Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 29 EersteEerste ... 172526272829 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 286
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hoe vind jij dan de LO's in vergelijking met de EVS's?
    Ehm, wat?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ehm, wat?
    Nahja de SLO versterkers vergeleken met de EVH's, ik heb het even uitgeschreven.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nahja de SLO versterkers vergeleken met de EVH's, ik heb het even uitgeschreven.
    Ah ok. 'LO' en 'EVS' was niet echt direct daartoe te herleiden.
    Ik heb helaas nog nooit een SLO-30 getest, want die zou ik heel graag A/B-en met m'n EVH 5150 III 50W.
    Die EVH heb ik wel getemd op het rode kanaal met enkele low-gain buizen.
    Ik vermoed dat de EVH strakker zal klinken dan de SLO, maar ook met meer mid-honk of 'clank', waar de SLO waarschijnlijk wat grootser en breder zal klinken. EVH heeft uiteraard ook een Resonance (Depth) control, die erg handig is.
    Basis klank is erg fel, dus heb ik de Presence nooit boven de 3 à 4 v.d. 10 en heb ik nog verder getemperd door een vintage RFT buis in v1 te stoppen. Hielp wel wat.
    Gezocht:
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Net even voor de grap gekeken, maar zelfs die SLO-30 is nog tering duur. In de VS zijn ze ongeveer een retour ticket goedkoper.

Senior Member

Standaard

Ik heb helaas nog nooit een SLO-30 getest, want die zou ik heel graag A/B-en met m'n EVH 5150 III 50W.
    Welke versie heb je? Zit namelijk ook naar een Stealth of 6L6 te kijken maar kan nou niet echt enorme verschillen ontdekken, áls die er al zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Welke versie heb je? Zit namelijk ook naar een Stealth of 6L6 te kijken maar kan nou niet echt enorme verschillen ontdekken, áls die er al zijn.
    Ik heb de OG 6L6 (zonder de concentrische knoppen).
    Philip McKnight heeft op Youtube die wel vergeleken met de SLO-30, maar ik vond die video maar mwah. Soldano klinkt vooral een stuk doffer daar, hoewel ie wel meer druk/body lijkt mee te geven:

Maar wat hij zegt, spongier vs. tighter hoor ik wel ja.
    Gezocht:

Senior Member

Standaard

Ik heb de OG 6L6 (zonder de concentrische knoppen).
    Philip McKnight heeft op Youtube die wel vergeleken met de SLO-30, maar ik vond die video maar mwah. Soldano klinkt vooral een stuk doffer daar, hoewel ie wel meer druk/body lijkt mee te geven:

Maar wat hij zegt, spongier vs. tighter hoor ik wel ja.
    Okay. Heb op een 6L6 mét concentrische knoppen geboden. De 6L6-versie zou volgens velen de heilige graal onder de 5153's moeten zijn.

Als ik vanmiddag thuis kom staat er een mooie kartonnen doos met inhoud voor me klaar

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Okay. Heb op een 6L6 mét concentrische knoppen geboden. De 6L6-versie zou volgens velen de heilige graal onder de 5153's moeten zijn.

Als ik vanmiddag thuis kom staat er een mooie kartonnen doos met inhoud voor me klaar
    Ik zag dat je ook geboden had op die Stealth, maar dat werd 'm dan niet?
    (En die Bogner 3550, waar die knakker erg veul voor vroeg? )
    Gezocht:

Senior Member

Standaard

Scott, James, Dave, Mille, Gary, Rick left the chat.

Zowel dml en ik gaven al aan liever een amp die van zichzelf strak (genoeg) klinkt dan een boost te moeten gebruiken.
    Komt ook nog eens bij dat live, buizen-volume ook iets doet qua gain (je hebt minder nodig), daar waar het thuis wel lonkt om effe die boost aan te zetten om Dyer's Eve, Flag of Hate, Caught in a Mosh of Merciless Death (om maar eens wat te noemen) eventjes goed weg te zetten.
    Sorry, was een beetje gechargeerd en in een zeldzame bui om lekker te roeptoeteren. Wilde denk ik zeggen dat ik van mening ben dat in ieder geval in (vooral de wat extremere) metal de 'tubescreamer voor een 5150 sound' wel wat plaats mag maken voor een vuigere, iets lossere sound. Wat gelukkig steeds meer bands weer doen.
    Als je heavy/thrash metal speelt over een amp met net te weinig gain is zo'n boost natuurlijk wel een uitkomst.

Als je nieuwsgierig bent naar de SLO en wel eens over plugins speelt is het misschien de moeite waard om de Soldano SLO van Neural DSP te proberen? Niet je eigen cab, maar krijg je misschien een beetje een indruk. Ik gebruik hem best veel om thuis te spelen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ms deze knakker ff benaderen? Zelfde smaak als jij en zoekt nog een 8100….

https://link.marktplaats.nl/m2113633017
    Thanks! Verkoop van de 8100 heeft niet zo'n haast. Liever een ruiltje tegen iets leuks. Maar misschien stuur ik eens een berichtje.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten