Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 226 van 252 EersteEerste ... 126176216224225226227228236 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.251 t/m 2.260 van 2514
    Senior Member

Standaard

@ Thyrif:
    Je zou de cab ook zelf stereo kunnen maken. Dit is een erg kleine moeite, en toch leuk om ook stereo effecten te kunnen gebruiken.
    Dit is een plaatje met inputs van Marshall (http://www.thomann.de/nl/marshall_bu...lussplatte.htm) , maar je kunt met een beetje zoeken ook merkloos vinden denk ik (goedkoper). Alleen even kijken of het passend is, of dat je iets moet bij frezen.
    Of gewoon een extra gat naast je huidige input boren.

Hier een schema:
    http://www.google.nl/imgres?q=stereo...r:57,s:0,i:260

Senior Member

Standaard

Leuk rackje! Idd stereo maken, dat is een kleine moeite en juist de kracht van een stereo poweramp!
    Volgens tone-puristen moet je pre-amp en poweramp uit dezelfde voeding komen om de stroom "gesynchroniseerd" te hebben. Geen idee of het zo is, want ik heb altijd een veredelde stroomverdeler gebruikt zoals Liquid ook heeft.
    Ik wil zeker nog een echte Furman, aangezien al mijn geld in mijn TriAxis, 2:90, G-system rack zit.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Als je pre- en poweramp op dezelfde fase aangesloten zijn, dan is dat toch "gesynchroniseerd" of zie ik dat verkeerd?

Ik heb nooit behoefte gehad aan zo' n dure power conditioner. Als wij ergens spelen waar een aggregaat staat, zorgt onze (vaste) geluidsman al dat wij gewoon een nette stroomvoorziening ter beschikking hebben, welke gescheiden is van het licht-spul.
    Is dat dan luxe, of doen de meeste geluidsmensen dit zo?

Senior Member

Standaard

Gelden deze foto's ook? :P Ik heb sinds deze week een auto dus ik wilde weten hoeveel gear er in past. Zoals te zien is het mogelijk een cab, 6 HE en 10 HE rack erin te stoppen.

Er moeten echter ook nog een gitaar en pedalboard mee. Ook was het 10 HE rack best tricky om alleen in de auto te krijgen, en er zaten enkel een Axe-FX, Sound Sculpture Switchblade, power conditioner en 3 pedalen in. Met mijn 3 HE ENGL poweramp is het volgens mij niet leuk meer.
    Ik wil dus niet meer dan 1 rack meenemen en bij voorkeur het 6 HE rack. Ik denk dat ik voorlopig voor de setup met Axe-FX, stereo poweramp (ENGL 930/60) en stereo cab (ENGL PRO 212) ga, tezamen met een power conditioner. Dan krijgt FoH een stereo signaal met cab sim via Axe Output 1, en ikzelf het directe signaal door het cabinet via Axe Output 2 en poweramp.

Senior Member

Standaard

@Liquid_Metal:
    Ik had het gezegd hè ... haha! <3
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    @Liquid_Metal:
    Ik had het gezegd hè ... haha! <3
    Yep. Het ging wel hoor, maar uiteindelijk zou een 10 HE nog veel zwaarder worden en aangezien ik altijd in m'n eentje moet inladen zie ik dat niet zitten. Het is wel fijn om zulke limitaties te hebben. Ik zal het 10 HE gebruiken om spul thuis op te slaan en kan dus met de 6 HE een mooi rackje maken.
    Ik heb sterk het verlangen om de Axe aan te vullen met een echte top, hoewel dat totale waanzin is. Ik weet nog niet eens welke en de Axe klinkt super. Bovendien ben ik dan m'n stereo-effect kwijt. Maar er knaagt iets in mij over het gebruik van modelling.
    Hopelijk kan ik die drang weerstaan en eerst eens wat gigs doen met deze set (Axe - Poweramp - Cab). Er staan nog geen gigs gepland (alleen een wedstrijd en daar mag je geen eigen gear meenemen).

Senior Member

Standaard

Heb je nog wel plek voor je gitaar/gitaren?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Gelden deze foto's ook? :P Ik heb sinds deze week een auto dus ik wilde weten hoeveel gear er in past. Zoals te zien is het mogelijk een cab, 6 HE en 10 HE rack erin te stoppen.

Er moeten echter ook nog een gitaar en pedalboard mee. Ook was het 10 HE rack best tricky om alleen in de auto te krijgen, en er zaten enkel een Axe-FX, Sound Sculpture Switchblade, power conditioner en 3 pedalen in. Met mijn 3 HE ENGL poweramp is het volgens mij niet leuk meer.
    Ik wil dus niet meer dan 1 rack meenemen en bij voorkeur het 6 HE rack. Ik denk dat ik voorlopig voor de setup met Axe-FX, stereo poweramp (ENGL 930/60) en stereo cab (ENGL PRO 212) ga, tezamen met een power conditioner. Dan krijgt FoH een stereo signaal met cab sim via Axe Output 1, en ikzelf het directe signaal door het cabinet via Axe Output 2 en poweramp.
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

Standaard

Leuk topic: post je volgestouwde auto.

Maar Liquid, zo kom je dus achter de waarheid. Het probleem met een personenauto is natuurijk die rand waar je alles over heen moet tillen. Als je met grote racks aan de slag wil, is een station bijna een vereiste. Ik heb lang in een caddy gereden, geweldig hoe makkelijk je daar alles in laadt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Leuk topic: post je volgestouwde auto.

Maar Liquid, zo kom je dus achter de waarheid. Het probleem met een personenauto is natuurijk die rand waar je alles over heen moet tillen. Als je met grote racks aan de slag wil, is een station bijna een vereiste. Ik heb lang in een caddy gereden, geweldig hoe makkelijk je daar alles in laadt.
    Zo'n Caddy heb ik ook gehad! Super auto...
    12 he flightcase op wielen... Trok die uit de auto... Marshall Buikkast erop... rolde 'm zo de kroeg in... met 5 minuten speelklaar ;-)
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Zo'n Caddy heb ik ook gehad! Super auto...
    12 he flightcase op wielen... Trok die uit de auto... Marshall Buikkast erop... rolde 'm zo de kroeg in... met 5 minuten speelklaar ;-)
    Ja zo ging het, alleen bij mij dan de marshall buik op wielen en twee kisten daar op. Ik had 9 minuten nodig omdat ik niet een maar twee kisten had..

En voor wat het waard is, met de caddy kon je prima scheuren!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten