Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
Beide gitaristen speelden met een telecaster over Kemper. En allebei een schel dunnig geluid dat nauwelijks door de mix kwam. Zeker vergeleken met mijn eigen set met een microfoon ervoor.
In het geval van de andere modellers kan ik er niet over oordelen vanwege niet genoeg meters gemaakt, maar in het geval van de Kemper kan dit een beetje drie redenen hebben. De eerste is dat ze hun geluiden hebben gemaakt op heel laag volume of iets dergelijks, wat niet strookt met op een aardig volume spelen. Het tweede is dat ze profiles gebruikt hebben die totaal niet geschikt zijn voor hun gitaren. Maar goed, dat zouden ze zelf ook moeten horen (doof? ).
De ene FOH is de andere ook niet, maar van supervet en dik wordt het naar een andere set bijna nooit echt takkeschel en dun, maar er zijn absoluut verschillen.
Hoe dat bij Fractal en Boss en Line6 gaat weet ik niet, maar met de Kemper heb ik er lang over gedaan om te bedenken waarom ik 99% van de profiles waar iedereen zo over roept linea reacta de kliko in kan gooien. Het is de combinatie van de gitaar met het gekozen profile. De Kemper reageert eigenlijk heel goed op verschillende gitaren, maar doet dat wel anders dan de gemiddelde conventionele versterker (of zo). Men schrijft vaak dat de profiles van bijvoorbeeld TopJimi zo fel en dun zijn. Bij mijn main gitaren (in het bandje waarin ik de Kemper gebruik) ervaar ik dat helemaal niet zo. Echter, pak ik bij zijn JTM45 profiles een single coil gitaar, dan snap ik ineens wat mensen bedoelen. Andersom is het met Bert Meulendijk profiles. Clean gaat het nog, maar profiles met vervorming zijn bij mij in de basis vaak onduidelijk en sponzig. Tot ik een felle gitaar pak. En dat is er (door mij in ieder geval) eigenlijk niet uit te EQ-en.

De derde reden is dat er eigenlijk een enorm verschil in studiomonitoren is. Mijn presonus monitoren zijn toch wel veel donkerder dan een setje Yamaha HS7's, om een dwarsstraat te noemen.

Consistentie op de oortjes is leuk, maar het eindresultaat live hangt toch nog steeds wel van het eea aan factoren af.