Daar zijn ze dan!

Zo is hij nu in zijn geheel:

Achterkant (best wel glim):

Voorkant (idem):

En de achterkant van de kop, met de stoere tuners. Ze noemden het zwart chroom, geloof ik. Heeft wel wat...

En vanochtend zou ik dus verder met de brug. Ik had er nooit bij stilgestaan dat ik die gleuf voor het zadel uiteindelijk toch een beetje op goed geluk maak, dus dat dat net zo goed van tevoren al kan!

En hier zou hij dan moeten komen:

Voor het vastklemmen van de brug zeggen ze dat je een blokje zou moeten hebben, dat van binnen onder de brug past, met gleufjes zodat het over het kruis heen valt. Niet gedaan. Volgens mij moet dit ook werken:

Maar toen... toen ik nog drie keer alles ging nameten (altijd doen!) bleek dat ik er weer in was getrapt: de gaten voor de brugpennen zaten te ver uit elkaar. Grrrrr!!!!! En ik weet van mezelf dat ik dat elke keer weer bijna fout doe! Geen rekening gehouden met het verschil tussen toetsbreedte en snaarafstand... En ik had er dus extra op gelet toen ik die gaten er in boorde! Maar dus niet goed genoeg!

OK, back to the drawing board... Nieuwe brug. Eigenlijk ook geen slechte ontwikkeling, want ik vond hem al een beetje aan de kleine kant. De nieuwe heeft schuine zijkanten de andere kant op, en dat ziet er logischer uit. Goed, nog eens uitmeten:

En dan dus schuren en schrapen tot de lak tussen de tape weg is:

De houten klem die ik in gedachten had, bleek niet sterk genoeg in combinatie met mijn (ook net nieuw gefabriekte) brug-aanduw-hulpje, dus dan maar met zwaar geschut (overigens natuurlijk wel met de hierboven gedemonstreerde uitbreiding binnenin!):

Tsja, en nu dus even wachten... Misschien durf ik vanmiddag of vanavond al aan de eindsprint te beginnen.