Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 75 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 750
    Senior Member

Standaard

Testje met twee snaren en een lijmklem om te kijken of de neck goed uitgelijnd kan worden. Er zit nog geen topkammetje op, dus ik boor nog geen gaten in de neck, maar de hals zit er recht op.

Op de volgende foto kan je goed zien hoe hoog de Stetsbar brug is: die zit hier in de laagste stand. De snaren zitten ruim een cm boven de toets. Met een shim in de neckpocket verander je de snaarhoogte, maar ook de tilt van de neck om de actie weer in orde te krijgen. Ik twijfel steeds meer of ik hem wel op de Rustkaster ga zetten. Hij past eigenlijk helemaal niet bij het basic ontwerp: een patina stalen body met één pickup en een volumeknop ... Wat vinden jullie ?

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 20 maart 2016 om 14:35

Senior Member

Standaard

1cm is natuurlijk veel te hoog als minimum. je kan er of een wigvormige shim voor kopen /maken of de pocket op maat fresen.

Wat betreft de hals bekijk je eerste post eens die gitaar heeft een donkere toets staat wel erg mooi (vind ik)
    maar waarom zou je hem niet eerst opbouwen kijken hoe ie speelt en klinkt. dan kun je nog beslissen. de hals wordt er niet minder van als ie al eens gemonteerd is geweest.
    Je kan ook nog de hals van je andere gitaar proberen en bekijken hoe je dat vind. het gaat er om wat jij er van vind al het andere is leuk maar bijzaak.

Senior Member

Standaard

Een shim van 2.0 of 3.0 (2,6) mm naar 0 mm geeft de neck de goede hoek (2 graden) en hoogte voor de Tune-O-Matic van de Stetsbar. Maar ik zet er eerst een gewone Tele brug (met 6 zadels) op.

Ik hou het bij de maple neck. Ik heb nog geen gitaar waar die op zit, en ik denk dat dat met het patina wel goed staat. Ik heb net heel even op de twee snaren zitten tokkelen, en die maple toets met dunne frets speelt volgens mij heel soepel !
    Ik maak misschien nog een roest/patina overlay voor de headstock van dun plaatstaal. En verder hoort de hals met de rosewood toets op mijn '71 Tele ! Die is op wat kleinigheden (re-fret, topkam, 1 snaarbusje) en de lak na nog helemaal origineel, en dat hou ik zo.

En ik heb het al eens geprobeerd hoor ! Staat heel goed, dat vind ik ook.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 20 maart 2016 om 23:30

Senior Member

Standaard

vraag blijft ook hoe hoog die Stetsbar de snaren boven de pick-up laat lopen;
    daar zit toch ook enige vorm van beperking op de verstelbaarheid.
    't is hoe je 't zelf wil natuurlijk, maar ik denk dat het eenvoudig rechttoe-rechtaan principe van de telecaster beter gediend is met klassieke zadeltjes. De Stetsbar zal ook qua ( ontbrekend) patina blijven afsteken.
    De kop bekleden is niet zo moeilijk; 0.6 is dik genoeg; na blankschuren lijmen met de onvolprezen Sikaflex of Soudal Hightack, en rustig persen.

Senior Member

Standaard

op " een andere kop " ziet dat er zo uit : hier heb ik zink gebruikt, en witte Sikaflex om met de binding te harmoniëren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    op " een andere kop " ziet dat er zo uit : hier heb ik zink gebruikt, en witte Sikaflex om met de binding te harmoniëren.
    Tnx ! Kan die lijm eventueel ook weer los als ik dat zou willen ?

Senior Member

Standaard

vraag blijft ook hoe hoog die Stetsbar de snaren boven de pick-up laat lopen;
    daar zit toch ook enige vorm van beperking op de verstelbaarheid.
    Dat schijnt te kunnen, door de veren die het element op z'n plaats houden te vervangen voor kleine rubberen busjes. De Stetsbar Tele is speciaal voor Telecasters gemaakt; maar dan wel met een Tune-O-Matic brug. Niet de meest elegante oplossing ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Tnx ! Kan die lijm eventueel ook weer los als ik dat zou willen ?
    verhitten, of anders lossnijden met een snaar zoals je een blok kaas doorsnijdt :-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Dat schijnt te kunnen, door de veren die het element op z'n plaats houden te vervangen voor kleine rubberen busjes. De Stetsbar Tele is speciaal voor Telecasters gemaakt; maar dan wel met een Tune-O-Matic brug. Niet de meest elegante oplossing ...
    in principe kan het element zelfs vastgezet worden ( de "oren" langs onder tegen de "ashtray" klemmen ) maar of dat mooi is, dat element zo ver uit de body ?

Senior Member

Standaard

in principe kan het element zelfs vastgezet worden ( de "oren" langs onder tegen de "ashtray" klemmen ) maar of dat mooi is, dat element zo ver uit de body ?
    Tja, zoals ik al zei ... Ik twijfel ook nog. Ik begin met een gewone Telecaster brug, dan kan ik later nog eens met de Stetsbar experimenteren. Voordeel van de Stetsbar is dat alles gewoon weer terug in de oude vorm gebracht kan worden; de trem maakt gebruik van de bestaande schroefgaten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten