Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 28 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 272
    Senior Member

Standaard

Oké heren,

Nu tijd voor het echte werk, dummyload aan, heb de eerste voltagemetingen verricht.

1. 225 volt ingang gemeten, later 231 volt.

2. PT gemeten ook 231 volt.

3. pin 5 van eindbuis naar grond is een biasvoltage van -28 DCV. (Biaspotmeter op de helft). is dat goed? Op het forum van Ampgarage adviseren ze tussen -35 en -50 volt

4. Heaters hebben op v1 (of eigenlijk v3 in mijn versterker vanwege layout, dus dit is de laatste preampbuis) 6.0 ACV. Die 0.3 verschil zal komen door verschill van 230 volt wat opgevangen wordt door de trafo die op 240 staat afgesteld.

Edit:

Zojuist ook de annodespanning op de eindbuizen vericht; zonder buis erin meet hij 414 volt. Met de biascalculator kwam er dus uit een wenselijke bias van tussen 36 en 42A, ik heb de bias op 42 afgesteld met geinstalleerde buis. Grappig, ik moest hem voortdurend terugdraaien omdat de buis waarschijnlijk meer en meer op temperatuur kwam. Zal het over enige tijd nog eens checken. Tot dusverre nog geen hete trafo's of rare geluiden. Ik hoorde wel een raar geluid toen ik de eindbuizen er net in had alsof er iets aan het opladen was. Maar het was niet hard.

Heeft er iemand nog tips om de impedantieschakelaar te meten? Ik denk dat ik hem zo goed heb aangesloten maar ik wil het nog even zeker weten en nameten.
    Laatst gewijzigd door kassie; 23 oktober 2010 om 18:06
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    3. pin 5 van eindbuis naar grond is een biasvoltage van -28 DCV. (Biaspotmeter op de helft). is dat goed? Op het forum van Ampgarage adviseren ze tussen -35 en -50 volt
    Ben het niet zo eens met dat advies, bias regel je af op de juiste stroom.

Kijk in de datasheet van de gebruikte eindbuis voor Pa max.
    Vermenigvuldig bv met 0,7 voor een 70% instelling.
    Meet met de amp uit de DC weerstand van beide anodewikkelingen en schrijf die op.
    Je meet voor een flinke trafo bv 50 en 52 Ohm, er zit dus iets verschil in. Zet nu de amp aan en regel direct af op de hoogst mogelijke negatieve spanning op het stuurrooster.
    Meet nu de spanning tussen anode en kathode.
    Deel het berekende vermogen door de Uak, je weet dan de gewenste stroom door de buis.
    Bereken nu de te verwachten spanning welke over de anodewikkeling ontstaat bij deze stroom en regel die spanning zonodig af op de juiste waarde met de biaspotmeter.

Dit is de manier om de juiste dissipatie in te stellen.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Yes hij doet het!

Wat een sound hey, echt een kwaliteitssound al zeg ik het zelf. Ik heb hem niet volledig kunnen testen maar de tests met ppimv op standje 2 zijn veelbelovend. Klinkt echt te bruut op mijn les paul.

Volgens mij hoorde ik her en der al wat oscillatie en de ruis is ook wel present, wellicht wordt dat nog wat werk. ik draaide ook al wat aan de knoppen maar bass mid en treble lijken vooralsnog raar te functioneren. meer treble geeft vooral ook meer gain en mid heb ik het verschil niet echt kunnen opmerken tussen vol uit of vol aan. Misschien is dat de werking van de PPIMV, maar ik moet nog even wat verder spelen en draaien zonder de PPIMV. maar eerst maar eens even genieten van dat hij het doet.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Banned

Standaard

Super, dat ie het doet. Lijkt een beetje het verhaal van mijn champ: Klinkt te gek, maar tonestack doet wel wat vreemd. Dat debuggen is komt wel goed!

Gefeliciteerd.

Senior Member

Standaard

ow voor de bias,

Ik ben uitgegaan van de 411DCV die ik gemeten had, ingevuld in de tonefactory biascalculator en daar kwam uit bij een 25watt El34 buis een ampere van 36 en 42, heb toen de ruststroom afgesteld op 40A. Meerdere malen opgestart en gemeten totdat hij stabiel bleef. Hoop dat het zo goed is.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Super, dat ie het doet. Lijkt een beetje het verhaal van mijn champ: Klinkt te gek, maar tonestack doet wel wat vreemd. Dat debuggen is komt wel goed!

Gefeliciteerd.
    Thanx!

Mam gelijk aan het zeuren dat het te hard was, wilde blauw bloed kijken. Morgen maar even in de schuur proberen.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

ow voor de bias,

Ik ben uitgegaan van de 411DCV die ik gemeten had, ingevuld in de tonefactory biascalculator en daar kwam uit bij een 25watt El34 buis een ampere van 36 en 42, heb toen de ruststroom afgesteld op 40A. Meerdere malen opgestart en gemeten totdat hij stabiel bleef. Hoop dat het zo goed is.
    Zullen we het op milliampere houden? A (= Ampere lijkt me wat hoog). Dan was je hoofdzekering er waarschijnlijk al uitgeknald
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ampere lijkt me wat hoog
    Tis natuurlijk wel een vette amp he Nico, vergeet dat niet! (wishful thinking)

@Kas, op welke manier heb je die stroom dan gemeten?

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Hey mensen,

Heb hem even getest op de schuur,

Hij oscileert als de neten,

Deze oscillatie gebeurt vooral als ik de PPIMV harder dan standje 3 zet.

Bij bepaalde standen krijg ik wel een 'normale sound', maar dan heb ik hem vooral zacht staan. Soms is het een lage toon, soms een hele hoge ligt eraan welke knoppen je draait. Er zit nog wel wat werk in dus.

Ook merkte ik dat er een soort van 'nevendistortion' plaatsvind bij een lage ppimv stand sla ik een noot aan en laat ik hem uitzingen, op een gegeven moment hoor je een soort van gekraak en hoor je alleen nog een cleane toon.

Ik heb er nog geen onderplaat op geschroeft, ik weet niet of dat helpt. Laat even wat aanwijzingen weten, zal ik anders even foto's posten van de binnenkant?
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Hey mensen,

Heb hem even getest op de schuur,

Hij oscileert als de neten,

aansluitdraden (primaire van de OT) pin 3 van de eindbuizen omwisselen.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten