Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 225 van 252 EersteEerste ... 125175215223224225226227235 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.241 t/m 2.250 van 2514
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daghengst Bekijk bericht
    Mijn setje bestaat uit:
    Behringer bcr1000 tuner
    Rocktron Voodu Valve pre amp
    TC Electronics G major 1
    Rocktron eindtrap 100 w
    Behringer FCB1010

Senior Member

Standaard

Ik vind het juist wel stoer om in een foto's - topic geen foto's te plaatsen

Senior Member

Standaard

Mijn nieuwe setup! Eerste rack, dus nog een beetje uitvogelen hoe het allemaal handig is enzo.

ENGL Z12 midi (alleen PC )
    ENGL 530 preamp (JJ's)
    Rocktron Hush Super-C Noise supressor/gate
    TC Electronic G-Major
    BBE Sonic Maximizer
    Mesa 50/50 power amp (moet binnenkort nog nieuwe buizen regelen, iemand tips?)
    Carvin Legacy 2x12 v30

De G-major relay-schakelt ook de preamp kanalen van de 530 met een stereokabeltje, en zo kan ik dus een aantal preset-sounds onder mn voeten hebben. Ik heb nog een wah, tuner en tubescreamer die ik nog voor mn amp wil gebruiken, daar ga ik nog een klein pedalboardje voor zoeken (pedaltrain nano?)
    De BBE is wel vet, maar de BBE-process is erg overdreven, op 9 uur/half10 heb je net die helderheid die je wil zonder dat het als een behringer overdrive-chorus gaat klinken.

De Mesa 50/50 heeft twee kanalen, maar volgens de handleiding kan ik ook ééntje gebruiken als de volumepot van de andere maar dicht is en er geen input op aangesloten is. Lijkt me wel een tikje onveilig, dus ik tape de potmeter nog wel even vast ofzo

TLDR; PICS!

edit: Ohja, mn Gator GRR6L heeft trolleywieltjes \o/ (want de mesa is zwaaaaar)
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

Senior Member

Standaard

Goed begin, Thyrif! Je poweramp heeft een standby functie. Als 'ie daar in staat hoeft er geen speaker aangesloten te zijn en maakt het niet uit hoe de potmeters staan (zo werkt het iig met de meeste poweramps). Heeft je cab geen stereo functie? Sluit de G-Major en poweramp aan in stereo en luister of je dat vetter vind klinken (bv met chorus op rechts phase reversed en verschillende delay-tijden links en rechts).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Goed begin, Thyrif! Je poweramp heeft een standby functie. Als 'ie daar in staat hoeft er geen speaker aangesloten te zijn en maakt het niet uit hoe de potmeters staan (zo werkt het iig met de meeste poweramps). Heeft je cab geen stereo functie? Sluit de G-Major en poweramp aan in stereo en luister of je dat vetter vind klinken (bv met chorus op rechts phase reversed en verschillende delay-tijden links en rechts).
    Ja, zou leuk zijn, maar de cab is mono anders had ik dat zeker al geprobeerd! En er is ook maar 1 standbyknop voor beide kanalen tegelijk. In de manual staat dat het kan, dus het zal wel goed zijn, op sevenstring.org gebruiken meer mensen dat ding ook zo. (wel ff tapen voor de veiligheid )

edit: oh ja, wat vind iedereen van powerconditioners? Zit nu gewoon een adam hall stekkerblok aan de achterkant xD

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thyrif Bekijk bericht
    Ja, zou leuk zijn, maar de cab is mono anders had ik dat zeker al geprobeerd! En er is ook maar 1 standbyknop voor beide kanalen tegelijk. In de manual staat dat het kan, dus het zal wel goed zijn, op sevenstring.org gebruiken meer mensen dat ding ook zo. (wel ff tapen voor de veiligheid )

edit: oh ja, wat vind iedereen van powerconditioners? Zit nu gewoon een adam hall stekkerblok aan de achterkant xD
    Waar is die derde knop dan voor (ik zie 3 switches op de MB) (sorry, te lui om te googlen).
    ECHTE powerconditioners zijn handig als je op mobiele aggregaten moet spelen. De stroom uit de muur in Nederland is echter ontzettend stabiel dus je hebt geen powerconditioner nodig die zorgt dat er altijd 220 volt geleverd wordt. De goedkopere modellen hebben wel een overspanningsbeveiliging maar of dat echt nodig is weet ik ook niet. Ik heb zelf een Samson Powerbrite omdat ik het handig vind om aan de voorkant een centrale aan/uit-schakelaar te hebben, en de leds komen ook wel eens van pas. Het ding doet echter niet veel meer dan stroom verdelen, en er zit een overspanningsbeveiliging op.

Senior Member

Standaard

Waar is die derde knop dan voor (ik zie 3 switches op de MB) (sorry, te lui om te googlen).
    Volgens mij high/low power (pethode/triode?)

Senior Member

Standaard

ECHTE powerconditioners zijn handig als je op mobiele aggregaten moet spelen. De stroom uit de muur in Nederland is echter ontzettend stabiel dus je hebt geen powerconditioner nodig die zorgt dat er altijd 220 volt geleverd wordt. De goedkopere modellen hebben wel een overspanningsbeveiliging maar of dat echt nodig is weet ik ook niet. Ik heb zelf een Samson Powerbrite omdat ik het handig vind om aan de voorkant een centrale aan/uit-schakelaar te hebben, en de leds komen ook wel eens van pas. Het ding doet echter niet veel meer dan stroom verdelen, en er zit een overspanningsbeveiliging op.
    De Mesa heeft een hi/lo power switch als derde switch ^^

Heb je ook nooit last van hums op kleinere stages waar (neon-)licht wel eens op dezelfde groep zit?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thyrif Bekijk bericht
    De Mesa heeft een hi/lo power switch als derde switch ^^

Heb je ook nooit last van hums op kleinere stages waar (neon-)licht wel eens op dezelfde groep zit?
    Daar heb ik geen ervaring mee, maar wellicht dat een powerconditioner dat inderdaad wel opvangt.

Standaard

Daar heb ik geen ervaring mee, maar wellicht dat een powerconditioner dat inderdaad wel opvangt.
    De meeste powerconditioners hebben alleen maar bescherming tegen (beperkte) hoge voltages. Duurdere Furmans (vanaf 400 euro) hebben volgensmij een filter erin.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten