Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 2514

Hybrid View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thyrif Bekijk bericht
    Ja, zou leuk zijn, maar de cab is mono anders had ik dat zeker al geprobeerd! En er is ook maar 1 standbyknop voor beide kanalen tegelijk. In de manual staat dat het kan, dus het zal wel goed zijn, op sevenstring.org gebruiken meer mensen dat ding ook zo. (wel ff tapen voor de veiligheid )

edit: oh ja, wat vind iedereen van powerconditioners? Zit nu gewoon een adam hall stekkerblok aan de achterkant xD
    Waar is die derde knop dan voor (ik zie 3 switches op de MB) (sorry, te lui om te googlen).
    ECHTE powerconditioners zijn handig als je op mobiele aggregaten moet spelen. De stroom uit de muur in Nederland is echter ontzettend stabiel dus je hebt geen powerconditioner nodig die zorgt dat er altijd 220 volt geleverd wordt. De goedkopere modellen hebben wel een overspanningsbeveiliging maar of dat echt nodig is weet ik ook niet. Ik heb zelf een Samson Powerbrite omdat ik het handig vind om aan de voorkant een centrale aan/uit-schakelaar te hebben, en de leds komen ook wel eens van pas. Het ding doet echter niet veel meer dan stroom verdelen, en er zit een overspanningsbeveiliging op.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Waar is die derde knop dan voor (ik zie 3 switches op de MB) (sorry, te lui om te googlen).
    Volgens mij high/low power (pethode/triode?)

Senior Member

Standaard

ECHTE powerconditioners zijn handig als je op mobiele aggregaten moet spelen. De stroom uit de muur in Nederland is echter ontzettend stabiel dus je hebt geen powerconditioner nodig die zorgt dat er altijd 220 volt geleverd wordt. De goedkopere modellen hebben wel een overspanningsbeveiliging maar of dat echt nodig is weet ik ook niet. Ik heb zelf een Samson Powerbrite omdat ik het handig vind om aan de voorkant een centrale aan/uit-schakelaar te hebben, en de leds komen ook wel eens van pas. Het ding doet echter niet veel meer dan stroom verdelen, en er zit een overspanningsbeveiliging op.
    De Mesa heeft een hi/lo power switch als derde switch ^^

Heb je ook nooit last van hums op kleinere stages waar (neon-)licht wel eens op dezelfde groep zit?
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thyrif Bekijk bericht
    De Mesa heeft een hi/lo power switch als derde switch ^^

Heb je ook nooit last van hums op kleinere stages waar (neon-)licht wel eens op dezelfde groep zit?
    Daar heb ik geen ervaring mee, maar wellicht dat een powerconditioner dat inderdaad wel opvangt.

Standaard

Daar heb ik geen ervaring mee, maar wellicht dat een powerconditioner dat inderdaad wel opvangt.
    De meeste powerconditioners hebben alleen maar bescherming tegen (beperkte) hoge voltages. Duurdere Furmans (vanaf 400 euro) hebben volgensmij een filter erin.

Senior Member

Standaard

@ Thyrif:
    Je zou de cab ook zelf stereo kunnen maken. Dit is een erg kleine moeite, en toch leuk om ook stereo effecten te kunnen gebruiken.
    Dit is een plaatje met inputs van Marshall (http://www.thomann.de/nl/marshall_bu...lussplatte.htm) , maar je kunt met een beetje zoeken ook merkloos vinden denk ik (goedkoper). Alleen even kijken of het passend is, of dat je iets moet bij frezen.
    Of gewoon een extra gat naast je huidige input boren.

Hier een schema:
    http://www.google.nl/imgres?q=stereo...r:57,s:0,i:260

Senior Member

Standaard

Leuk rackje! Idd stereo maken, dat is een kleine moeite en juist de kracht van een stereo poweramp!
    Volgens tone-puristen moet je pre-amp en poweramp uit dezelfde voeding komen om de stroom "gesynchroniseerd" te hebben. Geen idee of het zo is, want ik heb altijd een veredelde stroomverdeler gebruikt zoals Liquid ook heeft.
    Ik wil zeker nog een echte Furman, aangezien al mijn geld in mijn TriAxis, 2:90, G-system rack zit.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Als je pre- en poweramp op dezelfde fase aangesloten zijn, dan is dat toch "gesynchroniseerd" of zie ik dat verkeerd?

Ik heb nooit behoefte gehad aan zo' n dure power conditioner. Als wij ergens spelen waar een aggregaat staat, zorgt onze (vaste) geluidsman al dat wij gewoon een nette stroomvoorziening ter beschikking hebben, welke gescheiden is van het licht-spul.
    Is dat dan luxe, of doen de meeste geluidsmensen dit zo?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten