-
Dat gevoel had ik dus ook. De frequentiebanden in Nederland zijn niet langer vrij voor gebruik. De overheid heeft de 790-862 MHz band verkocht aan telecomproviders. Dit heeft gevolgen voor de gebruikers van draadloze microfoons en in-ear systemen. Ik had onlangs op advies een draadloos in-ear van LD aangeschaft onder het mom van licentie vrije band, geen storingen etc. maar vertrouwde het zelf niet helemaal. Kijkende naar de frequentie tabellen van mijn regio
http://www.shure.nl/support_en_download/zendfrequenties
http://www.bax-shop.nl/landingpages/...en-frequenties
http://www.frequencyfinder.eu (eigen adres ingeven t.b.v. de juiste frequenties)
Dan zie ik dat bijvoorbeeld Shure en Sennheiser voornamelijk een breder beschikbaar gebied van 400-600+ MHz pakken op licentie basis en daardoor nog wat meer kanalen hebben. De LD lijkt een systeem dat slim gebruikt van het ISM band (Frequentie bereik: 823 - 832 MHz en 863 - 865 MHz) en daarmee goedkoop en licentie vrij kan meeliften op de in-ear systemen.
Echter...het eerste bereik is dus verboden gebied en het 2e lijkt me zodanig klein dat het snel storingen zal gaan opleveren. Ik stuur hem dus terug en ga eerst maar een tijdje bedraad in-ear uitproberen...
Als consument moet je dus goed gaan opletten maar wellicht ben ik iets te paranoïde ;-)
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forum Rules
Favorieten/bladwijzers