magnifique woml, jaloers hier.
mss zou ik zelf het hoogste puntje van de hstock een mini fractie afronden (zoals de punt rechts daarvan).
maar nog es: Knap werk!! mooie tuners ook
Ja, ik ben fan van de nulfretEn die kop deed het op mijn archtop ook al goed. Die archtop was wel wat puntiger aan alle kanten, dus paste er wat dat betreft beter bij, maar ik houd hem er maar in. Het heeft wel iets herkenbaars. Tenzij ik echt iets anders wil, met gleuven in de kop of 6 stemschroeven op een rijtje bijvoorbeeld, dan werkt het natuurlijk niet.
En @barno: ik moet eerst nog zien of hij het straks ook daadwerkelijk doet! Daarna mag je jaloers zijn...![]()
I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...
Klasse Woml
't Is al eerder gezegd: Schitterende tuners. Welk merk is dat?
Wow, wat een vakmanschap. Erg leuk om de bouw te volgen![]()
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
@Ike Het zijn Schertlers. Ze waren op de vorige meeting ergens in de aanbieding, zodat ze niet meer idioot duur maar alleen nog maar gewoon duur warenEn ik vond ze leuk, dus ik heb er twee setjes van meegenomen. Op de OM (oh ja, daar was ik ook nog mee bezig...) komen goudkleurige.
@Cocobolo Nou nou, te veel eer... Vakmanschap is het nog lang niet! Hij komt natuurlijk mee naar de meeting, dan kun je zelf zien wat een schoonheidsfoutjes er nog allemaal in zitten. Ik zie het nog steeds als net-niet-meer-amateuristisch gehobby. Maar het kan ook helemaal geen kwaad als er nog room for improvement is, dan heb ik tenminste een aanleiding om de volgende nóg beter te krijgen!
Verder @barno: je mag!!! Ik heb nog een avondsessie ingelast, en... IT'S ALIVE!!!
Er kwam uiteindelijk toch een hogere actie uit dan verwacht, maar die is intussen alweer een stuk minder. Alles voelt vrij fors, dus het is even wennen, maar goed te doen. Verder zitten hier en daar nog een paar rammeltjes en trillertjes waarvan ik verwacht dat ze er wel uit gaan als ik de boel gevlakt heb.
Voorlopig heb ik hem alvast mee naar huis genomen, om een beetje te proberen. Laat hem maar even wennen aan al die snaren die overal aan het trekken zijn, en dan komen de laatste finishing touches ergens volgende week wel eens.
Maar eerste indruk: OEEEHHHHH! Lekkere lage BOWMMMMM, alles lijkt redelijk zuiver, en het klinkt niet slecht!
Morgen bij goed licht volgen foto's, en als mijn vingers weer een beetje zijn bijgekomen van alle klusgeweld van de afgelopen tijd, probeer ik vast ook nog wel een kleine demo.
Nog even een laatste update: Hij is écht leuk!
Ondanks een paar gehavende vingers en nagels, en ondanks ettelijke borrels om het te vieren komt er allerlei leuks uit dat apparaat! Ik zit de hele tijd met een grote grijnsvan alles uit te proberen!
Ik heb hem ook nog even naast zijn broertje gezet, waarvan ik de bodyvorm had overgetrokken, en ik moet zeggen dat ik de plek van de brug op een gewone jumbo steeds raarder vind. Dat ziet er toch eigenlijk maar gek uit, zo hoog. Nee, zo'n jumbo-kast is gewoon bedoeld voor baritons!
Favorieten/bladwijzers