Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 20 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 197
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    @ Michael: hoezo heeft ie het niet voor elkaar qua gear dan?
    Die JMP is toch compromis-loos als het gaat om Marshall-crunch, en ook clean (spelen met volume pot v.d. gitaar) is heel erg lekker, ook al heb je in dat geval het probleem dat je volume gaat missen in een live-situatie. Vandaar mijn opmerking dat je met de JMP ook niet geheel compromis-loos zult zijn.
    Al zijn andere amps zijn ook machtig mooie dingen als je het mij vraagt, en als je daar geen toooone uit kunt halen weet ik het ook niet meer.

@Orpheo: In dit filmpje gebruikt ie wel degelijk een SE, en ook op z'n laatste plaat "to the Core" heeft ie gebruik gemaakt van de SE.
    In dit nummer, en vooral het intro zit wel een heel lekker soundje vind ik.

Ik heb ooit 's een ander filmpje van Vinnie gezien waarin hij verteld dat ie er maar één soundje indraait, en het daar de hele gig mee doet, maar kan dat filmpje niet zo snel weer vinden.

De SE geeft je wel erg veel opties natuurlijk, en allemaal via switches/midi te regelen, in live situaties kan ik me voorstellen dat je zo'n ding erg goed kunt gebruiken, al was het alleen maar voor de verschillende master volumes, dat ga je volgens mij echt missen met een JMP.
    Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij na die enorme zoektocht van 2 jaar geleden nu alweer uitgekeken bent op de SE.
    Misschien dat je 's een andere speaker cab zou kunnen proberen, GB's, misschien, maar er zijn er natuurlijk veel meer, Eminence ook niet uitsluiten wellicht.
    ik heb 'm 2 weken live gezien,e n hij heeft nu een powerball 2, echt waar. heb er foto's van gemaakt :P geen zin om ze up te loaden. voorheen was 't de SE. en tis waar, hij draait 1 sound in, en doet alles met z'n volumepot (behalve bij de songs die schenker schreef, dan pakt ie wel de marshall).

De Se is veelzijdig, en live handig, in de band handig, maar tis niet waar ik wild van word. voor mezelf wil ik terug kunnen vallen op een paar singlechannel bakken, tones die de SE emuleert maar niet kopieert.

ik heb me al kapot gewisseld aan cabs en speakers (thuis en in winkels, testen testen testen) maar wat i kheb, werkt het best. daarnaast, een kast kan niet meer mojo leveren aan een amp die redelijk neutraal is qua karakter. hij is heel mild, 'vergevingsgezind' en doet wat jij wilt dat ie doet. maar die ronk in het mid van de marshall, die grom in het laag van de mesa, het zingende hoog van een fender, dat doet ie niet, omdat ie daar niet op gebouwd is. ik ben niet compleet uitgekeken op de engl, maar ik heb me langzaam maar zeker gerealiseerd waar michael het altijd over had. hij zei 't bij de meeting, 2 jaar geleden al. hij klinkt te gek. punt. daar houd het mee op. hij heeft geen sound die memorabel is, zoals een vox, marshall, fender of mesa dat wel heeft. en die mank breekt hem feitelijk gewoon op. ik gebruik nu het clean kanaal als crunch, het crunch kanaal als 'mild overdriven lead tone', en lead 1 en 2 als high gain. clean trek ik uit de tubedriver. dat laatste klinkt dan weer te gek, maar hij is er niet op gemaakt. de amp kan er niet stuk door, maar het 'hoort' niet. het zijn allemaal compromissen, en live zou je het niet horen, maar IK hoor het, en ik erger me er een ongeluk aan :P

de rivera heeft een zelfde soort probleem. die heeft 'maar' 2 sounds (je kan er meerdere indraaien, maar niet via toggles/knopjes sounds aanzetten zoals bij de SE). en die 2 klinken te gek, maar missen ook weer iets. de marshall-esque overdrive mist die stuw in het laag, die push. die bite in het mid, die 'gil' in het hoog... het clean mist transparantie. nogmaals, de engl en rivera zijn waanzinnig goed in sounds maken, maar niet in tone maken.

edit: het lijkt alsof nuances uit m'n spel in de engl en rivera verloren gaan, maar bij de marshall en cmw enorm naar voren worden gebracht. de goede en de slechte dingen... ik hoorde dat het meest bij de engl en rivera, en toen ik ze kocht leken channelswitchers me het best voor mij en mijn doel. maar die 'demping' is toch te erg, te kwalijk, en daarom wil ik terug naar singlechannels. ik denk dat dat er ook bij meespeelt.

Senior Member

Standaard

Ik herken precies wat je schrijft over Engl.
    Kijk, ik vind het een meer dan prima merk, een hoop opties en je staat er niet al te vaak mee voor lul, wat ook wel weer prettig is.
    Ik vind het een beetje een "Easy way out-versterker"
    Hij doet vanalles erg aardig en sommige dingen zeer goed, maar in mijn oren wordt het nooit "WAUW!!!". Het is een gedegen en veilige keuze. Geeft niks, want ik heb ze ervaren als betrouwbaar en een meer dan prima service, dus feitelijk niet veel mis mee.
    Die Rivera van jou ken ik niet goed genoeg.
    Wanneer jij die sounds beschrijft denk ik aan de eerste serie Knucklehead (2 kanaals, wordt niet meer gemaakt) Dat is nou echt zo'n opgevoerde Marshall met ballen als ware ze van een zwaargeschapen Mammoet in de paartijd.
    De latere Knuckleheads zijn ook meer dan geweldig, maar als ik jouw muzieksmaak in mijn hoofd heb, kom ik daar wel op uit. Ik heb de 100 watt top gehad ooit en kolere, heb er nog spijt van dat ik 'm heb geruild voor iets wat ik me niet eens meer kan herinneren...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Ik herinner me nog een GP test van de M100 waarin hetzelfde (Marshall en Fender tweed channels) naar voren kwam maar er werd direct geA/B'ed met Marshalls en Fenders en de conclusie was dat ze het geluid benaderden maar iets misten wegens compromissen.

De vraag is, wil je een een zwitsers zakmes of koop je liever je schaar, pincet en Bowie mes los.

Voor beiden valt wat te zeggen maar mijn ervaring is dat je niet beiden in 1 amp kan hebben. Daar zijn een aantal redenen voor die gewoon niet op te lossen zijn.

Senior Member

Standaard

Ik ben opzich met mijn engl blackmore ook erg tevreden qua sounds. Maar het mist idd net een beetje extra. Ik zit ook welleens te denken om toch aan de marshall te beginne voor die lekkere mid grawl. Dat smerige randje wat een marshall heeft en een engl niet.
    Ook ben ik opzich wel benieuwd naar de rivera S120. Is schijnbaar weer een reissue van uitgekomen. Natuurlijk bekend van slave to the grind album van skidrow.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Ooit gedacht om gewoon te spelen? Publiek hoort toch geen verschil
    Proud Sovtek owner.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Ooit gedacht om gewoon te spelen? Publiek hoort toch geen verschil
    Publiek? Sinds wanneer is dat belangrijk geworden?

Senior Member

Standaard

Staan jullie niet in een uitverkocht Ahoy?...
    Proud Sovtek owner.

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ook ben ik opzich wel benieuwd naar de rivera S120. Is schijnbaar weer een reissue van uitgekomen. Natuurlijk bekend van slave to the grind album van skidrow.
    Dat is een ADA MP-1 als het goed is...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik ben opzich met mijn engl blackmore ook erg tevreden qua sounds. Maar het mist idd net een beetje extra. Ik zit ook welleens te denken om toch aan de marshall te beginne voor die lekkere mid grawl. Dat smerige randje wat een marshall heeft en een engl niet.
    de s120 is de stereoversie van mijn rivera. preamp en powersectie, precies mijn amp. alleen heeft de s120 een chorus geloof ik, en natuurlijk een dubbele output.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Staan jullie niet in een uitverkocht Ahoy?...
    Jawel, te kijken naar bands die het wel gemaakt hebben...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten