Absolute onzin. Weinig verschil te vernemen.
Vertel 's Brad, over welke Marshall heb je het? En hoe weet jij nou hoe Andy Summers zijn Marshall instelt, als het al een Marshall was?Een Marshall is voor het echte heavy werk met powerakkoorden zeer geschikt. Voor subtielere vormen van crunch vind ik een Marshall minder geschikt. Dan klinkt de rauwe rand al gauw als een storen bijgeluid. Om nog even op Summers te komen. Ik weet niet of hij bij de Synchronicity tour nog een Marshall gebruikte maar zijn geluid bij Roxanne is vreselijk. Dat rauwe randje klinkt vreselijk dof en gruizig en lijkt er met vertraging achteraan te rochelen.
En zo komt het, door al die ongefundeerde reacties, niet bepaald over dat je zo enorm veel ervaring hebt. Verreweg de meeste bandjes die ik ken zijn rammelbandjes overigens en heb ook in legio rammelbandjes gespeeld, met bijbehorende apparatuur. Zegt helemaal niets.
Rammelbandjes zijn leuk.
Té gelikte bandjes met ego zijn stom.
Tenzij muzikaal echt heel goed, maar die zijn er niet zo veel.
Absoluut mee eens!
Dan snap ik niet, dat je bij Boss bent blijven hangen, Brad. Zelfs lui met een endorsement doen dat niet, want er is altijd meer op de wereld dan één merk kan bieden.
En die geluidsfragmenten van jou......... tja.
Ik heb trouwens ooit eens een ME-5 geleend voor een optreden en ik was redelijk geschokt van het gebrek aan kwaliteit, omdat de eigenaar (die ik hoog had zitten als gitarist) 'm aanprees als de 'oplossing voor alles.'
Dit was toen de ME-5 net op de markt was trouwens.
Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 19 juni 2017 om 19:18
Het is dat ik grote problemen heb met wat er in bypass gebeurt met mijn sound met veel boss pedalen, maar (beetje OT, want geen overdrive pedalen) zo'n CE-5, of bv een PS-6, daar kan ik echt wel wat mee.
Trouwens wel geinig wat die PS-6 betreft, het is dat die niet met mijn fx loop levels overweg kan (kon), anders had ik m waarschijnlijk nog wel gehad. De tracking van dat ding vond ik eigenlijk beter dan van de eventide pitchfactor.
Technisch weet ik er verder niet veel van, en sound is ook smaak, maar volgens mij doet Boss het helemaal niet zó slecht, toch?
Favorieten/bladwijzers