Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 75 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 750
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Ik heb toch maar dit setje online (bij Westerhaven) besteld: Boston BTS-08. Daar maken ze bij MAX Guitar hier in Nijmegen alle topkammetjes mee, en dat bevalt ze prima naar eigen zeggen. En de prijs valt mee: nog geen drie tientjes. MAX verkoopt ze alleen niet zelf. Ik zag net dat er een hoekje van de topkam van mijn MIM Stratocaster af is, dus dat komt mooi uit.

Bij MAX Guitar heb ik ook twee snaargeleidertjes en een plastic oefen-topkammetje meegenomen; bij Westerhaven heb ik ook nog 6 string ferrules, neck schroeven en twee benen topkammetjes besteld.
    Is inderdaad een leuk en goedkoop setje ik heb het ook, nadeel is dat de vijlen voor de dunne snaren veel te breed zijn. daar gebruik ik dan een setje sleutelvijltjes voor die ik op de slijpsteen op de gewenste dikte heb geslepen.

Senior Member

Standaard

En op de valreep van deze dag heb ik ook nog een set Fender Nocaster pickups besteld. De prijzen lopen erg uiteen; de meeste sets zijn € 150,- tot € 190,-. Staat de dollar slecht of zo ??? Ik vond er bij Thomann nog een voor € 129,-.

Ik wil de neck pickup verkopen, omdat ik op de Rustkaster alleen het brugelement ga gebruiken. Als iemand interesse heeft dan PM me maar !

Volgens mij heb ik nu (op een output jack na) alles bij elkaar voor de gitaar. Aan het eind van de lascursus zal ik nog wat staal moeten afrekenen, maar dat is niet veel.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 19 maart 2016 om 18:48

Senior Member

Standaard

Met de Stetsbar tremolo brug. Ik weet het nog niet zeker ...

Senior Member

Standaard

... nothing beats the real twang thang ...

Ik heb net de goeie ouwe '71 weer in elkaar gezet, goed gepoetst en er een nieuw setje .011 Ernie Balls op gezet. This is my true love ! Wat klinkt dat ding toch lekker ! Dan moet de Rustkaster nog van goeien huize komen ...

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 19 maart 2016 om 16:43

Senior Member

Standaard

Ik wil jullie in deze blog alles eerlijk laten zien over dit project, dus ook inzage geven in de kosten. Dan weet iemand die ook plannen maakt voor zo iets een beetje waar ie aan begint.

Even de rekening opmaken: ik heb nu al dik € 500,- uitgegeven aan onderdelen en gereedschap. Daar komt nog € 300,- voor de lascursus bij (zeg maar het 'arbeidsloon'). Het wordt toch wel een dure grap zo, maar ik heb dan ook niet bezuinigd op goedkoop spul. De body en neck waren overigens flink afgeprijsd: nieuw kosten ze bij Allparts resp. $ 260,- (€ 230,-) en $ 170,- (€ 150,-). Ze waren afgeprijsd vanwege heel lichte beschadigingen. Ik ga het Fender neck-element en de Stetsbar tremolo misschien wel weer verkopen om de kosten een beetje te drukken. Het enige waar ik spijt van heb is de body die ik heb gekocht en verzaagd. Maar daar hadden sommigen van jullie al terecht opmerkingen over.

Allparts body € 90,-;
    Allparts neck € 90,-;
    Stetsbar € 125,- (tweedehands);
    Nocaster pickup set € 129,-;
    Kluson tuners € 30,-.

De rest is gereedschap, kleine zaken als knoppen, topkammetjes, snaarbusjes en potmeters, en hout voor de mal en wax/olie en zo.

Het is goed om je te realiseren dat je voor dat geld (nu al ruim € 800,- all inclusive) een prima Mexicaanse Telecaster kan kopen, of voor iets meer geld al een hele mooie Amerikaanse. Maar die zijn niet van staal natuurlijk ... En het hele project kan nog steeds grandioos mislukken. Maar dan heb ik in ieder geval wel een hoop lol gehad en héél veel geleerd.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 19 maart 2016 om 16:54

Senior Member

Standaard

Ik heb ook even naar de uitlijning van de neck gekeken; die leek niet helemaal recht (bijvoorbeeld op de foto hierboven). Maar dat valt dus erg mee. Die krijg ik er wel recht op.

Senior Member

Standaard

Ik wil jullie in deze blog alles eerlijk laten zien over dit project, dus ook inzage geven in de kosten. Dan weet iemand die ook plannen maakt voor zo iets een beetje waar ie aan begint.

Even de rekening opmaken: ik heb nu al dik € 500,- uitgegeven aan onderdelen en gereedschap. Daar komt nog € 300,- voor de lascursus bij (zeg maar het 'arbeidsloon'). Het wordt toch wel een dure grap zo, maar ik heb dan ook niet bezuinigd op goedkoop spul. De body en neck waren overigens flink afgeprijsd: nieuw kosten ze bij Allparts resp. $ 260,- (€ 230,-) en $ 170,- (€ 150,-). Ze waren afgeprijsd vanwege heel lichte beschadigingen. Ik ga het Fender neck-element en de Stetsbar tremolo misschien wel weer verkopen om de kosten een beetje te drukken. Het enige waar ik spijt van heb is de body die ik heb gekocht en verzaagd. Maar daar hadden sommigen van jullie al terecht opmerkingen over.

Allparts body € 90,-;
    Allparts neck € 90,-;
    Stetsbar € 125,- (tweedehands);
    Nocaster pickup set € 129,-;
    Kluson tuners € 30,-.

De rest is gereedschap, kleine zaken als knoppen, topkammetjes, snaarbusjes en potmeters, en hout voor de mal en wax/olie en zo.

Het is goed om je te realiseren dat je voor dat geld (nu al ruim € 800,- all inclusive) een prima Mexicaanse Telecaster kan kopen, of voor iets meer geld al een hele mooie Amerikaanse. Maar die zijn niet van staal natuurlijk ... En het hele project kan nog steeds grandioos mislukken. Maar dan heb ik in ieder geval wel een hoop lol gehad en héél veel geleerd.
    Ik denk dat je bijna altijd voor de prijs van onderdelen voor zelfbouw wel een soortgelijk exemplaar kan kopen. (uiterlijk) Licht er helemaal aan wat je wilt bereiken. Het zelf doen is ook veel waard zeker als het resultaat naar jou zin is en er wellicht anderen zijn die het met je eens zijn is ook wel leuk.

De body daar heb ik ook een opmerking over gemaakt maar die kun je weer redelijk goedkoop in eenzelfde of betere /andere staat terug brengen. Koop een balkje hout in de kleur en soort die jij wilt en frees de uitsparingen en je hebt het begin van een nieuw project.
    de maten kun je overnemen van je originele gitaar. dat is voor jou inmiddels niet zo moeilijk meer.

Over de kosten zal je niet echt verrast zijn denk ik, want je zal vooraf ook wel eens hebben gekeken wat de losse onderdelen kosten. en de kosten van die lascursus is nooit weg daar heb je altijd nog wat aan, dus dan valt het nog mee toch. en gereedschap heb je nooit te veel.

Nou succes weer verder we blijven het volgen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik denk dat je bijna altijd voor de prijs van onderdelen voor zelfbouw wel een soortgelijk exemplaar kan kopen. (uiterlijk) Licht er helemaal aan wat je wilt bereiken. Het zelf doen is ook veel waard zeker als het resultaat naar jou zin is en er wellicht anderen zijn die het met je eens zijn is ook wel leuk.

De body daar heb ik ook een opmerking over gemaakt maar die kun je weer redelijk goedkoop in eenzelfde of betere /andere staat terug brengen. Koop een balkje hout in de kleur en soort die jij wilt en frees de uitsparingen en je hebt het begin van een nieuw project.
    de maten kun je overnemen van je originele gitaar. dat is voor jou inmiddels niet zo moeilijk meer.

Over de kosten zal je niet echt verrast zijn denk ik, want je zal vooraf ook wel eens hebben gekeken wat de losse onderdelen kosten. en de kosten van die lascursus is nooit weg daar heb je altijd nog wat aan, dus dan valt het nog mee toch. en gereedschap heb je nooit te veel.

Nou succes weer verder we blijven het volgen
    Leuk dat je weer reageert ! Ik denk dat ik zonder de tips van mensen zoals jij veel meer problemen gehad zou hebben.

Ik ben het met wat je hierboven zegt weer helemaal eens. Deze post was om iedereen te laten zien wat zo'n geintje kan kosten. Mijn 'blog' is knap uitgebreid, maar ik vind het wel leuk om alles te laten zien. Ik kan het iedereen die een beetje kan lassen en een beetje tijd heeft aanraden om het eens te proberen ! En ik vind het de kosten waard hoor ! Als ie lukt heb ik een unieke plank hier. En ik heb er echt heel veel plezier in. Een Telecaster is echt een heel simpel, mooi en tijdloos ontwerp. Al 65 jaar ! Dat is toch vet !

Ik denk dat het allemaal wel wat goedkoper had gekund (wat betreft de onderdelen) voor de eerste keer, vanwege het risico van mislukken. Ik had nog maar weinig idee waar ik aan begon, maar ik blijk genoeg verstand van lassen en van gitaren te hebben om er iets moois van te maken. Maar ik verwachtte ook dat ik waarschijnlijk spijt ga krijgen van een goedkope neck of een pickup van twee tientjes als het wél lukt !

Over wat anderen er van vinden: ik krijg (van vrienden, hier op dit forum, in een aantal Facebook-groepen) alleen maar hele positieve reacties. Da's natuurlijk leuk ! Ik heb zelfs al een zeer ruim bod gehad op de gitaar van iemand uit Washington. Alleen maar op basis van een vroege foto van een mockup.

Ik begin wel erg benieuwd te worden hoe dat ding gaat klinken.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 20 maart 2016 om 12:30

Senior Member

Standaard

Ik begin wel erg benieuwd te worden hoe dat ding gaat klinken.
    Dit is een heel erge valkuil vind ik!
    Tenminste, ik ben dan geneigd om na lang secuur te werken, op een gegeven moment duingebied af te raffelen om dan toch eens snel erachter te komen hoe ie klinkt.....Ik zou proberen dat niet te doen in ieder geval

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit is een heel erge valkuil vind ik!
    Tenminste, ik ben dan geneigd om na lang secuur te werken, op een gegeven moment duingebied af te raffelen om dan toch eens snel erachter te komen hoe ie klinkt.....Ik zou proberen dat niet te doen in ieder geval
    Haha ! Tijd en geduld zat ! Ik kan alleen maar aan de gitaar lassen tijdens de lascursus, twee uurtjes per week op woensdagavond. Thuis doe ik de rest (neck, passen en meten, montage, houtwerk, beetje voorslijpen en -schuren). Een goede planning voor die twee uurtjes is wel belangrijk; ik heb in totaal 9 lessen.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 20 maart 2016 om 12:34

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten