De Axe-FX Ultra geeft mij inderdaad voor een groot deel de sounds die ik zoek. Ik had een zeer lekker klinken choruspedaal en de Axe doet dat geluid minstens even goed (en dan nog in stereo). Sommige effecten zijn voor mij echter niet wat ik zoek, namelijk flanger en wah. Daar heb ik dus losse pedalen voor. Het compressiepedaal is puur toegevoegd omdat ik de Axe enkel postgain gebruik.
Als je interne cab sims gebruikt en speelt over FRFR klinkt het altijd wat hifi. Met een buizen-eindtrap en gitaarcabinet "leeft" het geluid meer. Dan is het geluid zoals van de Quad zeer zeker bereikbaar.
Ik gebruik(te) zelf de FAS Modern en daar ben ik nog altijd zeer over te spreken. Ik vond het echter niet prettig om menu's in te moeten om kleine settings (bv een beetje minder bas) te veranderen. Bovendien speel ik soms met alleen een amp, dus dit is een mooie modulaire setup.
Voorlopig heeft die nog geen toepassing. Hij zat nog in de plaat die ik erop heb geschroefd en heb 'm erop laten zitten voor mogelijke toekomstige toepassingen. Ik zat eraan te denken om bv een Powercon > IEC kabel te maken om de Armageddon aan te sluiten. Die wordt nu gevoed met een IEC-kabel die uit het rack komt. Andere optie is een stekkerdoos met powercon aansluiting (heb ik nog liggen, vroeger gebruikt) waar dan de Arma in kan. Omdat ik daar echter geen andere toepassingen voor heb lijkt me dat alleen maar meer zooi meenemen.
Overigens overweeg ik om de Pedal Power 2+ te vervangen door iets zoals de Cioks AC8 (waarvan ik vrees dat ie de Line6 M5 niet aankan). Reden is dat ik dan de adapter van de Ground Control Pro (rechtsachter), die nu via MIDI de GCP voedt, weg kan halen. Dat scheelt redelijk in gewicht, en dan kan de PP2+ weer naar m'n pedalboard (dat er nu zéér armetierig uitziet). Iemand ervaring met het voeden van een GCP via zo'n powerblok?
Favorieten/bladwijzers