Geen idee waar dit vandaan haalt, doet me zelfs een beetje pijn dat je dit zegt. Auw.
tmms in de verdediging, dank!
Om het plat te slaan, het interesseert me werkelijk geen bal wat de techniek achter geluid is, zolang ik er maar "mijn geluid" uit kan krijgen. Wat dat betreft heb ik van alles wat in huis - buizen, modeling, transistor, klasse D, een voorraadje EVM12L's, Thiele cabs, enz. Je moet ook wat te kiezen hebben.
Zo ook met muziekdragers. Moet er niet aan denken om mijn gehele cd-verzameling weer van zolder te halen, een cd-speler aan te schaffen en op de ouderwetse manier cd's luisteren. Zelfde voor mijn LP-verzameling. Ja, heb nog steeds een platenspeler maar ik moet vaker het stof van de stofkap vegen dan dat ik die stofkap open doe. Het gemak om met mijn telefoon m'n streaming versterker (klasse D) even een album te luisteren weegt daar gewoonweg niet tegenop. En het klinkt gewoon goed.
Waarschijnlijk heb je de digitale variant niet in levende lijve gehoord maar wellicht wel via een digitale geluidsdrager. Wie zal het zeggen?
Maar snap wat je bedoelt, ben nog niet zo oud als jij maar in mijn geluidstechneutentijd heb ik diverse bandjes mogen mixen die de betreffende Leslie combi in de vrachtwagen lieten staan en ik extra lange mickabels moest uitrollen. Minimaal 3: 1 voor de MD421 bij de rotor en 2 voor 2 SM57's bij de hoorn, onder een hoek van 90 graden. Zeker genieten.
Grappig om te zien dat het snel weer een modeling versus buizen discussie wordt.
Vroeger was zeker niet alles beter, wel anders.
Favorieten/bladwijzers