Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
Tja, ik lees je posts echt wel, maar hij heeft ook 2 single channel-amps, en een goeie channelswitcher voegt alleen maar wat toe aan je gear toch?
Neemt niet weg dat hij idd minder tevreden over die channelswitchers is, maar het zijn geen slechte amps, dat zegt ie zelf ook.
Ik was je maar een beetje aan het pesten hoor.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat een channelswitcher wel wat toevoegt aan een collectie, maar ja, in het geval van Orph geeft hij zelf al aan dat hij ze te vlak vindt klinken. Ik geef aan waarom ik denk dat hij dat vindt. Punt is gewoon dat ik een zelfde soort verandering heb doorgemaakt en iemand als Tristan ook bijvoorbeeld. Onze conclusie was dat je in zo'n geval beter geen channelswitcher kunt hebben en dat heb ik in andere (oudere) topics van Orph ook al aangegeven.

Ik ben echt niet zwaar tegen channelswitchers (heb er zelf ook drie) maar het is gewoon een heel andere sound. Minder dynamiek en een heel andere feel. Als je dan aangeeft dat die sound en feel je niet meer bevallen, is de volgende stap niet meer dan logisch.

Dan heb je ook nog die discussie over veelzijdigheid die ik persoonlijk altijd erg leuk vind om te voeren. Er zijn zoveel gitaristen overtuigd van het feit dat een channelswitcher met toeters en bellen voor ultieme veelzijdigheid zorgt, maar ik ben het daar totaal niet mee eens. Geef mij maar gewoon een goed clean/crunchy platform met pedalen. Het is een andere benadering, maar in mijn optiek kun je met de keuze van je pedalen en de sounds die je zo maakt veel meer kanten uit. En het klinkt ook nog eens beter, IMO, omdat je geen last hebt van een levenloos, twee dimensionaal clean geluid, een klinisch crunch geluid zonder kokosnoten of een modderige overdrive/lead. Met alle channelswitchers die ik geprobeerd heb, had ik van 1 van deze drie dingen last. Dat heb ik niet meer nu ik met meerdere amps werk, of met een goede cleane/crunchy amp en pedalen.

Anyways, ik heb mijn punt natuurlijk al lang gemaakt en zal er nu echt over ophouden, want ik snap best dat sommigen het nu vervelend vinden worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
Gitaarsound is het belangrijkste op aarde. Punt!
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
HELEMAAL MEE EENS!
Yes!