Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 23 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 230
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Geen rook en er komt nog steeds geluid uit , alleen de lage tonen vervormen (E en A snaren).
    Ah een uur prima gedaan, en daarna ineens minder?
    Even wachten op de technische wonders hier.. maar alvast bias checken.. plus de bedrading/solderingen van de B+? Wellicht even wat gedetailleerde foto's? Ik vermoed koude soldeerpunten/slecht contact?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Ah een uur prima gedaan, en daarna ineens minder?
    Even wachten op de technische wonders hier.. maar alvast bias checken.. plus de bedrading/solderingen van de B+? Wellicht even wat gedetailleerde foto's? Ik vermoed koude soldeerpunten/slecht contact?
    Ik zal hem volgende week op de werkbank leggen en hem eerst eens goed nalopen op een slechte verbinding.

Senior Member

Standaard

Er is Ook nog iets anders aan de hand.
    Als het voetpedaal niet is aangesloten en je raakt het chassis aan hoor je een brom , sluit je hem aan is het verdwenen.
    Als je de vibrato aanzet , dan duurt het even voordat het effect hoorbaar is en zie je de pilotlamp knipperen met tussenposen van ongeveer 10 seconden.
    Werk aan de winkel dus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Ik vermoed koude soldeerpunten/slecht contact?
    Hoe speur ik die op?

Senior Member

Standaard

Met een pollepel (of iets anders dat geen stroom geleid) op alle solderingen rammen (of gewoon tikken) terwijl de versterker aan staat.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Hoe speur ik die op?
    N.B. Eerst met een dikke weerstand die elco's ontladen he? Van de plus naar massa.

Kijken of je soldeer blobben ziet... verbindingen die je vaker opnieuw hebt gesoldeerd. Solderingen waar een krakje in zit, of die niet vloeiend ogen. Probeer wat draadjes te bewegen. Dan zou je contact kunnen meten van onderdeel naar onderdeel met de soldering er tussen. Je hebt solide draad gebruikt? Dat kan ook makkelijk knappen is mijn ervaring.

Ga je prutsen met de versterker aan.. doe tandartshandschoentjes aan, of nog beter zo'n gele keukenhandschoen... en doe het met een houten stokkie. Hele versterker even schematisch langslopen van input naar output... gewoon tikken op de onderdelen vlak bij de verbinding. Dan zou je misschien wat gekraak kunnen horen door de speaker.

De massadraden correct aangesloten?. Je had ze bij de jacks verwijderd, maar per ongeluk niet teveel verwijderd?

Geen resultaat dan maar even wat foto's.

Edit: Vanuit je voorgaande post zou ik inderdaad dat vibrato/reverb circuit eerst bekijken aangezien je daar als laatst mee bezig was?
    Laatst gewijzigd door kassie; 19 augustus 2013 om 12:12
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Mooi , bedankt ,ga ik doen.

Senior Member

Standaard

Even mijn leken-logica er op los laten: het eerste uur deed de versterker het goed, daarna dus storing. Dan zeg ik: iets is (te) warm geworden en gaan werken. Een slechte soldeerverbinding is zeker mogelijk, maar de kans is dan groot dat de versterker het weer goed doet als 'ie is afgekoeld. Is dat het geval?

Anders scenario: iets dat matigjes vastzat is door de (geluids-)trillingen losgegaan. Heb je mechanische verbindingen gecheckt? Buizen in de buisvoeten, misschien je speakerdraden met van die klemmetjes op de speaker?

Inderdaad zou ik eerst alle verdachte soldeersels opnieuw laten vloeien (kans is groot dat 'ie het dan al weer goed doet) en daarna gaan "chopsticken" (ik gebruik zelf inderdaad een houten eetstokje daarvoor).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Ik ben niet de enigste : http://www.tdpri.com/forum/shock-bro...lay-b-c-c.html .
    Dus vanmiddag maar eens met een stokje aan de gang.

Senior Member

Standaard

Can't live without chopsticks!

Succes! Hopelijk een slechte soldeerverbinding. Oscillatie wordt weer lastiger.....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten