Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 90 EersteEerste ... 31394041424351 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ach ja...... dat is ook zo'n ding. Natuurlijk klinkt 'waar je ook op speelt' niet altijd hetzelfde. Dat kun je voorkomen door op louter in-ear te spelen. Dan lijkt het net of je altijd hetzelfde klinkt, maar dat is niet zo, want de zaal, het podium, de hoeveelheid en zelfs de hoogte van jouw publiek doet daar iets mee. Maar uiteindelijk maken wij gitaristen onszelf dit wijs en hoort 99% van het publiek niet eens of je op een Strat, een LP, een Fender of een Marshall amp speelt. Het blijft zelfbevrediging.
    Dat klopt, maar zonder die zelfbevrediging sta jij niet met plezier te spelen en daar gaat het uiteindelijk om.

Standaard

Ok, dank voor reacties.
    Voor mij dus best de versterkte kemper, voor één band zonder IEM en met eigen cab.
    Is de kemper hiervoor luid genoeg? spelen wel loeihard met deze band

Bij gebruik met IEM ben ik wel overtuigd dat je dan altijd goede sounds krijgt en dat is toch lekker spelen, niet...
    Hierbij zou ik dan mss wel een frfr monitor (passief) bij willen hebben voor wat stagevolume en wat druk...
    Hoe gebeurt bij jullie dan de soundcheck? enkel lijntje naar FOH en klaar of toch nog instellen

Is er eigenlijk een groot verschil tussen top of rack in gebruik?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frull Bekijk bericht
    Ok, dank voor reacties.
    Voor mij dus best de versterkte kemper, voor één band zonder IEM en met eigen cab.

Bij gebruik met IEM ben ik wel overtuigd dat je dan altijd goede sounds krijgt en dat is toch lekker spelen, niet...
    Hierbij zou ik dan mss wel een frfr monitor (passief) bij willen hebben voor wat stagevolume en wat druk...
    Hoe gebeurt bij jullie dan de soundcheck? enkel lijntje naar FOH en klaar of toch nog instellen

Heb geen ervaring met de powered KPA en ik weet niet wat loeihard voor jou is, dus da's lastig te zeggen. Alleen kijkend naar het vermogen zou de powered KPA een heel eind mee moeten kunnen, qua volume.

Wij spelen allemaal met in-ears / zonder versterkers, de enige die wel hoorbaar is, is de drummer. Alles rechtstreeks naar PA / in ear mixer. Soundcheck is meestal in een kwartiertje klaar.

In gebruik is er geen verschil tussen toaster of rack. Qua lay out zijn er een paar kleine verschillen: waar de toaster twee dedicated draaiknoppen voor het MOD-block heeft, heeft de rack versie dit niet. Daarnaast mist de rack versie de led-ringen rond de vier knoppen onder het scherm en de volume knop.

Senior Member

Standaard

Ik vond de powered versie vwb volume hard genoeg.
    En ik vind zelf ook dat ik in een (te) luid bandje speel.

Standaard

iemand ervaring met de remote?
    alternatief zou fcb 1010 worden

voorlopig ga ik voor powered rack met of zonder remote

2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Senior Member

Standaard

iemand ervaring met de remote?
    alternatief zou fcb 1010 worden

voorlopig ga ik voor powered rack met of zonder remote
    Heb de Remote ook. Voordeel is natuurlijk dat je niets hoeft toe te wijzen of te programmeren zoals je dat bij een third party midi controller wel moet doen. Ook het grote scherm op de Remote is fijn. Overigens is het door herrieman genoemde BJ Devices, en dan in het bijzonder de TB-12, ook een te gekke controller. Betaalbaar, simpel qua bediening en programmering.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Heb de Remote ook. Voordeel is natuurlijk dat je niets hoeft toe te wijzen of te programmeren zoals je dat bij een third party midi controller wel moet doen. Ook het grote scherm op de Remote is fijn. Overigens is het door herrieman genoemde BJ Devices, en dan in het bijzonder de TB-12, ook een te gekke controller. Betaalbaar, simpel qua bediening en programmering.
    Voordeel van de Kemper Remote is het aansturen van je effecten binnen je sound.
    En de combi's... met 1 knop b.v. Delay en Chorus aan... of net Switchen Chorus aan / Delay uit...
    Geile looks ook... als Expressie heb ik er een Kemper-Groene 'Mission' controller bij.... ;-)
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Standaard

Ok, dank voor reacties.

Top of Rack is gelijk!

Ik heb de Non-Powered... Als ik Powered wil, prik ik 'm in op de Return van mijn Fender Buizen Combo.
    Via de Monitor output. Deze kan je inregelen of je wel of niet Cab Sim aan wilt... afhankelijk wat je lekker vind klinken... ;-)
    Scheelt je het geld van de Powered versie... en afhankelijk welke Amp, weet je dat deze hard genoeg kan!
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Standaard

Overigens is de Kemper ook gewoon 'Wennen'.... Het is een andere 'vertaling' van je sound.
    Als je InEar speelt... sowieso beter, dan een Mic, voor je Versterker en dan op je oren...
    Wij hebben een Stereo mix en dat is echt lekker. Bij grote gigs nog een losse Amp mee om wat podium geluid te kunnen maken... met ook wat Response op je spel (beetje feedback etc.).

Merk dat ik thuis, steeds meer mijn Kemper prefereer via actieve monitors, dan dat ik via mijn pedalenplank mijn buizenamp inga...

Binnen de Bandset up ook super!!!!
    Groovie Guitar Guus

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten