Ik heb zelf al jaren een Engl blackmore. Soms denk ik wat te missen, dus al diverse amps naast gezet voor een test, maar toch ga ik elke keer weer tevreden met de blackmore naar huis. De definitie, prik door de mix en strakheid in dat ding ben ik aan gewend geraakt en dat vind je niet snel in een andere amp terug.
De SLO-30 ken ik niet. Zelf heb ik een SLO-100 gebouwd en daar heb ik de eerste koppelcondensator vervangen voor een lagere waarde om het laag wat strakker te krijgen.
Nog even on topic:
ik ben laatst weer eens naar graspop geweest. En wat me heel erg opvalt is dat alle moderne metalbands een vreselijk droge sound hebben. Of dit komt door het hele digitaal vs analoog ding weet ik niet, ik verwacht dat het gewoon de sound is die ze zoeken, maar het viel we wel op. Het klinkt zo vlak en droog. Soms heb je echt het idee dat je naar een midi track staat te luisteren. Geen bijgeluiden, nootjes die doorklinken, hier en daar wat feedback, etc.
Ik verwacht dat het niet te maken heeft met digitaal aangezien megadeth in mijn oren al een stuk beter klonk en die gebruik maken van Quad Cortex. Ik denk dat het meer een trend is in sound wat men wil horen, en dat men tegenwoordig gelijk een dikke noisegate er overheen gooit zodra er ergens een ruisje hoorbaar is.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers