Oorspronkelijk geplaatst door
EuroCinema

Zachter moeten terwijl je nog op standby staat, die gaat wel de boeken in als 1 van de beste!
Had ik hier nou al eens verteld over onze meest legendarische geluidsman-ervaring? We hebben zelfs een nummer over hem geschreven. At the risk of repeating myself een paar hoogtepunten uit de samenwerking met deze kerel:
1) Hij: "kunnen jullie de versterkers een beetje alle kanten op richten? Er is geen p.a. en dan hoort iedereen toch wat."
Wij: "Ehm.. we staan midden op een plein, dus dat betekent dat terrasje 1 de bas hoort, terasje 2 de gitaar en terrasje 3 de Hammond"
Hij: "Ja prima!"
2) 5 minuten voor showtime: "ik ben weg, maar jullie kunnen me altijd bellen"
3) Ik (tegen publiek): "Bedankt! Het volgende nummer komt van onz..."
Hij (tegen mij): "Willen jullie nu gaan eten?"
Ik: "Gast, ik sta op te treden en we moeten nog een halfuur spelen!"
Hij: "Ja maar anders kan het pas over een uur"

En toen we na onze set voltooid te hebben zaten te eten zagen we de volgende band beteuterd het restaurant in lopen, die waren halverwege hun set naar de kantine gebonjourd anders liep het eetschema in de war!
Bonus track:
Deze gig was buiten, aan het begin van de avond. Naarmate het donkerder werd, bleek dat er overal
verlichting was behalve op het podium! Publiek kon ons dus steeds moeilijker zien en ik moest mijn setlist bij het lampje van m'n amp houden om hem te kunnen lezen!!
Favorieten/bladwijzers