Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
Het verdraaien hou je niet tegen met een stukje gesoldeerd koperdraad dus dat is absoluut niet de funtie. Zitten de pots eenmaal een beetje los zul je storingen krijgen omdat het contact met het chassis slechter wordt. Door de losse massaverbinding is een goed ground contact gegarandeerd ondanks dat de moerbevestiging slechter wordt.
Ik reageerde meer op de zin waarin stond dat dit stuk draad weer met een los draadje aan het chassis verbonden zou moeten worden:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
Een ijzerdraadje over de ruggen van alle pots solderen en dat met één draadje aan het chassis verbinden is een goed idee, kan veel toekomstige ellende voorkomen.
dat verbinden is vrij nutteloos, want ieder pot is al verbonden aan elkaar en iedere pot is verbonden aan de massa doordat het door het chassis is geschroefd.

Waar ik precies opgepikt heb dat pots niet meer rond kunnen draaien door een dik stuk koperdraad aan de achterkant weet ik niet meer, maar vond het op zich een logisch verhaal, als pots niet ronddraaien kunnen draden niet ronddraaien en kan er niets per ongeluk losknappen of ongewenst contact maken.