edit: Pin 5 van IC3 hoort -9V te zijn dus dat klopt, pin 8 van IC2 hoort +18V te zijn en niet hetzelfde. Dat klopt dus niet.
edit: Nee, dit is niet goed. Dit is trouwens een andere spanning dan die je voorheen over C19 hebt gemeten, daar had je wel spanning. Is er verbinding tussen IC2 pin 4 en IC3 pin 5?
Op pin 8 van van IC2 meet je dus de spanning die je op pin 4 hoort te meten en op pin 4 staat bijna niks. Begrijp ik het zo goed?
Klopt.
0 Volt klopt, die pin zit volgens het schema aan ground dus dit is goed.
Google zegt mij dat dat germaniumdioden zijn (0,22 - 0,26V doorlaatspanning tegen 0,8V voor een silicium 1N4001). Maar goed, als dat op recept is zal het wel. Lijkt me geen oorzaak van het niet werken.
Die zenerdiode hoort 12V zener te zijn (1N4742) en lijkt een overspanningsbeveiliging. Op zich kan een 9,1V zenerdiode geen kwaad zolang je maar niks boven die spanning uitkomt als voedingsspanning. Indien wel, dan gaat er namelijk meteen (veel) stroom lopen, er is geen begrenzingsweerstand dus die diode sneuvelt snel. in de praktijk zal deze 'doorslaan' en kortsluiten.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers