Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 29 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 286
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Vreemd, ik heb Soldano en metal nog nooit met elkaar gelinkt.
    Nou, ik dus ook niet helemaal. (Al vind ik Warren DeMartini z'n sound wel erg fijn) Maar je ge-quote stuk slaat wel op 2 verschillende dingen...Het was het Friedman pedaal wat m'n Engl Savage wat meer uit het strakke, droge metalkamp wist te halen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Ik weet een producer/engineer die veel vieze death metal produceert (Greg Wilkinson) en die schijnt zijn Soldano (Avenger volgens mij) erg veel te gebruiken. Soldano wordt in de wat hardere metal toch wel regelmatig gebruikt volgens mij.

Zelf helemaal verkocht aan solid state nu. In december een Crate G130c-XL gekocht (De Cannibal Corpse amp) en die won het al snel van mijn 6505+. Toch wat bang voor de betrouwbaarheid van zo'n oude 90's amp die toen al niet heel duur was dus nu een SNK VH300 besteld. Ampeg VH140c (zelfde territorium als de Crate) maar dan nieuw en hopelijk betrouwbaar. En meer wattage. Boosts gebruik ik al heel lang niet meer, mag van mij wel wat sputteren en grommen.

Senior Member

Standaard

Vreemd, ik heb Soldano en metal nog nooit met elkaar gelinkt
    Een grap? Of mis ik de sarcasme en/of ironie weer eens?

Senior Member

Standaard

Peavey en Mesa/Boogie hebben dat ontwerp gesnaaid voor hun 5150 en Rectifier verdorie!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Een grap? Of mis ik de sarcasme en/of ironie weer eens?
    Het kan natuurlijk goed zijn dat dml niet weet wie dhr Lynch, DeMartini of Van Halen zijn/waren.

Maar goed, een SLO-100 zou niet mijn 1e keus zijn als ik in een Kreator-coverband zat, om eens wat te noemen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Misschien heb ik een andere definitie van metal? Dokken, Van Halen en Ratt schaar ik niet onder metal, wel meer onder hard rock. Eric Clapton en Steve Lukather waren toch ook fervente Soldano gebruikers?
    Nogmaals, kan aan mij liggen maar Soldano link ik veel meer met de LA-scene en goed voor de sound die Speedy hiervoor beschreef.

Overigens heb ik zelf ook niets met een boost vóór een amp om de boel strakker te laten klinken, voor mij geldt dat als tekortkoming van de amp in kwestie, ook al zijn er hele volksstammen die het wél zo doen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Peavey en Mesa/Boogie hebben dat ontwerp gesnaaid voor hun 5150 en Rectifier verdorie!
    Och ja, en een Soldano is zeker wél from scratch ontworpen?

Senior Member

Standaard

Soldano was in principe de basis van de high gain amp. Dus voor metal had je de modded marshalls of soldano destijds. Inmiddels heb je een ruim assortiment aan high gain amps om uit te kiezen.

Persoonlijk zou ik als ik helemaal metal georiënteerd zou zijn kiezen voor een bogner ubershall of een engl savage 120 (van de amps die ik tot op heden gehoord/gespeeld heb) gaan. Maar voor het beetje metal wat ik af en toe speel, kan ik met mijn engl blackmore prima uit de voeten en hier zit ook nog een lekkere hardrock sound in.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Och ja, en een Soldano is zeker wél from scratch ontworpen?
    Tja.... wat is from scratch? Maar ja, ik denk dat de soldano in die tijd redelijk uniek was in zijn ontwerp keuze.
    Het is niet zoals de huidige friedman sensatie, wat in principe gewoon een modded marshall JCM800 is. Of sterker nog, de JEL100 is letterlijk een plexi en JCM800 in 1 amp.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 2 juli 2024 om 08:24
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Nee, het is niet de ijzige, überstrakke sound voor tech death metal, maar er is natuurlijk ook veel meer metal dan dat. Van sludge naar strakke death thrash enz, Soldano wordt toch regelmatig genoemd door de metal br00tal forum boyz.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten