Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 20 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 197
    Senior Member

Standaard

Ik wacht met schrik de dag af dat je een Tele opeens mooier dan een Les Paul vindt

Maar Michaël heeft gelijk. Wil je een goeie amp, ben je echt verliefd op de sound, koop hem en niet een clone/verwante/vervanger/goedkoper alternatief.

Als kan ik me moeilijk inbeelden dat je én een Marshall én Vox én Fender crunch wil... Crunch, verzamel ze allemaal...?

MS

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ....Nou, dit topic laat wel zien hoeveel mijn smaak en mening veranderd is...
    Ik denk dat je het met je huidige set prima voor elkaar hebt.
    De ENGL voor z'n veelzijdigheid, en ik ben van mening dat ie toch ook wel een fijne tone heeft, al moet het je liggen misschien.
    De JMP voor die typische Marshall crunch, MAAR DAT DING ZIET ER ECHT NIET UIT.
    De Mark IV voor de high gain (en clean?).
    De Rivera ook voor z'n veelzijdigheid, maar die ken ik niet zo goed.

Ik denk dat het probleem bij jou hoofdzakelijk tussen je oren zit, en niet in je oren, oftewel, je hebt in principe alles wat je wil hebben, maar toch blijf je ontevreden.
    Een soort van onbedwingbare GAS. Maar ja, die "S" staat dan ook voor Syndrome, learn to deal with it.
    Dat lukt mij ook .... NOT.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Wat nou lelijk!!!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Ik vind deze wel lekker crunchie:
    http://www.youtube.com/watch?v=TBaPoK-6zoc

en dan een pedaaltje voor als het echt hard moet:
    http://www.youtube.com/watch?v=sGNMW...layer_embedded
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 11 november 2010 om 21:03
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Wat nou lelijk!!!
    hij vindt dat ik het tolex lelijk gedaan heb, en dat klopt, but in all fair honousty, I don't care hoe hij klinkt maakt zoooo veel goed, hahaha.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

pedaaltjes, das niks voor mij. en een amp met een tone ook niet. ik ga me gewoon gruwelijk vervelen na een half uur tot een uur met dezelfde amp...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik denk dat je het met je huidige set prima voor elkaar hebt.
    De ENGL voor z'n veelzijdigheid, en ik ben van mening dat ie toch ook wel een fijne tone heeft, al moet het je liggen misschien.
    De Mark IV voor de high gain (en clean?).
    De Rivera ook voor z'n veelzijdigheid, maar die ken ik niet zo goed.

Ik denk dat het probleem bij jou hoofdzakelijk tussen je oren zit, en niet in je oren, oftewel, je hebt in principe alles wat je wil hebben, maar toch blijf je ontevreden.
    Een soort van onbedwingbare GAS. Maar ja, die "S" staat dan ook voor Syndrome, learn to deal with it.
    Dat lukt mij ook .... NOT.
    hij heeft een fijne tone, maar dat is 't. hij is FIJN. niet SUPER, niet te gek... en vooral, weinig ballen, weinig 'mojo', weinig karakter. Met m'n mesa en marshall kom ik een eind, maar de tones die ik erbij wil (en hoopte te halen uit m'n engl en rivera) krijg ik niet te pakken. de vox(ey) overdrive/crunch, de smoothe leadsounds ala robben ford/carlton, etc etc. dat mis ik, en heb soms echt de mood om die tones en sounds te bouwen.

Senior Member

Music

Die gitaristen die jij noemt halen volgens mij nog toooone uit een Marshall MG.
    Het zit 'm ook in je vingers he? No offense!
    Vinnie Moore haalt een erg lekker geluid uit zijn SE, als je 't mij vraagt, en dan draait ie er één soundje in en speelt daar de hele avond mee, beetje met de volume pot spelen, delaytje e.d. erbij, klaar.

Ik denk ook dat je moet oppassen met dingen uit te sluiten, zoals pedaaltjes.
    Zet 's een overdrive/tubescreamer-achtige voor je JMP, daar heb je je "over-de-top-high-gain-Marshall-sound".
    Speel met de volume pot/single coil schakeling, en je hebt een heerlijke clean, en dat alles uit die ene JMP. >>> wel ff een keertje laten tolexen.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 11 november 2010 om 22:06

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Als kan ik me moeilijk inbeelden dat je én een Marshall én Vox én Fender crunch wil... Crunch, verzamel ze allemaal...?
    Nou, daar ben ik het niet mee eens hoor. Ik heb ze alle drie en ze hebben allemaal een totaal ander karakter. De één is weer bruikbaarder voor bepaalde dingen dan de ander. Ik ga geen Beatles achtige dingen spelen op een Marshall, bijvoorbeeld. Vox crunch vind ik wat dat betreft het meest veelzijdig, want daar haal je met gemak AC/DC, Beatles en SRV uit, maar toch is de vibe anders wanneer je daar een Marshall, Vox en Fender voor gebruikt.

Het zijn gewoon verschillende smaakjes en de ene keer wil ik pannekoeken en de andere keer patat.

Senior Member

Standaard

Vandaag, 22:04 #68
    H.Huisjes
    Senior Member
    .....
    Ongelezen Vandaag, 22:04 #69
    Michael AE
    Senior Member

2204 >>>

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers