Rinze; 25 augustus 2009 om 13:18
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Favorieten/bladwijzers