Je hebt strak en strak. Strak voor tech death is toch wel strakker dan strak voor rock ofzo.
Je hebt strak en strak. Strak voor tech death is toch wel strakker dan strak voor rock ofzo.
Daar heb ik wel eens op gespeeld in een repetiteruimte, maar dat was met een band die zo keihard speelde dat ik er weinig van gehoord heb.
Ik heb een Stage Lead gehad (50 watt) met een Beyma imitatie 12" JBL erin en een Showman combo (200 watt) met 12" EV-L. Beide prima klinkende versterkers. Maar uiteindelijk verkocht, dat dan weer wel![]()
Strak is overrated. Hoewel boosts zijn plek zeker hebben denk ik echt dat er veel gitaristen zijn die er 1 gebruiken omdat de rest dat ook doet. Net als met mids, die worden ook ingedraaid met de ogen. Beetje scoopen op sommige plekken is niet verkeerd. Van mij mag het wel wat ademen. Vooral als het laag gestemd is.
Scott, James, Dave, Mille, Gary, Rick left the chat.
Zowel dml en ik gaven al aan liever een amp die van zichzelf strak (genoeg) klinkt dan een boost te moeten gebruiken.
Komt ook nog eens bij dat live, buizen-volume ook iets doet qua gain (je hebt minder nodig), daar waar het thuis wel lonkt om effe die boost aan te zetten om Dyer's Eve, Flag of Hate, Caught in a Mosh of Merciless Death (om maar eens wat te noemen) eventjes goed weg te zetten.
Laatst gewijzigd door Speeddemon; 3 juli 2024 om 20:51
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Ms deze knakker ff benaderen? Zelfde smaak als jij en zoekt nog een 8100….
https://link.marktplaats.nl/m2113633017
Inderdaad, het is maar net wat voor naam je aan een sound wil geven. Ik wil een sound die definitie behoud. Hij mag best wat losser zijn, maar als ik palm mutes rammel in E of lager, dan wil ik dat elke aanslag te horen is, en het geen brei wordt. Dat is het 'strak' waar ik naar zoek (en ik denk ook speeddemon).
Het 'strak' wat ik bij veel moderne metalband terug hoor vind ik te strak en dood vooral. Maar dat is dan ook waarschijnlijk de sound die ze zoeken. Gain lekker hoog, noisegate aan, compressor aan zodat elke noot gelijk na het aanslaan dood valt en je zelfs bij 32e noten nog een stilte weet te krijgen tussen de noten.
Wat betreft mids; Je hoort veel metalbands het scooped soundje overdrijven. De gitaar is bedoeld om het midden spectrum op te vullen, wanneer je dit te veel wegdraait verzuipt de gitaar in de bass en drum. Scoopen kan zeker, maar overdrijf het niet anders raak je verloren in de mix. Ook dit heeft trouwens weer met amps te maken overigens, de ene blijft wel goed prik houden, de andere ben je gelijk kwijt. Dat is ook een groot verschil wat ik ervaar tussen mijn engl en mn soldano, die soldano ligt veel gevoeliger in de mix. De engl komt er eigenlijk altijd wel doorheen.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Gezocht:
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Leuke vergelijking tussen SLO 30 en SLO 100 inclusief een interview met Michael, the master himself.
Vind eerlijk gezegd dat de sounds die zij indraaien niet echt geweldig zijn.
Guitarjon heeft ook een vergelijking met de Astro 20, die ik wel iets helderder en bij tijd en wijle gedefinieerder vind klinken:
De SLO-30 kan duidelijk meer lucht verplaatsen, aangezien die Depth nog niet eens max staat...
Gezocht:
Oh maar ik dacht ook niet meer dan 'leuk' qua vergelijking.
Hoe vind jij dan de LO's in vergelijking met de EVS's?
Favorieten/bladwijzers