Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
Hey Frans, ik gebruik nu een coax kabel, zowel geshield met aluminium folie als met koperdraad, voldoende afstand tot de kern, nog net iets dunner dan een doorsnee gitaarkabel, en de kern is van stug koperdraad.
Goed om het effect te zien van zo'n kabel, daar leer je van. Maar ik heb toch wat te zeuren. De kabel die je nu gebruikt lijkt me iets van antenne kabel voor zeer hoge frequenties. Is natuurlijk leuk maar werkt ook oscilleren in de hand terwijl die hoge frequenties normaal helemaal niet voorkomen in het audiogebied. Een normaal gesplitst audiokabeltje zoals ik voorstelde heeft wat meer capaciteit wat een gunstige uitwerking heeft op de hoogfrequent demping. Het zijn nu net die hoge frequentie's die oscilleren veroorzaken.

Wel ervaar ik nog rare brommetjes en krasjes als ik aan de potmeters draai.
Waarschijnlijk oscileerd hij toch nog in het onhoorbare gebied. Als je aan de potmeters draaid hoor je alleen de verandering in level of frequentie. De toon zelf is te hoog om te horen.

Verder heb ik ergens gelezen dat een 68K gridstopper op V1 ook prima kan ipv de 15k
Tuurlijk, je gaat hierdoor de hoge frequentie's dempen. Voor hetzelfde effect kun je een gewoon audiokabeltje nemen kan het niet laten, sorry.

En ik wil alle resistoren rond V1 vervangen door metalfilm wat het wat stiller rond die regionen maakt.
Daarmee zou je idd een lager ruisgetal kunnen behalen.

Mag ik nu concluderen dat dit project met succes is afgerond?
In dat geval gefeliciteerd.

Frans.