Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 20 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 193
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Nuno Bettencourt had een ME-5 in zijn live rig tijdens de meest succesvolle periode in Extreme.Gozer heeft een goede sound.
    Voor hier en daar wat chorus of flanger. Die gast speelt vrijwel altijd gortdroog.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb veel ervaring met heel veel verschillende spullen. Goede en slechte. En de subtiele verschillen tussen een TS-10 een TS-5 en andere modellen is voor veel gitaristen toch zeer duidelijk.
    Absolute onzin. Weinig verschil te vernemen.

Een Marshall is voor het echte heavy werk met powerakkoorden zeer geschikt. Voor subtielere vormen van crunch vind ik een Marshall minder geschikt. Dan klinkt de rauwe rand al gauw als een storen bijgeluid. Om nog even op Summers te komen. Ik weet niet of hij bij de Synchronicity tour nog een Marshall gebruikte maar zijn geluid bij Roxanne is vreselijk. Dat rauwe randje klinkt vreselijk dof en gruizig en lijkt er met vertraging achteraan te rochelen.
    Vertel 's Brad, over welke Marshall heb je het? En hoe weet jij nou hoe Andy Summers zijn Marshall instelt, als het al een Marshall was?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik speel vanaf mijn 14e gitaar en heb sindsdien in bandjes gespeeld ook met andere gitaristen, op veel verschillende versterkers en randapparatuur gespeeld en ook veel verschillende versterkers en randapparatuur uitgebreid uitgeprobeerd. I've flown all over the galaxy om met de woorden van Han Solo te spreken.
    Ik ben ook jarenlang kind aan huis geweest bij De Plug. En daar is zo'n beetje alles aan apparatuur door de jaren heen voorbij gekomen. Maar we vallen in herhaling wat dat betreft. Deze film is al eens eerder voorbij gekomen.
    En zo komt het, door al die ongefundeerde reacties, niet bepaald over dat je zo enorm veel ervaring hebt. Verreweg de meeste bandjes die ik ken zijn rammelbandjes overigens en heb ook in legio rammelbandjes gespeeld, met bijbehorende apparatuur. Zegt helemaal niets.

Senior Member

Standaard

Rammelbandjes zijn leuk.
    Té gelikte bandjes met ego zijn stom.
    Tenzij muzikaal echt heel goed, maar die zijn er niet zo veel.

Senior Member

Standaard

Absoluut mee eens!

Senior Member

Standaard

Dan snap ik niet, dat je bij Boss bent blijven hangen, Brad. Zelfs lui met een endorsement doen dat niet, want er is altijd meer op de wereld dan één merk kan bieden.
    En die geluidsfragmenten van jou......... tja.

Ik heb trouwens ooit eens een ME-5 geleend voor een optreden en ik was redelijk geschokt van het gebrek aan kwaliteit, omdat de eigenaar (die ik hoog had zitten als gitarist) 'm aanprees als de 'oplossing voor alles.'
    Dit was toen de ME-5 net op de markt was trouwens.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 19 juni 2017 om 19:18

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dit is mijn Fender 30 waar Will nou op speelt. Ik kon altijd prima met dat lead kanaal uit de voeten en hij ook hoor ik.
    Maar je moet ook geen metal shred sound verwachten, zo is het ook niet bedoeld.
    Voor pedalen vindt iedereen het logisch dat alles zijn plek heeft en voor amps geldt hetzelfde.

Clipje klinkt erg goed.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Vertel 's Brad, over welke Marshall heb je het? En hoe weet jij nou hoe Andy Summers zijn Marshall instelt, als het al een Marshall was?
    Summers gebruikte tijd lang Marshalls (naast Roland JC geloof ik). Het hangt er inderdaad erg veel vanaf welke Marshall. Ik vind ze (de oudere non master volumes) vooral goed voor de subtiele crunch/overdrive. Geloof dat Summers hier jcm 800's gebruikt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Clipje klinkt erg goed.
    Hij zei net tegen mij dat het niet de 30 maar zijn pro junior is.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Summers gebruikte tijd lang Marshalls (naast Roland JC geloof ik). Het hangt er inderdaad erg veel vanaf welke Marshall. Ik vind ze (de oudere non master volumes) vooral goed voor de subtiele crunch/overdrive. Geloof dat Summers hier jcm 800's gebruikt?
    https://www.youtube.com/watch?v=YFWj8JIPLI8
    Ik heb deze dvd. Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat Brad alleen 'Marshall' kent, kennelijk. Maar dat zijn er nogal wat, ook qua klank...

Dat zijn geen JCM800's hoor, eerder iets van JMP's.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dan snap ik niet, dat je bij Boss bent blijven hangen, Brad. Zelfs lui met een endorsement doen dat niet, want er is altijd meer op de wereld dan één merk kan bieden.
    Het is dat ik grote problemen heb met wat er in bypass gebeurt met mijn sound met veel boss pedalen, maar (beetje OT, want geen overdrive pedalen) zo'n CE-5, of bv een PS-6, daar kan ik echt wel wat mee.
    Trouwens wel geinig wat die PS-6 betreft, het is dat die niet met mijn fx loop levels overweg kan (kon), anders had ik m waarschijnlijk nog wel gehad. De tracking van dat ding vond ik eigenlijk beter dan van de eventide pitchfactor.
    Technisch weet ik er verder niet veel van, en sound is ook smaak, maar volgens mij doet Boss het helemaal niet zó slecht, toch?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten