Ja Erik, dat zei ik ook nog niet zo lang geleden.
Een bandlid had een GT1000, een fantastische amp en gitaar maar een consequent kut geluid. Voor mij geen modeller dus, want daar lag het natuurlijk aan.
Maar het kan bekomen he 😉

De keuze voor een fractal was eigenlijk snel gemaakt. De enige aarzeling was eigenlijk de drie voetschakelaars. Dat deed me denken aan m’n pedalboard en het getap-dance. Daar had ik uiteindelijk ook een switcher in gezet.
De Fractal FM 9 was dan weer geen optie. Die had meer switches, stereo functionaliteit maar is substantieel duurder.

Voor de midiswitcher heb ik wel een aantal merken de revue laten passeren. De keuzes voor de Voes was eigenlijk ook snel gemaakt.
Super simpel design, grof, duidelijke multicolor leds en een goede ondersteuning van de eigenaar. Dit model heeft geen display maar dat voegt voor mij nix toe.
De kleuren van de Leds zegt me in één oogopslag genoeg.
Het display van de fractal laat zien waar je zit.
De Voes editor is ook gewoon goed te doen.

Het feit dat ik er geluid uit krijg en daar mee kan rotzooien komt echt door het lezen van de manual. En zeker het hebben van een hoop geduld.
Ik wist waar ik aan begon dus…
Maar neemt niet weg dat het af en toe wel afzien is.
Maarja… je koopt een dure stompbox, heb hoge verwachtingen, je sluit hem aan en je wordt geconfronteerd met een voedingsprobeem, volumedrop, verkeerde plek in de keten ect ect. Net zo frustrerend 😂😂

Als je echt wilt deepdiven in de fractal, maar ook in de Voes moet je echt kennis hebben van midi, de midi termen en snappen hoe het zit met die instellingen. En dat is voor deze jongen niet echt makkelijk.
Maar dan zijn de bedien mogelijkheden en connectiviteit eindeloos.
Dat ga ik,voorlopig, niet gebruiken.