Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 20 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 197

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik denk dat je het met je huidige set prima voor elkaar hebt.
    De ENGL voor z'n veelzijdigheid, en ik ben van mening dat ie toch ook wel een fijne tone heeft, al moet het je liggen misschien.
    De JMP voor die typische Marshall crunch, MAAR DAT DING ZIET ER ECHT NIET UIT.
    De Mark IV voor de high gain (en clean?).
    De Rivera ook voor z'n veelzijdigheid, maar die ken ik niet zo goed.
    Daar ben ik het niet mee eens.

Veelzijdigheid heeft absoluut voordelen in bepaalde situaties, maar in de meeste gevallen vind ik veelzijdigheid in een klein pakketje vaak 1 en al compromis en ik denk dat Orpheo daar nu ook mee zit. Elke alles in 1 amp die ik ooit gehoord heb, en dat zijn er nogal wat, klonk in mijn oren op minstens 1 kanaal als een compromis. Mijn eisen zijn misschien ook wat hoog, maar goed, liever mierenneuken dan ontevreden zijn.

Goed, er is al een heel groot topic over en ik zal er hierna over ophouden, maar ik heb persoonlijk liever een goede crunchy of cleane amp met een paar goede drive pedalen als ik alle kanten op moet. De basis moet dan wel goed zijn uiteraard, anders klinken pedalen ook niet lekker genoeg als vervanging voor een drivekanaal. Toch zijn de drivepedalen van nu ZO goed, dat ik die liever voor drive gebruik op een heel goed clean platform dan een amp met een goed drivekanaal voor clean. Het is smaak, maar ik vind het lekkerder werken. Het is een kwestie van tijd voordat de drivepedalen zo goed worden dat je geen channelswitcher meer nodig hebt.

Standaard

Vandaag, 22:04 #68
    H.Huisjes
    Senior Member
    .....
    Ongelezen Vandaag, 22:04 #69
    Michael AE
    Senior Member

2204 >>>
    Hahahaha! 2204's behoren tot mijn favoriete amps. Ik vind de truuk met de TS en de volumeknop beter werken voor wat ik doe, dan bijvoorbeeld een JVM voor 3/4 in mijn oren mediocre sounds.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Daar ben ik het niet mee eens.

Veelzijdigheid heeft absoluut voordelen in bepaalde situaties, maar in de meeste gevallen vind ik veelzijdigheid in een klein pakketje vaak 1 en al compromis en ik denk dat Orpheo daar nu ook mee zit. Elke alles in 1 amp die ik ooit gehoord heb, en dat zijn er nogal wat, klonk in mijn oren op minstens 1 kanaal als een compromis. Mijn eisen zijn misschien ook wat hoog, maar goed, liever mierenneuken dan ontevreden zijn.
    Waar ben je het dan niet mee eens?
    Ik bedoel, veelzijdigheid kan z'n voordelen hebben, en als je de beschikking hebt over een dergelijke amp, en de tone staat je aan, prima toch?
    Met een één-kanaals-amp heb je ook je beperkingen, en zul je dus ook compromissen hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    ..... Het is een kwestie van tijd voordat de drivepedalen zo goed worden dat je geen channelswitcher meer nodig hebt.
    Ik denk dat een pedaal, ook in de toekomst, ook altijd een compromis zal blijven, 't zal nooit "the real thing" zijn, ook al "zit 'm dat tussen de oren".

Standaard

Waar ben je het dan niet mee eens?
    Ik bedoel, veelzijdigheid kan z'n voordelen hebben, en als je de beschikking hebt over een dergelijke amp, en de tone staat je aan, prima toch?
    Met een één-kanaals-amp heb je ook je beperkingen, en zul je dus ook compromissen hebben.
    Dat hij het nu best goed voor elkaar heeft voor wat hij wil.

Een 1-kanaals amp heeft beperkingen, maar zoals ik in mijn honderden betogen over dit onderwerp in de loop der tijd al heb lopen blaten; de aanname dat die beperkingen er zijn zit bij veel mensen tussen de oren. Met een GOEDE 1-kanaals bak en een paar goede pedalen, ben je vaak minder beperkt dan met een 4-kanaals amp met honderden mogelijkheden. Let wel, IMO!

Ik heb echt gigantisch vaak vragen gehad na gigs waar die vette distortion sound toch uit kwam, want ze zagen alleen een "suf Fender combootje" staan. Puur de keuze van het juiste pedaal en de juiste cleane amp. Veel mensen die klagen over pedalen voor drive, testen die pedalen op het cleane kanaal van een channelswitcher of op een klinische of karakterloze amp (en dan nog het liefste op huiskamervolume). Tsja, dan kun je nog zo veel tweaken, daar komt van zijn leven geen dynamisch drive geluid uit. Kies je echter een heel goed en dynamisch clean platform op (iets minder dan) repetitie/gig volume, dan gaan je pedalen ineens als een goed drivekanaal klinken.

Ik denk dat een pedaal, ook in de toekomst, ook altijd een compromis zal blijven, 't zal nooit "the real thing" zijn, ook al "zit 'm dat tussen de oren".
    Tsja, het IS misschien niet "the real thing", maar het KLINKT in mijn oren duizend keer minder als een slecht compromis. Voor uitsluitend een highgain metal sound een cleane amp met pedaal kopen? Nee. Voor een veelzijdige coverband waar je 99% van de tijd een clean, crunch en afentoe een heavy lead geluid gebruikt? Driewerf ja.
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 12 november 2010 om 00:14

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik ben blij dat michaelae snapt wat mijn punt/probleem/geval is, en dat hij het zo goed kan verwoorden

Senior Member

Standaard

Ik snap wel niet waarom je zegt dat je geen Mesa V wil, omdat ie slechter zou klinken dan je IV... terwijl je IV in je sign wel in de verkoop gaat en je een V als ruilwaar voorstelt...

MS

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

michael, ik denk dat H.huisjes bedoeld dat ik het qua gear goed voor elkaar heb, en toegegeven, ik heb veel gear, en alles klinkt goed, en ik kan veel tones maken. maar waar jij/ik en hij in verschillen, is dat wij vinden dat het niet perse is wat ik wil, wat 'goed voor mij is', en dat niet ieder kanaal van de switchers levert wat ik wil dat ze leveren. de enige waar ik 100% tevreden over ben, zijn de singlechannel amps, en dat is heel makkelijk eigenlijk :P minder variabelen, en op die heads kan ik weer wel urenlang spelen zonder me te vervelen, omdat tja, ik weet 't niet. alsof ze mee meer uitdagen om te spelen met volume en tone.

dat van vinnie moore weet ik (was overigens een powerball 2, geen SE, klein detail). maar ook toen zei ik al dat ie veel beter klonk toen ie over de 'no bullshit' marshall speelde, een DSL overigens. is officieel ook een multichannel bak, maar zo zie ik' m niet, omdat ie alleen in gainlevel schakelt, en verder vrij weinig doet.

Senior Member

Standaard

Wat blijft het toch heerlijk om over sounds te praten, ben er nog niet over uit hoeveel zin het feitelijk heeft, maar dat dondert ook niet.

Ik ben voor een deel mee met de eenkanaalsoptie, puur omdat ik er wel een paar ken waar je met een goed pedaal in tone-heaven terecht komt en dan hoeft het nog niet eens al te duur...ik bedoel: Fender Bassman 410 combo, doorgelust, sweetspots opzoeken op het randje en gaan....reaggeert dermate goed op pedalen dat je er tranen van in je ogen krijgt.
    Voor de multichannels heb ik een aantal opties die ik persoonlijk helemaal te gek vind, maarja, smaak...
    Bogner XTC, Matchless Independence, V-Empire Blue Rumble2, Hook Captain zonder de plop optie, Brunetti 059 (maar dan wel de plexi-optie aanzetten).
    Bij juist gebruik kan ik een Marshall DSL erg waarderen, maar dan kanaal 1 dik aanzetten tot het magische crunchrandje en verdergaan met pedalen...te gekkke sounds KUN je eruit halen.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@marc o: dat zijn ook stuk voor stuk 'magische' amps, die allemaal mijlenver boven de jvm's, recto's en SE's uitsteken...

Senior Member

Standaard

@ Michael: hoezo heeft ie het niet voor elkaar qua gear dan?
    Die JMP is toch compromis-loos als het gaat om Marshall-crunch, en ook clean (spelen met volume pot v.d. gitaar) is heel erg lekker, ook al heb je in dat geval het probleem dat je volume gaat missen in een live-situatie. Vandaar mijn opmerking dat je met de JMP ook niet geheel compromis-loos zult zijn.
    Al zijn andere amps zijn ook machtig mooie dingen als je het mij vraagt, en als je daar geen toooone uit kunt halen weet ik het ook niet meer.

@Orpheo: In dit filmpje gebruikt ie wel degelijk een SE, en ook op z'n laatste plaat "to the Core" heeft ie gebruik gemaakt van de SE.
    In dit nummer, en vooral het intro zit wel een heel lekker soundje vind ik.

Ik heb ooit 's een ander filmpje van Vinnie gezien waarin hij verteld dat ie er maar één soundje indraait, en het daar de hele gig mee doet, maar kan dat filmpje niet zo snel weer vinden.

De SE geeft je wel erg veel opties natuurlijk, en allemaal via switches/midi te regelen, in live situaties kan ik me voorstellen dat je zo'n ding erg goed kunt gebruiken, al was het alleen maar voor de verschillende master volumes, dat ga je volgens mij echt missen met een JMP.
    Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij na die enorme zoektocht van 2 jaar geleden nu alweer uitgekeken bent op de SE.
    Misschien dat je 's een andere speaker cab zou kunnen proberen, GB's, misschien, maar er zijn er natuurlijk veel meer, Eminence ook niet uitsluiten wellicht.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten