Derde trap akkoord van de A harmonische mineur ladder en van de A melodische mineur ladder.
https://www.jamplay.com/tools/guitar...-c/90-major-75
Derde trap akkoord van de A harmonische mineur ladder en van de A melodische mineur ladder.
https://www.jamplay.com/tools/guitar...-c/90-major-75
Laatst gewijzigd door Brad; 9 april 2018 om 19:22
Nu heb ik Brad in de negeerlijst staan maar zie ik af e toe nog een citaat van m voorbijkomen.... En ik snap wel wat ie bedoelt hier hoor. Een kwint in t zgn power chord heeft buy de meeste stemmingen een verhouding van 3 op 2. Dat wil zeggen dat als even uitgaan van sinussen, de resultante golf om de 3 sinussen vanuit de kwijt en om de 2 sinussen vanuit de tonica weer samenvallen. Natuurkjjk hebben we t bjj distortion niet over sinussen, maar toch, je hoort dat een interval van een reine kwint rustiger klinkt, minder wringt dan bijv een b5, of een +5.. Dus ik snap wel wat hij zegt. Vooral bij sommige soorten metal pakt men veel Holdsworthiaanse akkoorden, en daar zitten veel 'wringende' intervallen bij. En sommige distortions gaan daar idd slecht mee om. Zoiets.
Het gaat om een combinatie van noten die resulteert in een signaal die lastiger te verwerken is voor een overdrive dan een eenvoudig power akkoord.
Dan krijg van die storende bijgeluiden die vooral opvallen in rustige passages of bij passages waarbij alleen de gitaar speelt.
Laatst gewijzigd door Brad; 11 april 2018 om 11:40
Godkelere Fusion, zou je effe je posts nog willen nalopen op tikfouten voordat je ze plempt? Kwijt wat kwint moet zijn, natuurkjjk wat natuurlijk moet zijn, pfffffff!!
Doet pijn aan m'n ogen man!
Dat wilt ik nou effe kwijt.
Remork sluiten.
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook Donald Trump met een lamp zijn.
Ach, zo'n lulijzer, ja dan krijg je dat gelul!
Remork sluiten.
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook Donald Trump met een lamp zijn.
... en we noemen het een "smartphone"!![]()
"In God we trust, all others pay cash."
Favorieten/bladwijzers