Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Er is Ook nog iets anders aan de hand.
Als het voetpedaal niet is aangesloten en je raakt het chassis aan hoor je een brom , sluit je hem aan is het verdwenen.
Als je de vibrato aanzet , dan duurt het even voordat het effect hoorbaar is en zie je de pilotlamp knipperen met tussenposen van ongeveer 10 seconden.
Werk aan de winkel dus.
Met een pollepel (of iets anders dat geen stroom geleid) op alle solderingen rammen (of gewoon tikken) terwijl de versterker aan staat.
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
N.B. Eerst met een dikke weerstand die elco's ontladen he? Van de plus naar massa.
Kijken of je soldeer blobben ziet... verbindingen die je vaker opnieuw hebt gesoldeerd. Solderingen waar een krakje in zit, of die niet vloeiend ogen. Probeer wat draadjes te bewegen. Dan zou je contact kunnen meten van onderdeel naar onderdeel met de soldering er tussen. Je hebt solide draad gebruikt? Dat kan ook makkelijk knappen is mijn ervaring.
Ga je prutsen met de versterker aan.. doe tandartshandschoentjes aan, of nog beter zo'n gele keukenhandschoen... en doe het met een houten stokkie. Hele versterker even schematisch langslopen van input naar output... gewoon tikken op de onderdelen vlak bij de verbinding. Dan zou je misschien wat gekraak kunnen horen door de speaker.
De massadraden correct aangesloten?. Je had ze bij de jacks verwijderd, maar per ongeluk niet teveel verwijderd?
Geen resultaat dan maar even wat foto's.
Edit: Vanuit je voorgaande post zou ik inderdaad dat vibrato/reverb circuit eerst bekijken aangezien je daar als laatst mee bezig was?
Laatst gewijzigd door kassie; 19 augustus 2013 om 12:12
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Mooi , bedankt ,ga ik doen.
Even mijn leken-logica er op los laten: het eerste uur deed de versterker het goed, daarna dus storing. Dan zeg ik: iets is (te) warm geworden en gaan werken. Een slechte soldeerverbinding is zeker mogelijk, maar de kans is dan groot dat de versterker het weer goed doet als 'ie is afgekoeld. Is dat het geval?
Anders scenario: iets dat matigjes vastzat is door de (geluids-)trillingen losgegaan. Heb je mechanische verbindingen gecheckt? Buizen in de buisvoeten, misschien je speakerdraden met van die klemmetjes op de speaker?
Inderdaad zou ik eerst alle verdachte soldeersels opnieuw laten vloeien (kans is groot dat 'ie het dan al weer goed doet) en daarna gaan "chopsticken" (ik gebruik zelf inderdaad een houten eetstokje daarvoor).
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Ik ben niet de enigste : http://www.tdpri.com/forum/shock-bro...lay-b-c-c.html .
Dus vanmiddag maar eens met een stokje aan de gang.
Can't live without chopsticks!
Succes! Hopelijk een slechte soldeerverbinding. Oscillatie wordt weer lastiger.....
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Favorieten/bladwijzers