-
Ik wil jullie in deze blog alles eerlijk laten zien over dit project, dus ook inzage geven in de kosten. Dan weet iemand die ook plannen maakt voor zo iets een beetje waar ie aan begint.
Even de rekening opmaken: ik heb nu al dik € 500,- uitgegeven aan onderdelen en gereedschap. Daar komt nog € 300,- voor de lascursus bij (zeg maar het 'arbeidsloon'). Het wordt toch wel een dure grap zo, maar ik heb dan ook niet bezuinigd op goedkoop spul. De body en neck waren overigens flink afgeprijsd: nieuw kosten ze bij Allparts resp. $ 260,- (€ 230,-) en $ 170,- (€ 150,-). Ze waren afgeprijsd vanwege heel lichte beschadigingen. Ik ga het Fender neck-element en de Stetsbar tremolo misschien wel weer verkopen om de kosten een beetje te drukken. Het enige waar ik spijt van heb is de body die ik heb gekocht en verzaagd. Maar daar hadden sommigen van jullie al terecht opmerkingen over.
Allparts body € 90,-;
Allparts neck € 90,-;
Stetsbar € 125,- (tweedehands);
Nocaster pickup set € 129,-;
Kluson tuners € 30,-.
De rest is gereedschap, kleine zaken als knoppen, topkammetjes, snaarbusjes en potmeters, en hout voor de mal en wax/olie en zo.
Het is goed om je te realiseren dat je voor dat geld (nu al ruim € 800,- all inclusive) een prima Mexicaanse Telecaster kan kopen, of voor iets meer geld al een hele mooie Amerikaanse. Maar die zijn niet van staal natuurlijk ... En het hele project kan nog steeds grandioos mislukken. Maar dan heb ik in ieder geval wel een hoop lol gehad en héél veel geleerd.
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 19 maart 2016 om 17:54
Regels voor berichten