Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 750

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik denk dat je bijna altijd voor de prijs van onderdelen voor zelfbouw wel een soortgelijk exemplaar kan kopen. (uiterlijk) Licht er helemaal aan wat je wilt bereiken. Het zelf doen is ook veel waard zeker als het resultaat naar jou zin is en er wellicht anderen zijn die het met je eens zijn is ook wel leuk.

De body daar heb ik ook een opmerking over gemaakt maar die kun je weer redelijk goedkoop in eenzelfde of betere /andere staat terug brengen. Koop een balkje hout in de kleur en soort die jij wilt en frees de uitsparingen en je hebt het begin van een nieuw project.
    de maten kun je overnemen van je originele gitaar. dat is voor jou inmiddels niet zo moeilijk meer.

Over de kosten zal je niet echt verrast zijn denk ik, want je zal vooraf ook wel eens hebben gekeken wat de losse onderdelen kosten. en de kosten van die lascursus is nooit weg daar heb je altijd nog wat aan, dus dan valt het nog mee toch. en gereedschap heb je nooit te veel.

Nou succes weer verder we blijven het volgen
    Leuk dat je weer reageert ! Ik denk dat ik zonder de tips van mensen zoals jij veel meer problemen gehad zou hebben.

Ik ben het met wat je hierboven zegt weer helemaal eens. Deze post was om iedereen te laten zien wat zo'n geintje kan kosten. Mijn 'blog' is knap uitgebreid, maar ik vind het wel leuk om alles te laten zien. Ik kan het iedereen die een beetje kan lassen en een beetje tijd heeft aanraden om het eens te proberen ! En ik vind het de kosten waard hoor ! Als ie lukt heb ik een unieke plank hier. En ik heb er echt heel veel plezier in. Een Telecaster is echt een heel simpel, mooi en tijdloos ontwerp. Al 65 jaar ! Dat is toch vet !

Ik denk dat het allemaal wel wat goedkoper had gekund (wat betreft de onderdelen) voor de eerste keer, vanwege het risico van mislukken. Ik had nog maar weinig idee waar ik aan begon, maar ik blijk genoeg verstand van lassen en van gitaren te hebben om er iets moois van te maken. Maar ik verwachtte ook dat ik waarschijnlijk spijt ga krijgen van een goedkope neck of een pickup van twee tientjes als het wél lukt !

Over wat anderen er van vinden: ik krijg (van vrienden, hier op dit forum, in een aantal Facebook-groepen) alleen maar hele positieve reacties. Da's natuurlijk leuk ! Ik heb zelfs al een zeer ruim bod gehad op de gitaar van iemand uit Washington. Alleen maar op basis van een vroege foto van een mockup.

Ik begin wel erg benieuwd te worden hoe dat ding gaat klinken.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 20 maart 2016 om 13:30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten